Bernie Ecclestone se domnívá, že Kimi Räikkönen má pro rok 2007 smlouvu s Ferrari. Ale co potom se Schumacherem? A co takhle Räikkönen u Renaultu?
Úvahy velmi odvázané, ale Formule 1 nám poslední dobou stále častěji připomíná, že jisti si nemůžeme být vůbec ničím a žádné překvapení není nemožné. Fernando Alonso má od roku 2007 smlouvu s McLarenem. Odejdou Montoya nebo Räikkönen? Bernie Ecclestone se domnívá, že Kimi je dávno dohodnutý s Ferrari.
"Ano, myslím, že Räikkönen se připojí k Ferrari," řekl Bernie Ecclestone pro Gazzetta dello Sport. "Je to v zájmu jeho i Ferrari. Ale jisté to není, protože jestli Schumacher bude chtít závodit i po roce 2006, Räikkönen bude muset jinam. Vůbec bych se nedivil, kdyby měl namířeno k Renaultu!"
Ecclestone nevěří, že by šel Kimi k Ferrari, kdyby tam zůstal Michael Schumacher, ať už kvůli sobě nebo kvůli Schumacherovi. A Michael zůstane, pokud sám bude chtít. A šel by Fernando Alonso do týmu, ve kterém by byl zabydlený snad jediný soupeř, jehož porážkou si nemůže být jistý? Obavy fanoušků McLarenu z odchodu Kimiho Räikkönena se mohou docela dobře naplnit. Budoucnost ledového Fina bude hlavním předmětem spekulací v roce 2006.
Foto: McLaren Mercedes
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.