Max Mosley, prezident FIA, má obavy, že znovu změněný kvalifikační formát bude zase nevyhovující. Tentokrát se obává, že bude tratit na sledovanosti kvůli své komplikovanosti.
Od příštího roku bude kvalifikace probíhat zhruba během jedné hodiny v sobotu, přičemž byl na základě výsledků veřejné internetové ankety vybrán tzv. vyřazovací způsob. To znamená, že každý bude mít neomezený počet měřených kol a po 15 minutách bude podle aktuálního pořadí rozhodnuto o postavení na startu pěti nejpomalejších jezdců, pro které tím kvalifikace skončí. Stejným způsobem bude vyřazeno dalších pět nejpomalejších a posledních deset se o pole-position popere v závěrečné dvacetiminutovce.
"Tento kvalifikační formát bude velmi nesrozumitelný," varuje Max Mosley ve francouzských novinách L'Equipe. "Myslím, že veřejnost na to bude koukat tak, jako když já sleduji americký fotbal. Dívám se na to, je to skvělá podívaná, ale absolutně netuším, co se tam vlastně děje. Je to potom otravné. Vím, že když rozhodovalo jediné měřené kolo, tak to nebylo moc zábavné pro diváky na trati, ale v televizi to bylo docela dobré. Věděli jste v každém okamžiku naprosto přesně, jak na tom kdo je."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.