Po několika letech velkých rozpočtů bez úspěchů začala Toyota v letošní sezóně sklízet první ovoce v podobě několika pódiových umístění.
Jarno Trulli překvapil hlavně v první části sezóny, kdy získával druhá a třetí místa a několikrát měl na dosah i vítězství. V průběhu roku se do formy v novém týmu dostal i Ralf Schumacher a Toyota nakonec bojovala s Ferrari ještě v posledních závodech o celkové třetí místo. V roce 2006 chce Toyota poprvé v historii vyhrát grand prix.
"Našim cílem je vítězství v závodě. Zatím nevíme, jestli je to realistické, musíme počkat. Ale rozhodně očekáváme, že budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf stáje Tsutomu Tomita. "Letos jsme měli dva cíle. Chtěli jsme bodovat v co nejvíce závodech a získat pódiové umístění. Bodovali jsme v sedmnácti z devatenácti závodů a pětkrát jsme stáli na stupních vítězů. Šampionát jsme dokončili velmi blízko vítězům, takže letošní sezóná byla úspěšná a máme na čem stavět."
Jarno Trulli byl jedním z největších překvapení letošního roku, když hned v Malajsii a Bahrajnu vybojoval druhá místa a alespoň na chvíli svojí rychlostí pohrozil lidem od Renaultu, kteří jej před rokem vypudili z týmu. V závěru sezóny mu však Ralf Schumacher šlapal na paty.
"Doufám, že se nám vítězství získat podaří," přidává Jarno Trulli. "Jako tým na to máme. Chceme být mezi týmy alespoň v první pětce, ale myslím, že by to mohlo být i lepší, protože jsme velmi blízko těm nejlepším."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.