Svět formule 1 si kladl otázku, zda po rozjitřených událostech po Grand Prix Monaka budou následovat nějaké vnitrotýmové kroky. Bezesporu si fanoušci mohli udělat soukromou tipovací soutěž, jak celý konflikt dopadne.
Načasování pro někoho určitě očekávané zprávy se odehrálo týden po Grand Prix Monaka, v níž se za zatáčkou Portier dostaly oba vozy Alpine do vzájemného kontaktu.
Zpráva se objevila v návaznosti na tento incident, po němž vedení týmu bylo krajně rozladěno - ale samozřejmě nelze vyloučit skutečnost, že na rozhodnutí týmu měl svůj dopad.
Tým Alpine v pondělí oznámil, že by pro něj a Estebana Ocona bylo nejlepší nepokračovat v sezóně 2025 ve vzájemné spolupráci. Sedmadvacetiletý Francouz nedávné události, působení v týmu i avizovaný rozchod popsal: "Působení v tomto týmu bylo významné období mého života. Závodil jsem tu pět let na plný úvazek, moje profesionální kariéra začala v Enstone, když jsem byl ještě teenager, takže to pro mě bude vždy speciální místo. Zažili jsme spolu několik skvělých okamžiků, ale také několik složitých chvil, každopádně jsem určitě všem v týmu vděčný za ony nezapomenutelné časy. Své plány oznámím brzy, ale do té doby se chci plně soustředit na plnění úkolů pro tento tým a úspěšně dokončil sezónu."
Šéf týmu Bruno Famin hovořil o "následcích" kolize v Monaku, nicméně věří, že se Ocon i přes vývoj situace zachová ve zbytku sezóny jako profesionál: "Nejprve bychom rádi poděkovali Estebanovi za jeho oddanost týmu v posledních pěti letech. Během jeho působení jsme oslavili společně několik fantastických okamžiků, z nichž nejlepší bylo určitě památné vítězství v Grand Prix Maďarska. V roce 2024 nás ještě čeká šestnáct závodů s jasným cílem: pokračovat v neúnavné práci celého týmu a usilovat o co nejlepší výsledky na trati. Do další kapitoly Estebanovy kariéry, až ten okamžik nastane, mu přejeme vše nejlepší."
Pierre Gasly by měl prodloužit smlouvu u Alpine na konci tohoto roku. Samozřejmě se řeší otázka Oconova následovníka. Jedním z nejčastěji vzpomínaných je Jack Doohan, jenž byl mezi diváky v Monte Carlu a možná se objeví v prvním tréninku v Grand Prix Kanady. Dalšími adepty by mohli být Mick Schumacher nebo Guanyu Zhou. Ocon naopak za jistých okolností může zamířit do Haasu - americký tým by k předpokládanému Oliveru Bearmanovi rád angažoval zkušeného pilota.
Není ovšem vyloučeno, že po Estebanovi sáhne tým Sauber, pokud švýcarskému týmu nevyjde angažmá Carlose Sainze jr. Španěl má kromě Sauberu/Audi nabídku také od Williamsu, kde by se stal kolegou Alexe Albona.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.