Jezdci a týmy mají za sebou první trénink na GP Španělska. Nejlépe z něj vyšel Lando Norris. Druhý skončil Max Verstappen a třetí Carlos Sainz.
Úvodní trénink provázelo slunečné počasí. Řada týmů přivezla značná vylepšení svých monopostů, byli však i tací, kteří v Barceloně nový balík nenasadili. Například Mercedes nebo Alpine. Odborná veřejnost i fanoušci nicméně se zájmem sledují, jestli i tak černé šípy potvrdí zlepšenou formu z Kanady. A nutno dodat, že začátek barcelonského víkendu vypadá v jejich podání opět slibně.
Mercedes v prvním tréninku držel krok s Red Bullem, Ferrari a McLarenem. Ostatně George Russell skončil v celkovém pořadí po úvodní hodině tréninkových jízd na čtvrté pozici. Do bojů o nejvyšší příčky pravděpodobně opět zasáhnou Max Verstappen a Lando Norris. Ti se i tentokrát přetahovali o nejrychlejší čas.
Napravit zpackaný dojem z Kanady chce Ferrari. Sainz zajel třetí nejrychlejší čas, Leclerc se ale trápil. „Auto je katastrofální," znělo v jedné z Monačanových vysílaček. K vidění byly rovněž červené vlajky. Podíl na nich měl Fernando Alonso, který vjel v deváté zatáčce na obrubník, načež mu z vozu uletěl kus karoserie.
V prvním tréninku obsadil sedačku u Haasu mladý Oliver Beraman, který nakonec skončil na devatenácté pozici. Od týmového kolegy Kevina Magnussena, jenž zajel sedmnáctý nejrychlejší čas, ho dělily dvě desetiny sekundy. Odpoledne je na programu druhý trénink, který začíná v 17:00 SEČ.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.