Red Bull má před víkendovou Velkou cenou Singapuru starosti, na vině je nedostatek dílů po havárii Sergia Péreze v závěru závodu v Ázerbájdžánu. Tým se věnoval rovněž analýze svého vývoje a přišel na to, kde zřejmě udělal chybu.
Podle Christiana Hornera mají nyní v továrně napilno, aby stihli vyrobit dostatek náhradních dílů pro víkendový závodu v Singapuru. Ten je při tom pro jezdce velmi náročný - jde o městský okruh těsně lemovaný bariérami, kde je sebemenší chyba tvrdě trestána.
"Máme nedostatek náhradních dílů. Příštích pět dnů budeme muset doma v továrně pracovat na tom, abychom dostali nezbytné díly do Singapuru do pátku včas," přiznal šéf Red Bullu, který minulý víkend přišel o své vedení v šampionátu konstruktérů, v němž ho o 20 bodů předstihl McLaren.
"Jde pro nás o obrovskou komplikaci. Auto pro Singapur určitě dáme dohromady, ale ne ve specifikaci, v které jsme ho plánovali. Testování, které jsme pro Singapur plánovali, už není možné," potvrzuje odborný poradce Helmut Marko.
Těší je nicméně to, že nový díl na voze konečně fungoval - nová podlaha pomohla zvýšit rychlost vozu, který byl dle pilotů opět konkurenceschopný. Max Verstappen však udělal chybu v nastavení po třetím tréninku, zatímco Sergio Pérez mohl dokonce pomýšlet na vítězství, pokud by se nezasekl za Landem Norrisem a po své zastávce by nevyjel za Oscarem Piastrim, pozdějším vítězem.
"Checo měl před sebou až do konce dva přední jezdce. I když po celou dobu jezdil v turbulentním vzduchu, jeho pneumatiky se držely. Mířil si to na pódium. Druhé místo bylo možné, protože Leclercovy zadní pneumatiky byly úplně sjeté," popisuje Horner.
Kde udělal Red Bull ve vývoji chybu?Problémy s ovladatelností se jeho týmu konečně podařilo vystopovat: "Zpětně jsme zkoumali historii vývoje a ukázalo se, že první chybu jsme udělali s vylepšením podlahy v roce 2023 v Barceloně," říká šéf Red Bullu.
"To byla zároveň velká cena, od které začal mít Checo problémy s autem. My jsme to tehdy zkrátka nebrali tak vážně, protože Max i nadále vítězil," připouští Horner. A Helmut Marko navíc přidává: "Skutečně špatný směr jsme nabrali letos v Imole."
Nová podlaha pomohla konečně vyřešit některé s čerstvě identifikovaných potíží se špatnou ovladatelností auta a jeho obtížným nastavením. "Ano, myslím, že šlo o pokrok," zhodnotil Verstappen. "Jsem si jistý, že toho můžeme dosáhnout více. Boj ještě neskončil."
Boj nekončí, zbrojí i McLaren"Závod jsme sice nevyhráli, ale s Checem jsme byli v boji. Od nynějška můžeme po celou dobu bojovat o vítězství, pokud budeme krok za krokem auto vylepšovat, obzvláště poté, co jsme odhalili v Monze," věří úřadující šampion.
McLaren se však svého těžce vydobytého prvního místa jen tak vzdát nehodlá: "Ano, stále pracujeme na vylepšeních pro tuto sezónu. V současné době je dokončujeme," usmívá se jeho šéf Andrea Stella.
Na dotaz, o jaké díly půjde, však nechtěl blíže odpovídat: "Uvidíme. Nechci toho moc prozrazovat o tom, co děláme a kdy k tomu dojde. Ale máme v plánu auto zrychlit. Často slýchávám, že máme to nejlepší auto, ale na mnoha okruzích to nevidíte. Zde jsme neměli žádný náskok na Ferrari a ani na Red Bullu," dodává Stella po závodě v Baku.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.