Po několika letech velkých rozpočtů bez úspěchů začala Toyota v letošní sezóně sklízet první ovoce v podobě několika pódiových umístění.
Jarno Trulli překvapil hlavně v první části sezóny, kdy získával druhá a třetí místa a několikrát měl na dosah i vítězství. V průběhu roku se do formy v novém týmu dostal i Ralf Schumacher a Toyota nakonec bojovala s Ferrari ještě v posledních závodech o celkové třetí místo. V roce 2006 chce Toyota poprvé v historii vyhrát grand prix.
"Našim cílem je vítězství v závodě. Zatím nevíme, jestli je to realistické, musíme počkat. Ale rozhodně očekáváme, že budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf stáje Tsutomu Tomita. "Letos jsme měli dva cíle. Chtěli jsme bodovat v co nejvíce závodech a získat pódiové umístění. Bodovali jsme v sedmnácti z devatenácti závodů a pětkrát jsme stáli na stupních vítězů. Šampionát jsme dokončili velmi blízko vítězům, takže letošní sezóná byla úspěšná a máme na čem stavět."
Jarno Trulli byl jedním z největších překvapení letošního roku, když hned v Malajsii a Bahrajnu vybojoval druhá místa a alespoň na chvíli svojí rychlostí pohrozil lidem od Renaultu, kteří jej před rokem vypudili z týmu. V závěru sezóny mu však Ralf Schumacher šlapal na paty.
"Doufám, že se nám vítězství získat podaří," přidává Jarno Trulli. "Jako tým na to máme. Chceme být mezi týmy alespoň v první pětce, ale myslím, že by to mohlo být i lepší, protože jsme velmi blízko těm nejlepším."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.