Více než půl miliardy amerických dolarů stála Hondu letošní sezóna v F1. V této statistice tak bezkonkurenčně vede. Od příštího roku chce sklízet sladké ovoce.
Letošní rozpočty stájí Formule 1 vlastněných automobilkami dnes zveřejnil časopis BusinessF1. Honda do týmu se základnou v Brackley v roce 2005 údajně investovala 560 mil. USD. Toto číslo je však poněkud zavádějící. Honda měla v letošním roce obrovské počáteční výdaje, které se nebudou opakovat.
Především koupila druhou polovinu týmu BAR, aby získala svůj plně tovární tým. Druhou velkou investicí byla nedávno dokončená stavba aerodynamického tunelu. A za třetí musela pomoci Jensonu Buttonovi vykoupit se ze smlouvy s týmem Williams, aby o něj nepřišla. I po odečtení těchto tří položek za zhruba 310 mil. USD však zůstává tým BAR Honda na prvním místě.
Překvapivě "lacino" vyšel provoz vítězného továrního týmu automobilku Renault. Zdaleka nejméně ze všech automobilek investovalo překvapivě Ferrari. Rozpočet stáje je mnohem větší, ale byl letos z drtivé většiny financován mobilním operátorem Vodafone.
Investice automobilek do F1 v roce 2005:1. 560 mil. USD - Honda (BAR)2. 236 mil. USD - Mercedes (McLaren)3. 212 mil. USD - Toyota4. 160 mil. USD - BMW5. 113 mil. USD - Renault6. 10 mil. USD - Ferrari
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.