V posledních týdnech po neúspěšných výsledcích byla osoba mexického pilota předmětem dohadů s pořadovým číslem 1. Další kapkou do poháru nespokojenosti byl Checův výkon v posledním závodě před letní přestávkou, proto se spekulovalo, zda nebude odejit.
Už v neděli se strhla první bouře - nesmíme se nechat ukolébat oficiálním diplomatickým prohlášením po závodě. Poradce týmu dr. Helmut Marko si nebral servítky a Pérezův výkon hodně tvrdě zkritizoval. Podle toho by se mohlo zdát, že Mexičanův osud je zpečetěn.
Avizovaná schůzka plánovaná na dnešní den měla na pořadu také Pérezův osud; přítomni na ni byli jak Christian Horner, tak i dr. Marko. Kdo by však čekal nějaké oficiální prohlášení, dočkal by se zklamání. Result však přeci jenom vzešel - podle odborného webu Motorsport.com si Horner svolal zaměstnance týmové základny v Milton Keynes a sdělil jim, že po letní přestávce Pérez nastoupí do Grand Prix Holandska společně s Maxem Verstappenem ve voze Red Bull. Ovšem žádné další podrobnosti zveřejněny nebyly - proto si můžeme toto rozhodnutí vysvětlit i tak, že Pérez dostal skutečně poslední šanci...
Mnoho periodik, expertů i běžných fanoušků si přitom nemohlo nevšimnout, že od letošního května se Pérezovy výkony hodně zhoršily. Přibyly i nehody a pokles výkonnosti, což přináší rakouské stáji potíže na poli Poháru konstruktérů, protože zejména McLaren před letní přestávkou najel na "býčí stáj" poměrně značných 42 bodů.
Zatímco dr. Marko označil poslední výkon Checa Péreze za "totální kolaps", Horner snad skutečně pořád doufá, že Mexičan najde znovu ztracenou formu. "Frustrující je, že nikdo nechce vidět Checův zoufalý boj. Všichni mu přejí, aby uspěl, protože je smutné ho vidět v situaci, v jaké se právě nachází. Podobná rozhodnutí nikdo nechce udělat, mluvíme o této věci samozřejmě každý den, ale tým ho chce dostat do hry," prohlásil Horner. Nevyužil tak klauzuli ve smlouvě, podle níž po GP Belgie neměl být rozdíl mezi oběma piloty Red Bullu větší než 100 bodů.
Pérez byl sám v poslední době značně rozladěný a při posledním rozhovoru prohlásil, že o své budoucnosti už dále mluvit nehodlá. Naskýtá se ale jiný problém - pokud se mu opravdu nepodaří restart, nemusí to skončit jenom nepříjemným poklesem pro Red Bull, ale potažmo i pro samotného Verstappena, jenž se nemůže opřít o kolegu, který by mu kryl záda. V podstatě ostatní tři špičkové týmy nečelí takovému rozdílu u svých jezdeckých dvojic. Péreze od Verstappena dělí propastných 146 bodů, což u žádného konkurenta nemá obdoby - Norrise a Piastriho dělí 32 bodů, Russell ztrácí na Hamiltona 34 bodů a mezi Leclercem a Sainzem jr. je mezera nejmenší - 15 bodů.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.