Více než půl miliardy amerických dolarů stála Hondu letošní sezóna v F1. V této statistice tak bezkonkurenčně vede. Od příštího roku chce sklízet sladké ovoce.
Letošní rozpočty stájí Formule 1 vlastněných automobilkami dnes zveřejnil časopis BusinessF1. Honda do týmu se základnou v Brackley v roce 2005 údajně investovala 560 mil. USD. Toto číslo je však poněkud zavádějící. Honda měla v letošním roce obrovské počáteční výdaje, které se nebudou opakovat.
Především koupila druhou polovinu týmu BAR, aby získala svůj plně tovární tým. Druhou velkou investicí byla nedávno dokončená stavba aerodynamického tunelu. A za třetí musela pomoci Jensonu Buttonovi vykoupit se ze smlouvy s týmem Williams, aby o něj nepřišla. I po odečtení těchto tří položek za zhruba 310 mil. USD však zůstává tým BAR Honda na prvním místě.
Překvapivě "lacino" vyšel provoz vítězného továrního týmu automobilku Renault. Zdaleka nejméně ze všech automobilek investovalo překvapivě Ferrari. Rozpočet stáje je mnohem větší, ale byl letos z drtivé většiny financován mobilním operátorem Vodafone.
Investice automobilek do F1 v roce 2005:1. 560 mil. USD - Honda (BAR)2. 236 mil. USD - Mercedes (McLaren)3. 212 mil. USD - Toyota4. 160 mil. USD - BMW5. 113 mil. USD - Renault6. 10 mil. USD - Ferrari
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.