Velká cena Holandska neskončila dalším vítězstvím Maxe Verstappena. Ten i když z počátku vedl, tak cílem projel se ztrátou více než 20 sekund za McLarenem Landa Norrisem. Podle odborného poradce Helmuta Marka Red Bullu zvoní budíček, nejvyšší čas něco udělat s konkurenceschopností jejich vozu RB20.
"Vůbec jsme se nedokázali držet tempa McLarenu. Na počátku bylo tempo vyrovnané, ale pak se pneumatiky začaly opotřebovávat a mohli jste vidět, jak snadno nás Lando předjel," vrací se Marko k nedělnímu závodu v Zandvoortu před početnými davy domácích fanoušků Maxe.
"A když Lando zajel čas 1:13,8 min v úplně posledním kole i bez DRS, tak to jasně ukazuje, o kolik tady měl McLaren navrch," poukazuje odborný poradce Red Bullu na výkonnost stáje z Wokingu, která v posledních 9 podnicích ukrojila z jejich náskoku již 85 bodů a nyní na druhé příčce mezi konstruktéry ztrácí jen 30 bodů.
"Nesmíme také zapomenout, že poslední stint Sergia Péreze byl rychlejší než Maxův. Jezdili s odlišným nastavením. Možná to nebyla ta správná volba, že jsme Maxovi dali více přítlaku, protože jsme nedosahovali vysokých maximálních rychlostí a nepomohlo nám to ani v zatáčkách. Máme před sebou spoustu práce a o čem přemýšlet," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.
Verstappen si během závodu navíc stěžoval na špatnou ovladatelnost svého vozu, který dostatečně nereagoval na jeho podněty a rychle mu odcházely pneumatiky.
"Opotřebení pneumatik bylo velkým problémem. Začalo mu to klouzat a vůbec na to nemohl tlačit. Ale nakonec samozřejmě dokázal kontrolovat svůj náskok před ostatními. Na toho před sebou nicméně neměl šanci," uznává.
"Očividně dostáváme na frak, takže to je alarmující. Ale myslím, že za to může částečně trať. Také byly relativně nízké teploty. A bylo zajímavé, že i když Piastri jezdil zhruba stejně rychle jako Lando po své zastávce v boxech, tak u něj nic nefungovalo, když se zasekl za Charlesem Leclercem. Žel v případě Landa to tak nebylo, když předjel Maxe," všímá si Marko dále.
Verstappen na jeho slova reaguje smířlivě: "Myslím, že šlo zkrátka obecně o špatný víkend. Musíme tomu porozumět. Ale už v několika posledních závodech jsme nebyli nikterak fantastičtí. To v určitém smyslu bylo už samo o sobě alarmující. Ale víme, že nemusíme panikařit."
Jeho náskok v šampionátu je stále komfortní: před Norrisem má k dobru 70 bodů, do konce sezóny tedy již nepotřebuje pravidelně vítězit. McLarenu o víkendu nasazené novinky fungovaly, nové díly chystá i Red Bull, kterému ale v poslední době ne vždy fungovaly. "Snažíme se zkrátka vylepšit situaci. Na tom nyní pracujeme. Ale F1 je velmi komplikovaná," komentuje Verstappen.
Nové díly v poslední době nefungovaly ani Aston Martinu, Ferrari či Mercedesu. Carlos Sainz v Zandvoortu jen kroutil hlavou: "Zdá se, že jediný tým, který ví, co dělá, je momentálně McLaren."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.