V prvním tréninku v Baku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen. Charles Leclerc a Franco Colapinto havarovali.
První trénink v Baku přinesl slunečné a poměrně teplé počasí. Jako jeden z prvních vyjel na trať Oscar Piastri, který si však stěžoval na velmi nízkou přilnavost, což ovšem v Baku nebývá nic výjimečného. Jen dodejme, že McLaren po minulém závodě v Monze upravil interní týmová pravidla a z Norrise udělal pro zbytek sezony týmovou jedničku.
Následovaly problémy Estebana Ocona. Francouz ve službách Alpine si stěžoval, že nemá výkon, nařež byl povolán ke svým mechanikům. Ve zbytku tréninku se už na dráze neobjevil a nakonec nezaznamenal ani jeden měřený čas.
O chvíli později měl problémy Carlos Sainz, který po divoce vypadajícím momentu skončil v únikové zóně. Takové štěstí neměl Sainzův týmový kolega Charles Leclerc - Monačan v prostřední části okruhu boural. A nebyl sám. Po restartování tréninkových jízd havaroval v zatáčce číslo 4 Franco Colapinto.
Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Max Verstappen, druhý skončil Lewis Hamilton a třetí Sergio Pérez.Následují Lando Norris s Carlosem Sainzem.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.