Velká cena Holandska neskončila dalším vítězstvím Maxe Verstappena. Ten i když z počátku vedl, tak cílem projel se ztrátou více než 20 sekund za McLarenem Landa Norrisem. Podle odborného poradce Helmuta Marka Red Bullu zvoní budíček, nejvyšší čas něco udělat s konkurenceschopností jejich vozu RB20.
"Vůbec jsme se nedokázali držet tempa McLarenu. Na počátku bylo tempo vyrovnané, ale pak se pneumatiky začaly opotřebovávat a mohli jste vidět, jak snadno nás Lando předjel," vrací se Marko k nedělnímu závodu v Zandvoortu před početnými davy domácích fanoušků Maxe.
"A když Lando zajel čas 1:13,8 min v úplně posledním kole i bez DRS, tak to jasně ukazuje, o kolik tady měl McLaren navrch," poukazuje odborný poradce Red Bullu na výkonnost stáje z Wokingu, která v posledních 9 podnicích ukrojila z jejich náskoku již 85 bodů a nyní na druhé příčce mezi konstruktéry ztrácí jen 30 bodů.
"Nesmíme také zapomenout, že poslední stint Sergia Péreze byl rychlejší než Maxův. Jezdili s odlišným nastavením. Možná to nebyla ta správná volba, že jsme Maxovi dali více přítlaku, protože jsme nedosahovali vysokých maximálních rychlostí a nepomohlo nám to ani v zatáčkách. Máme před sebou spoustu práce a o čem přemýšlet," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.
Verstappen si během závodu navíc stěžoval na špatnou ovladatelnost svého vozu, který dostatečně nereagoval na jeho podněty a rychle mu odcházely pneumatiky.
"Opotřebení pneumatik bylo velkým problémem. Začalo mu to klouzat a vůbec na to nemohl tlačit. Ale nakonec samozřejmě dokázal kontrolovat svůj náskok před ostatními. Na toho před sebou nicméně neměl šanci," uznává.
"Očividně dostáváme na frak, takže to je alarmující. Ale myslím, že za to může částečně trať. Také byly relativně nízké teploty. A bylo zajímavé, že i když Piastri jezdil zhruba stejně rychle jako Lando po své zastávce v boxech, tak u něj nic nefungovalo, když se zasekl za Charlesem Leclercem. Žel v případě Landa to tak nebylo, když předjel Maxe," všímá si Marko dále.
Verstappen na jeho slova reaguje smířlivě: "Myslím, že šlo zkrátka obecně o špatný víkend. Musíme tomu porozumět. Ale už v několika posledních závodech jsme nebyli nikterak fantastičtí. To v určitém smyslu bylo už samo o sobě alarmující. Ale víme, že nemusíme panikařit."
Jeho náskok v šampionátu je stále komfortní: před Norrisem má k dobru 70 bodů, do konce sezóny tedy již nepotřebuje pravidelně vítězit. McLarenu o víkendu nasazené novinky fungovaly, nové díly chystá i Red Bull, kterému ale v poslední době ne vždy fungovaly. "Snažíme se zkrátka vylepšit situaci. Na tom nyní pracujeme. Ale F1 je velmi komplikovaná," komentuje Verstappen.
Nové díly v poslední době nefungovaly ani Aston Martinu, Ferrari či Mercedesu. Carlos Sainz v Zandvoortu jen kroutil hlavou: "Zdá se, že jediný tým, který ví, co dělá, je momentálně McLaren."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.