Velká cena Holandska neskončila dalším vítězstvím Maxe Verstappena. Ten i když z počátku vedl, tak cílem projel se ztrátou více než 20 sekund za McLarenem Landa Norrisem. Podle odborného poradce Helmuta Marka Red Bullu zvoní budíček, nejvyšší čas něco udělat s konkurenceschopností jejich vozu RB20.
"Vůbec jsme se nedokázali držet tempa McLarenu. Na počátku bylo tempo vyrovnané, ale pak se pneumatiky začaly opotřebovávat a mohli jste vidět, jak snadno nás Lando předjel," vrací se Marko k nedělnímu závodu v Zandvoortu před početnými davy domácích fanoušků Maxe.
"A když Lando zajel čas 1:13,8 min v úplně posledním kole i bez DRS, tak to jasně ukazuje, o kolik tady měl McLaren navrch," poukazuje odborný poradce Red Bullu na výkonnost stáje z Wokingu, která v posledních 9 podnicích ukrojila z jejich náskoku již 85 bodů a nyní na druhé příčce mezi konstruktéry ztrácí jen 30 bodů.
"Nesmíme také zapomenout, že poslední stint Sergia Péreze byl rychlejší než Maxův. Jezdili s odlišným nastavením. Možná to nebyla ta správná volba, že jsme Maxovi dali více přítlaku, protože jsme nedosahovali vysokých maximálních rychlostí a nepomohlo nám to ani v zatáčkách. Máme před sebou spoustu práce a o čem přemýšlet," upozorňuje odborný poradce Red Bullu.
Verstappen si během závodu navíc stěžoval na špatnou ovladatelnost svého vozu, který dostatečně nereagoval na jeho podněty a rychle mu odcházely pneumatiky.
"Opotřebení pneumatik bylo velkým problémem. Začalo mu to klouzat a vůbec na to nemohl tlačit. Ale nakonec samozřejmě dokázal kontrolovat svůj náskok před ostatními. Na toho před sebou nicméně neměl šanci," uznává.
"Očividně dostáváme na frak, takže to je alarmující. Ale myslím, že za to může částečně trať. Také byly relativně nízké teploty. A bylo zajímavé, že i když Piastri jezdil zhruba stejně rychle jako Lando po své zastávce v boxech, tak u něj nic nefungovalo, když se zasekl za Charlesem Leclercem. Žel v případě Landa to tak nebylo, když předjel Maxe," všímá si Marko dále.
Verstappen na jeho slova reaguje smířlivě: "Myslím, že šlo zkrátka obecně o špatný víkend. Musíme tomu porozumět. Ale už v několika posledních závodech jsme nebyli nikterak fantastičtí. To v určitém smyslu bylo už samo o sobě alarmující. Ale víme, že nemusíme panikařit."
Jeho náskok v šampionátu je stále komfortní: před Norrisem má k dobru 70 bodů, do konce sezóny tedy již nepotřebuje pravidelně vítězit. McLarenu o víkendu nasazené novinky fungovaly, nové díly chystá i Red Bull, kterému ale v poslední době ne vždy fungovaly. "Snažíme se zkrátka vylepšit situaci. Na tom nyní pracujeme. Ale F1 je velmi komplikovaná," komentuje Verstappen.
Nové díly v poslední době nefungovaly ani Aston Martinu, Ferrari či Mercedesu. Carlos Sainz v Zandvoortu jen kroutil hlavou: "Zdá se, že jediný tým, který ví, co dělá, je momentálně McLaren."
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.