Max Verstappen má sice s Red Bullem podepsanou dlouhodobou smlouvu, podle některých by i přesto mohl utéct ke konkurenci kvůli vnitřním rozkolům poté, co šéf Christian Horner ustál spor s jednou zaměstnankyní a udržel si svou pozici.
Během víkendu v Bahrajnu se hodně hovořilo o šéfovi Red Bullu poté, co byl obviněn kvůli obtěžování se sexuálním podtextem, ke kterému došlo během soukromé komunikace přes WhatsApp. Po důkladném vyšetřování však stížnost dotyčné ženy byla zamítnuta.
Ne všichni s tím ale souhlasí. Jos Verstappen v sobotu po závodě prohlásil, že pokud Horner zůstane na pozici šéfa týmu, tak to povede k rozpadu závodního týmu.
"Napětí přetrvává, zatímco on zůstává na své pozici. Tým je v ohrožení, že bude roztrhán. Takto to nemůže pokračovat. Vybuchne to. On si hraje na oběť, přitom je tím, kdo problémy působí," popisoval rozzlobeně Jos Verstappen.
Samotný Horner na tiskové konferenci k dotazům na obvinění, která vůči němu byla vznesena, odpověděl: "Nebudu komentovat, jaké motivy k tomu mohla mít kterákoliv osoba. Soustředím se na tým, na svou rodinu, na svou ženu a pokračování v závodění. Mám podporu neuvěřitelné rodiny, neuvěřitelné ženy a všech v týmu. Soustředím se na závodění, vítězství v závodech a na to, abych odváděl co nejlepší práci!"
Šéf týmu nemá pravdu minimálně v tom, že má podporu všech lidí v týmu. Rodina Verstappenů s tím rozhodně není spokojena a podle lidí v zákulisí by to mohlo vést dokonce k tomu, že by Max stáj z Milton Keynes opustil.
"Mluví to za vše. Verstappen nebyl po svém vítězství příliš nadšený. Ten povyk ještě neskončil. Všichni se musí všem omluvit, jinak někdo musí odejít. V každém případě značka utrpěla obrovskou škodu," všímá si bývalý pilot Ralf Schumacher.
"Je tam velká vřava. Dokážu si představit, že by Verstappen oznámil, že odchází jinam. Týmové struktura je velmi křehká. Pokud k něčemu takovému dojde u Red Bullu, všechno se může velmi rychle zhroutit," pokračuje mladší bratr slavnějšího Michaela Schumachera.
"Než přijít o Neweyho a Verstappena, snažil bych se nalézt jiné řešení. Do týmu se musí vrátit pokoj," varuje Schumacher před změnami, ke kterým by mohla vést třaskavá situace u Red Bullu.
Max má v současnosti platný kontrakt s tímto týmem až do konce roku 2028. Pokud bych chtěl předčasně odejít, skončil by před Komisi pro uznávání smluv a případného zájemce (hovoří se o Mercedesu) by to přišlo na pěkně tučnou sumu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.