V posledním závodu sezony vítězí Red Bull a Max Verstappen. Na pódiu jej doplnili Charles Leclerc, potažmo George Russell.
Start závodu přinesl bitvu mezi Verstappenem a Leclercem. Monačan se snažil Verstappena během prvního kola hned několikrát atakovat, Max si ale vždy poradil. Pořadí po třech kolech bylo následující: Verstappen, Leclerc, Piastri, Norris, Russell.
v pátém kole došlo k internímu souboji mezi piloty McLarenu - Norris se díky němu dostal před Piastriho na třetí příčku. Pérezovi patřila v této chvíli devátá příčka, Hamilton byl desátý a Sainz třináctý. Všichni tito tři piloti se po startu ze zadních pozic posouvali pořadím směrem dopředu. Avšak Sainz nazul pro první stint nejtvrdší pneumatiky, Pérez s Hamiltonem jeli na žlutém, tedy středním obutí.
Osmé kolo přineslo boj mezi Piastrim a Russellem o čtvrtou pozici. Australan v této fázi závodu rychlostně nestačil, nicméně s jeho obranou si Russell poradit nedokázal. O tři kola později už ale ke změně pořadí mezi oběma jezdci došlo. Piastri probrzdil a Russell jej na vzdálenější rovince pokořil
V patnáctém kole zajeli současně ke svým mechanikům Norris a Russell. Zastávka McLarenu byla dlouhá, trvala přes pět vteřin, díky čemuž si oba piloti prohodili pozice, Rusell byl tedy třetí, Norris čtvrtý. Ve dvacátém kole vedli průběžné pořadí Cunoda se Strollem, kteří v té době ještě neabsolvovali povinnou zastávku v boxech.
Když se tak stalo, vedení opět přebral do své moci Verstappen. Následovala klidnější fáze závodu, kdy si jezdci připravovali půdu pověrečný finiš.
Druhá polovina závodu nabídla několik zajímavých soubojů v hloubi startovního pole. Například mezi Oconem a Piastrim či Alonsem a Hamiltonem. V popředí se však nic neměnilo, Max Verstappen si jel suverénně dál svůj závod. Jeho náskok činili pohodových šest vteřin.
V 50. kole došlo ke kontaktu mezi Norrisem a Pérezem. Pérez si za něj vysloužil penalizaci pěti vteřin. V závěru závodu Leclerc pustil před sebe Péreze s cílem zdržet Russella a získat pro Ferrari druhé místo mezi konstruktéry. To se ale nepovedlo. První dojel Verstappen, druhý Leclerc a třetí Russell. Druhé místo v Poháru konstruktérů tedy slaví Mercedes, jelikož Carlos Sainz dojel mimo bodované pozice.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.