Red Bull má před víkendovou Velkou cenou Singapuru starosti, na vině je nedostatek dílů po havárii Sergia Péreze v závěru závodu v Ázerbájdžánu. Tým se věnoval rovněž analýze svého vývoje a přišel na to, kde zřejmě udělal chybu.
Podle Christiana Hornera mají nyní v továrně napilno, aby stihli vyrobit dostatek náhradních dílů pro víkendový závodu v Singapuru. Ten je při tom pro jezdce velmi náročný - jde o městský okruh těsně lemovaný bariérami, kde je sebemenší chyba tvrdě trestána.
"Máme nedostatek náhradních dílů. Příštích pět dnů budeme muset doma v továrně pracovat na tom, abychom dostali nezbytné díly do Singapuru do pátku včas," přiznal šéf Red Bullu, který minulý víkend přišel o své vedení v šampionátu konstruktérů, v němž ho o 20 bodů předstihl McLaren.
"Jde pro nás o obrovskou komplikaci. Auto pro Singapur určitě dáme dohromady, ale ne ve specifikaci, v které jsme ho plánovali. Testování, které jsme pro Singapur plánovali, už není možné," potvrzuje odborný poradce Helmut Marko.
Těší je nicméně to, že nový díl na voze konečně fungoval - nová podlaha pomohla zvýšit rychlost vozu, který byl dle pilotů opět konkurenceschopný. Max Verstappen však udělal chybu v nastavení po třetím tréninku, zatímco Sergio Pérez mohl dokonce pomýšlet na vítězství, pokud by se nezasekl za Landem Norrisem a po své zastávce by nevyjel za Oscarem Piastrim, pozdějším vítězem.
"Checo měl před sebou až do konce dva přední jezdce. I když po celou dobu jezdil v turbulentním vzduchu, jeho pneumatiky se držely. Mířil si to na pódium. Druhé místo bylo možné, protože Leclercovy zadní pneumatiky byly úplně sjeté," popisuje Horner.
Kde udělal Red Bull ve vývoji chybu?Problémy s ovladatelností se jeho týmu konečně podařilo vystopovat: "Zpětně jsme zkoumali historii vývoje a ukázalo se, že první chybu jsme udělali s vylepšením podlahy v roce 2023 v Barceloně," říká šéf Red Bullu.
"To byla zároveň velká cena, od které začal mít Checo problémy s autem. My jsme to tehdy zkrátka nebrali tak vážně, protože Max i nadále vítězil," připouští Horner. A Helmut Marko navíc přidává: "Skutečně špatný směr jsme nabrali letos v Imole."
Nová podlaha pomohla konečně vyřešit některé s čerstvě identifikovaných potíží se špatnou ovladatelností auta a jeho obtížným nastavením. "Ano, myslím, že šlo o pokrok," zhodnotil Verstappen. "Jsem si jistý, že toho můžeme dosáhnout více. Boj ještě neskončil."
Boj nekončí, zbrojí i McLaren"Závod jsme sice nevyhráli, ale s Checem jsme byli v boji. Od nynějška můžeme po celou dobu bojovat o vítězství, pokud budeme krok za krokem auto vylepšovat, obzvláště poté, co jsme odhalili v Monze," věří úřadující šampion.
McLaren se však svého těžce vydobytého prvního místa jen tak vzdát nehodlá: "Ano, stále pracujeme na vylepšeních pro tuto sezónu. V současné době je dokončujeme," usmívá se jeho šéf Andrea Stella.
Na dotaz, o jaké díly půjde, však nechtěl blíže odpovídat: "Uvidíme. Nechci toho moc prozrazovat o tom, co děláme a kdy k tomu dojde. Ale máme v plánu auto zrychlit. Často slýchávám, že máme to nejlepší auto, ale na mnoha okruzích to nevidíte. Zde jsme neměli žádný náskok na Ferrari a ani na Red Bullu," dodává Stella po závodě v Baku.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.