V dávných dobách F1 bylo zvykem zveřejňovat změny ve složení týmových dvojic v září, nejčastěji v období GP Itálie, tedy v poslední čtvrtině sezóny. Jak ale zpívá Bob Dylan, Tiime They-Are-A-Changing a tyto změny se nevyhýbají ani královny motorsportu.
Poté, co vešla ve známost přestupová bomba v podobě odchodu Lewise Hamiltona z Mercedesu k Ferrari, nastal jev nazývaný "domino efekt" a rozběhl se přestupový trh. Pokud pomineme jedince, kteří zůstanou na svých místech, největší napětí panovalo v Red Bullu kolem Sergia Pérere, ale také se mnoho fanoušků ptalo, kam zamíří po Hamiltonovu příchodu do tábora Maranellských Carlos Sainz jr.
Španěl dostal nabídku týmu Alpine, za níž mohly figurovat personální změny a především příchod Flavia Briatoreho. Příchod Sainze jr. schvaloval a podporoval i stávající pilot francouzského týmu Pierre Gasly. Jenže jak už víme, Carlos dal nakonec přednost Williamsu.
Proto se do hry dostává mladík Jack Doohan. Podle webu Motorsport.com má jedenadvacetiletý Australan, syn někdejšího šampióna motocyklové kategorie "pětistovek" Micka Doohana, je nejžhavějším kandidátem na uvolněnou sedačku. Doposud rezervní pilot, jenž absolvoval šest pátečních tréninků (naposledy při britské GP v Silverstone), má šanci posunout se na závodní sedačku pro rok 2025. Smlouva podle motoristických zdrojů ještě uzavřena nebyla, ale všeobecně se předpokládá, že v nejbližších dnech se tak stane, zcela určitě ještě před ukončením letní přestávky.
Doohan se stal v roce 2022 členem programu mladých pilotů v rámci týmu Alpine; předtím v letech 2017-2021 působil na stejné úrovni v juniorce Red Bullu. Do kokpitu Alpine se posadil i před GP Belgie při testu pneumatik Pirelli, v němž nahradil Estebana Ocona. Pokud bude Doohan angažován, stane se potenciálním třetím nováčkem ve startovním poli - i když Oliver Bearman ryzím debutantem nebude. Dalším adeptem na závodní post je Andrea Kimi Antonelli, jenž by zaujal volné místo u Mercedesu.
Alpine má i nového šéfaJak jsme informovali fanoušky F1, od týmu Alpine na konci srpna oficiálně odejde dosavadní šéf Bruno Famin. Na jeho místo nastoupí Oliver Oakes, někdejší úspěšný pilot. V motorsportu je znám i jeho otec Billy Oakes, zakladatel a majitel někdejšího týmu Formule Renault, stejně jako britské stáje F3 Eurotek Motorsport.
Svou kariéru započal ve dvanácti letech a během pěti let se stal dvojnásobným mistrem šampionátu British Open, kdy jeho soupeři byli mimo jiné Valtteri Bottas, Edoardo Mortara a Jules Bianchi. Díky tomu se dostal do juniorského týmu Red Bullu. Tam se setkal s dalšími budoucími hvězdami Sebastianem Vettelem, Brendonem Hartleyem a Sebastienem Buemim.
Úspěchy sklízel ve Formuli BMW, ale po přesunu na pole britské F3 a GP3 se jeho kariéra zasekla a očekávaný progres nepokračoval. Oliver se tudíž rozhodl ukončit závodní kariéru a přešel na druhou stranu boxové zídky. Stál u vzniku týmu Oakes Racing (2011)a v roce 2015 převzal tým Hitech Grand Prix a úzce spolupracoval s Dmitrijem Mazepinem, vlastníkem společnosti Uralkali, jejímž prostřednictvím se do F1 dostal jeho syn Nikita.
Hitech byl jedním z týmů, usilujících o 11. místo ve startovním poli, nicméně z několika důvodů se mu nepodařilo projít počáteční přihlašovací fází. Do F1 se tak Oliver Oakes dostal až jako ředitel týmu Alpine.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.