Více než půl miliardy amerických dolarů stála Hondu letošní sezóna v F1. V této statistice tak bezkonkurenčně vede. Od příštího roku chce sklízet sladké ovoce.
Letošní rozpočty stájí Formule 1 vlastněných automobilkami dnes zveřejnil časopis BusinessF1. Honda do týmu se základnou v Brackley v roce 2005 údajně investovala 560 mil. USD. Toto číslo je však poněkud zavádějící. Honda měla v letošním roce obrovské počáteční výdaje, které se nebudou opakovat.
Především koupila druhou polovinu týmu BAR, aby získala svůj plně tovární tým. Druhou velkou investicí byla nedávno dokončená stavba aerodynamického tunelu. A za třetí musela pomoci Jensonu Buttonovi vykoupit se ze smlouvy s týmem Williams, aby o něj nepřišla. I po odečtení těchto tří položek za zhruba 310 mil. USD však zůstává tým BAR Honda na prvním místě.
Překvapivě "lacino" vyšel provoz vítězného továrního týmu automobilku Renault. Zdaleka nejméně ze všech automobilek investovalo překvapivě Ferrari. Rozpočet stáje je mnohem větší, ale byl letos z drtivé většiny financován mobilním operátorem Vodafone.
Investice automobilek do F1 v roce 2005:1. 560 mil. USD - Honda (BAR)2. 236 mil. USD - Mercedes (McLaren)3. 212 mil. USD - Toyota4. 160 mil. USD - BMW5. 113 mil. USD - Renault6. 10 mil. USD - Ferrari
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.