Po několika letech velkých rozpočtů bez úspěchů začala Toyota v letošní sezóně sklízet první ovoce v podobě několika pódiových umístění.
Jarno Trulli překvapil hlavně v první části sezóny, kdy získával druhá a třetí místa a několikrát měl na dosah i vítězství. V průběhu roku se do formy v novém týmu dostal i Ralf Schumacher a Toyota nakonec bojovala s Ferrari ještě v posledních závodech o celkové třetí místo. V roce 2006 chce Toyota poprvé v historii vyhrát grand prix.
"Našim cílem je vítězství v závodě. Zatím nevíme, jestli je to realistické, musíme počkat. Ale rozhodně očekáváme, že budeme bojovat s nejlepšími," věří šéf stáje Tsutomu Tomita. "Letos jsme měli dva cíle. Chtěli jsme bodovat v co nejvíce závodech a získat pódiové umístění. Bodovali jsme v sedmnácti z devatenácti závodů a pětkrát jsme stáli na stupních vítězů. Šampionát jsme dokončili velmi blízko vítězům, takže letošní sezóná byla úspěšná a máme na čem stavět."
Jarno Trulli byl jedním z největších překvapení letošního roku, když hned v Malajsii a Bahrajnu vybojoval druhá místa a alespoň na chvíli svojí rychlostí pohrozil lidem od Renaultu, kteří jej před rokem vypudili z týmu. V závěru sezóny mu však Ralf Schumacher šlapal na paty.
"Doufám, že se nám vítězství získat podaří," přidává Jarno Trulli. "Jako tým na to máme. Chceme být mezi týmy alespoň v první pětce, ale myslím, že by to mohlo být i lepší, protože jsme velmi blízko těm nejlepším."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.