Svět formule 1 si kladl otázku, zda po rozjitřených událostech po Grand Prix Monaka budou následovat nějaké vnitrotýmové kroky. Bezesporu si fanoušci mohli udělat soukromou tipovací soutěž, jak celý konflikt dopadne.
Načasování pro někoho určitě očekávané zprávy se odehrálo týden po Grand Prix Monaka, v níž se za zatáčkou Portier dostaly oba vozy Alpine do vzájemného kontaktu.
Zpráva se objevila v návaznosti na tento incident, po němž vedení týmu bylo krajně rozladěno - ale samozřejmě nelze vyloučit skutečnost, že na rozhodnutí týmu měl svůj dopad.
Tým Alpine v pondělí oznámil, že by pro něj a Estebana Ocona bylo nejlepší nepokračovat v sezóně 2025 ve vzájemné spolupráci. Sedmadvacetiletý Francouz nedávné události, působení v týmu i avizovaný rozchod popsal: "Působení v tomto týmu bylo významné období mého života. Závodil jsem tu pět let na plný úvazek, moje profesionální kariéra začala v Enstone, když jsem byl ještě teenager, takže to pro mě bude vždy speciální místo. Zažili jsme spolu několik skvělých okamžiků, ale také několik složitých chvil, každopádně jsem určitě všem v týmu vděčný za ony nezapomenutelné časy. Své plány oznámím brzy, ale do té doby se chci plně soustředit na plnění úkolů pro tento tým a úspěšně dokončil sezónu."
Šéf týmu Bruno Famin hovořil o "následcích" kolize v Monaku, nicméně věří, že se Ocon i přes vývoj situace zachová ve zbytku sezóny jako profesionál: "Nejprve bychom rádi poděkovali Estebanovi za jeho oddanost týmu v posledních pěti letech. Během jeho působení jsme oslavili společně několik fantastických okamžiků, z nichž nejlepší bylo určitě památné vítězství v Grand Prix Maďarska. V roce 2024 nás ještě čeká šestnáct závodů s jasným cílem: pokračovat v neúnavné práci celého týmu a usilovat o co nejlepší výsledky na trati. Do další kapitoly Estebanovy kariéry, až ten okamžik nastane, mu přejeme vše nejlepší."
Pierre Gasly by měl prodloužit smlouvu u Alpine na konci tohoto roku. Samozřejmě se řeší otázka Oconova následovníka. Jedním z nejčastěji vzpomínaných je Jack Doohan, jenž byl mezi diváky v Monte Carlu a možná se objeví v prvním tréninku v Grand Prix Kanady. Dalšími adepty by mohli být Mick Schumacher nebo Guanyu Zhou. Ocon naopak za jistých okolností může zamířit do Haasu - americký tým by k předpokládanému Oliveru Bearmanovi rád angažoval zkušeného pilota.
Není ovšem vyloučeno, že po Estebanovi sáhne tým Sauber, pokud švýcarskému týmu nevyjde angažmá Carlose Sainze jr. Španěl má kromě Sauberu/Audi nabídku také od Williamsu, kde by se stal kolegou Alexe Albona.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.