Svět formule 1 si kladl otázku, zda po rozjitřených událostech po Grand Prix Monaka budou následovat nějaké vnitrotýmové kroky. Bezesporu si fanoušci mohli udělat soukromou tipovací soutěž, jak celý konflikt dopadne.
Načasování pro někoho určitě očekávané zprávy se odehrálo týden po Grand Prix Monaka, v níž se za zatáčkou Portier dostaly oba vozy Alpine do vzájemného kontaktu.
Zpráva se objevila v návaznosti na tento incident, po němž vedení týmu bylo krajně rozladěno - ale samozřejmě nelze vyloučit skutečnost, že na rozhodnutí týmu měl svůj dopad.
Tým Alpine v pondělí oznámil, že by pro něj a Estebana Ocona bylo nejlepší nepokračovat v sezóně 2025 ve vzájemné spolupráci. Sedmadvacetiletý Francouz nedávné události, působení v týmu i avizovaný rozchod popsal: "Působení v tomto týmu bylo významné období mého života. Závodil jsem tu pět let na plný úvazek, moje profesionální kariéra začala v Enstone, když jsem byl ještě teenager, takže to pro mě bude vždy speciální místo. Zažili jsme spolu několik skvělých okamžiků, ale také několik složitých chvil, každopádně jsem určitě všem v týmu vděčný za ony nezapomenutelné časy. Své plány oznámím brzy, ale do té doby se chci plně soustředit na plnění úkolů pro tento tým a úspěšně dokončil sezónu."
Šéf týmu Bruno Famin hovořil o "následcích" kolize v Monaku, nicméně věří, že se Ocon i přes vývoj situace zachová ve zbytku sezóny jako profesionál: "Nejprve bychom rádi poděkovali Estebanovi za jeho oddanost týmu v posledních pěti letech. Během jeho působení jsme oslavili společně několik fantastických okamžiků, z nichž nejlepší bylo určitě památné vítězství v Grand Prix Maďarska. V roce 2024 nás ještě čeká šestnáct závodů s jasným cílem: pokračovat v neúnavné práci celého týmu a usilovat o co nejlepší výsledky na trati. Do další kapitoly Estebanovy kariéry, až ten okamžik nastane, mu přejeme vše nejlepší."
Pierre Gasly by měl prodloužit smlouvu u Alpine na konci tohoto roku. Samozřejmě se řeší otázka Oconova následovníka. Jedním z nejčastěji vzpomínaných je Jack Doohan, jenž byl mezi diváky v Monte Carlu a možná se objeví v prvním tréninku v Grand Prix Kanady. Dalšími adepty by mohli být Mick Schumacher nebo Guanyu Zhou. Ocon naopak za jistých okolností může zamířit do Haasu - americký tým by k předpokládanému Oliveru Bearmanovi rád angažoval zkušeného pilota.
Není ovšem vyloučeno, že po Estebanovi sáhne tým Sauber, pokud švýcarskému týmu nevyjde angažmá Carlose Sainze jr. Španěl má kromě Sauberu/Audi nabídku také od Williamsu, kde by se stal kolegou Alexe Albona.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.