V posledním závodu sezony vítězí Red Bull a Max Verstappen. Na pódiu jej doplnili Charles Leclerc, potažmo George Russell.
Start závodu přinesl bitvu mezi Verstappenem a Leclercem. Monačan se snažil Verstappena během prvního kola hned několikrát atakovat, Max si ale vždy poradil. Pořadí po třech kolech bylo následující: Verstappen, Leclerc, Piastri, Norris, Russell.
v pátém kole došlo k internímu souboji mezi piloty McLarenu - Norris se díky němu dostal před Piastriho na třetí příčku. Pérezovi patřila v této chvíli devátá příčka, Hamilton byl desátý a Sainz třináctý. Všichni tito tři piloti se po startu ze zadních pozic posouvali pořadím směrem dopředu. Avšak Sainz nazul pro první stint nejtvrdší pneumatiky, Pérez s Hamiltonem jeli na žlutém, tedy středním obutí.
Osmé kolo přineslo boj mezi Piastrim a Russellem o čtvrtou pozici. Australan v této fázi závodu rychlostně nestačil, nicméně s jeho obranou si Russell poradit nedokázal. O tři kola později už ale ke změně pořadí mezi oběma jezdci došlo. Piastri probrzdil a Russell jej na vzdálenější rovince pokořil
V patnáctém kole zajeli současně ke svým mechanikům Norris a Russell. Zastávka McLarenu byla dlouhá, trvala přes pět vteřin, díky čemuž si oba piloti prohodili pozice, Rusell byl tedy třetí, Norris čtvrtý. Ve dvacátém kole vedli průběžné pořadí Cunoda se Strollem, kteří v té době ještě neabsolvovali povinnou zastávku v boxech.
Když se tak stalo, vedení opět přebral do své moci Verstappen. Následovala klidnější fáze závodu, kdy si jezdci připravovali půdu pověrečný finiš.
Druhá polovina závodu nabídla několik zajímavých soubojů v hloubi startovního pole. Například mezi Oconem a Piastrim či Alonsem a Hamiltonem. V popředí se však nic neměnilo, Max Verstappen si jel suverénně dál svůj závod. Jeho náskok činili pohodových šest vteřin.
V 50. kole došlo ke kontaktu mezi Norrisem a Pérezem. Pérez si za něj vysloužil penalizaci pěti vteřin. V závěru závodu Leclerc pustil před sebe Péreze s cílem zdržet Russella a získat pro Ferrari druhé místo mezi konstruktéry. To se ale nepovedlo. První dojel Verstappen, druhý Leclerc a třetí Russell. Druhé místo v Poháru konstruktérů tedy slaví Mercedes, jelikož Carlos Sainz dojel mimo bodované pozice.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.