V posledním závodu sezony vítězí Red Bull a Max Verstappen. Na pódiu jej doplnili Charles Leclerc, potažmo George Russell.
Start závodu přinesl bitvu mezi Verstappenem a Leclercem. Monačan se snažil Verstappena během prvního kola hned několikrát atakovat, Max si ale vždy poradil. Pořadí po třech kolech bylo následující: Verstappen, Leclerc, Piastri, Norris, Russell.
v pátém kole došlo k internímu souboji mezi piloty McLarenu - Norris se díky němu dostal před Piastriho na třetí příčku. Pérezovi patřila v této chvíli devátá příčka, Hamilton byl desátý a Sainz třináctý. Všichni tito tři piloti se po startu ze zadních pozic posouvali pořadím směrem dopředu. Avšak Sainz nazul pro první stint nejtvrdší pneumatiky, Pérez s Hamiltonem jeli na žlutém, tedy středním obutí.
Osmé kolo přineslo boj mezi Piastrim a Russellem o čtvrtou pozici. Australan v této fázi závodu rychlostně nestačil, nicméně s jeho obranou si Russell poradit nedokázal. O tři kola později už ale ke změně pořadí mezi oběma jezdci došlo. Piastri probrzdil a Russell jej na vzdálenější rovince pokořil
V patnáctém kole zajeli současně ke svým mechanikům Norris a Russell. Zastávka McLarenu byla dlouhá, trvala přes pět vteřin, díky čemuž si oba piloti prohodili pozice, Rusell byl tedy třetí, Norris čtvrtý. Ve dvacátém kole vedli průběžné pořadí Cunoda se Strollem, kteří v té době ještě neabsolvovali povinnou zastávku v boxech.
Když se tak stalo, vedení opět přebral do své moci Verstappen. Následovala klidnější fáze závodu, kdy si jezdci připravovali půdu pověrečný finiš.
Druhá polovina závodu nabídla několik zajímavých soubojů v hloubi startovního pole. Například mezi Oconem a Piastrim či Alonsem a Hamiltonem. V popředí se však nic neměnilo, Max Verstappen si jel suverénně dál svůj závod. Jeho náskok činili pohodových šest vteřin.
V 50. kole došlo ke kontaktu mezi Norrisem a Pérezem. Pérez si za něj vysloužil penalizaci pěti vteřin. V závěru závodu Leclerc pustil před sebe Péreze s cílem zdržet Russella a získat pro Ferrari druhé místo mezi konstruktéry. To se ale nepovedlo. První dojel Verstappen, druhý Leclerc a třetí Russell. Druhé místo v Poháru konstruktérů tedy slaví Mercedes, jelikož Carlos Sainz dojel mimo bodované pozice.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.