V posledních týdnech po neúspěšných výsledcích byla osoba mexického pilota předmětem dohadů s pořadovým číslem 1. Další kapkou do poháru nespokojenosti byl Checův výkon v posledním závodě před letní přestávkou, proto se spekulovalo, zda nebude odejit.
Už v neděli se strhla první bouře - nesmíme se nechat ukolébat oficiálním diplomatickým prohlášením po závodě. Poradce týmu dr. Helmut Marko si nebral servítky a Pérezův výkon hodně tvrdě zkritizoval. Podle toho by se mohlo zdát, že Mexičanův osud je zpečetěn.
Avizovaná schůzka plánovaná na dnešní den měla na pořadu také Pérezův osud; přítomni na ni byli jak Christian Horner, tak i dr. Marko. Kdo by však čekal nějaké oficiální prohlášení, dočkal by se zklamání. Result však přeci jenom vzešel - podle odborného webu Motorsport.com si Horner svolal zaměstnance týmové základny v Milton Keynes a sdělil jim, že po letní přestávce Pérez nastoupí do Grand Prix Holandska společně s Maxem Verstappenem ve voze Red Bull. Ovšem žádné další podrobnosti zveřejněny nebyly - proto si můžeme toto rozhodnutí vysvětlit i tak, že Pérez dostal skutečně poslední šanci...
Mnoho periodik, expertů i běžných fanoušků si přitom nemohlo nevšimnout, že od letošního května se Pérezovy výkony hodně zhoršily. Přibyly i nehody a pokles výkonnosti, což přináší rakouské stáji potíže na poli Poháru konstruktérů, protože zejména McLaren před letní přestávkou najel na "býčí stáj" poměrně značných 42 bodů.
Zatímco dr. Marko označil poslední výkon Checa Péreze za "totální kolaps", Horner snad skutečně pořád doufá, že Mexičan najde znovu ztracenou formu. "Frustrující je, že nikdo nechce vidět Checův zoufalý boj. Všichni mu přejí, aby uspěl, protože je smutné ho vidět v situaci, v jaké se právě nachází. Podobná rozhodnutí nikdo nechce udělat, mluvíme o této věci samozřejmě každý den, ale tým ho chce dostat do hry," prohlásil Horner. Nevyužil tak klauzuli ve smlouvě, podle níž po GP Belgie neměl být rozdíl mezi oběma piloty Red Bullu větší než 100 bodů.
Pérez byl sám v poslední době značně rozladěný a při posledním rozhovoru prohlásil, že o své budoucnosti už dále mluvit nehodlá. Naskýtá se ale jiný problém - pokud se mu opravdu nepodaří restart, nemusí to skončit jenom nepříjemným poklesem pro Red Bull, ale potažmo i pro samotného Verstappena, jenž se nemůže opřít o kolegu, který by mu kryl záda. V podstatě ostatní tři špičkové týmy nečelí takovému rozdílu u svých jezdeckých dvojic. Péreze od Verstappena dělí propastných 146 bodů, což u žádného konkurenta nemá obdoby - Norrise a Piastriho dělí 32 bodů, Russell ztrácí na Hamiltona 34 bodů a mezi Leclercem a Sainzem jr. je mezera nejmenší - 15 bodů.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.