Oscar Piastri si za své letošní výkony vysloužil pozornost médií a chválu lidí v padoku i mimo něj. Nedávné se přidali také Bernie Ecclestone. Co na pilotovi McLarenu oceňují?
I když má týmový kolega Lando Norris větší šanci porazit letos úřadujícího šampiona Maxe Verstappena, tak si Bernie Ecclestone více všímá právě mladšího z dvojice McLarenu.
"Ten Australan je podle mě kouzelný kluk. Určitě bude do dvou let mistrem světa, pokud mít auto tak výkonné, jaké je. Proti ostatním opravdu vyčnívá," vyzdvihuje Ecclestone 23letého mladíka, kterého někteří přirovnávají k jednomu z nejlepších pilotů Formule 1: k Alainovi Prostovi.
"Jsem poctěn takovým přirovnání, obzvlášť proto, že Alain byl jedním z nejúspěšnějších jezdců v našem sportu. Ještě jsem nebyl naživu, když závodil, takže o něm nemám ucelený obrázek. ale z toho, co jsem o něm slyšel nebo čet, jsou mezi námi určité podobné rysy," komentuje Piastri.
"Prost měl velmi jemný, uhlazený jízdní styl. Byl ve své práci precizní. Pozoruji to i u sebe," pokračuje Piastri, který se s Prostem osobně zná z doby, kdy společně pracovali u stáje Alpine před jeho debutem s McLarenem v F1.
"Několikrát jsem s ním mluvil, když jsem byl ještě u Alpine. Bylo to neuvěřitelně zajímavé s ním hovořit a také mi předal několik tipů," vzpomíná Piastri.
Prost kvůli omezení rizika nehody či technické poruchy uvedl, že vždy využíval maximálně 99,9 % potenciálu auta. "Teď tomu tak není. V naší době musíte vždycky jezdit na limitu," podotýká australský pilot.
"Když závodil Prost, auta byla méně spolehlivá a bezpečná. Překračování limitu mělo podstatně větší následky než dnes. Ale pořád nemůžete v každém kole jezdit přes obrubníky. Dnes je to o precizním dosahování limitů. Pokud tam necháte desetinku, jste příliš pomalí. Když to přeženete, vytrestají vás pneumatiky. Je mezi tím jemná hranice," vysvětluje Piastri.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.