Max Verstappen má sice s Red Bullem podepsanou dlouhodobou smlouvu, podle některých by i přesto mohl utéct ke konkurenci kvůli vnitřním rozkolům poté, co šéf Christian Horner ustál spor s jednou zaměstnankyní a udržel si svou pozici.
Během víkendu v Bahrajnu se hodně hovořilo o šéfovi Red Bullu poté, co byl obviněn kvůli obtěžování se sexuálním podtextem, ke kterému došlo během soukromé komunikace přes WhatsApp. Po důkladném vyšetřování však stížnost dotyčné ženy byla zamítnuta.
Ne všichni s tím ale souhlasí. Jos Verstappen v sobotu po závodě prohlásil, že pokud Horner zůstane na pozici šéfa týmu, tak to povede k rozpadu závodního týmu.
"Napětí přetrvává, zatímco on zůstává na své pozici. Tým je v ohrožení, že bude roztrhán. Takto to nemůže pokračovat. Vybuchne to. On si hraje na oběť, přitom je tím, kdo problémy působí," popisoval rozzlobeně Jos Verstappen.
Samotný Horner na tiskové konferenci k dotazům na obvinění, která vůči němu byla vznesena, odpověděl: "Nebudu komentovat, jaké motivy k tomu mohla mít kterákoliv osoba. Soustředím se na tým, na svou rodinu, na svou ženu a pokračování v závodění. Mám podporu neuvěřitelné rodiny, neuvěřitelné ženy a všech v týmu. Soustředím se na závodění, vítězství v závodech a na to, abych odváděl co nejlepší práci!"
Šéf týmu nemá pravdu minimálně v tom, že má podporu všech lidí v týmu. Rodina Verstappenů s tím rozhodně není spokojena a podle lidí v zákulisí by to mohlo vést dokonce k tomu, že by Max stáj z Milton Keynes opustil.
"Mluví to za vše. Verstappen nebyl po svém vítězství příliš nadšený. Ten povyk ještě neskončil. Všichni se musí všem omluvit, jinak někdo musí odejít. V každém případě značka utrpěla obrovskou škodu," všímá si bývalý pilot Ralf Schumacher.
"Je tam velká vřava. Dokážu si představit, že by Verstappen oznámil, že odchází jinam. Týmové struktura je velmi křehká. Pokud k něčemu takovému dojde u Red Bullu, všechno se může velmi rychle zhroutit," pokračuje mladší bratr slavnějšího Michaela Schumachera.
"Než přijít o Neweyho a Verstappena, snažil bych se nalézt jiné řešení. Do týmu se musí vrátit pokoj," varuje Schumacher před změnami, ke kterým by mohla vést třaskavá situace u Red Bullu.
Max má v současnosti platný kontrakt s tímto týmem až do konce roku 2028. Pokud bych chtěl předčasně odejít, skončil by před Komisi pro uznávání smluv a případného zájemce (hovoří se o Mercedesu) by to přišlo na pěkně tučnou sumu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.