Jezdci a týmy mají za sebou první trénink na GP Španělska. Nejlépe z něj vyšel Lando Norris. Druhý skončil Max Verstappen a třetí Carlos Sainz.
Úvodní trénink provázelo slunečné počasí. Řada týmů přivezla značná vylepšení svých monopostů, byli však i tací, kteří v Barceloně nový balík nenasadili. Například Mercedes nebo Alpine. Odborná veřejnost i fanoušci nicméně se zájmem sledují, jestli i tak černé šípy potvrdí zlepšenou formu z Kanady. A nutno dodat, že začátek barcelonského víkendu vypadá v jejich podání opět slibně.
Mercedes v prvním tréninku držel krok s Red Bullem, Ferrari a McLarenem. Ostatně George Russell skončil v celkovém pořadí po úvodní hodině tréninkových jízd na čtvrté pozici. Do bojů o nejvyšší příčky pravděpodobně opět zasáhnou Max Verstappen a Lando Norris. Ti se i tentokrát přetahovali o nejrychlejší čas.
Napravit zpackaný dojem z Kanady chce Ferrari. Sainz zajel třetí nejrychlejší čas, Leclerc se ale trápil. „Auto je katastrofální," znělo v jedné z Monačanových vysílaček. K vidění byly rovněž červené vlajky. Podíl na nich měl Fernando Alonso, který vjel v deváté zatáčce na obrubník, načež mu z vozu uletěl kus karoserie.
V prvním tréninku obsadil sedačku u Haasu mladý Oliver Beraman, který nakonec skončil na devatenácté pozici. Od týmového kolegy Kevina Magnussena, jenž zajel sedmnáctý nejrychlejší čas, ho dělily dvě desetiny sekundy. Odpoledne je na programu druhý trénink, který začíná v 17:00 SEČ.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.