Sergio Pérez se u Red Bullu nedokáže přiblížit Maxovi Verstappenovi a v zákulisí se proto hovoří o jeho konci, což on sám v rozhovoru poprvé připustil. Podle odborného poradce Helmuta Marka návrat Sebastiana Vettela rozhodně není na pořadu dne.
Smlouva s rakouskou stájí Mexičanovi vyprší až na konci roku 2024, jenže na okruzích stále dost zaostává za svým týmovým kolegou, který během jejich společného působení vyhrál již 35 závodů, zatímco Sergio pouze 5.
Proto se v padoku hovoří, že bude již v příští sezóně nahrazen někým jiným, ale šéf Christian Horner neustále zdůrazňuje, že Red Bull s ním kontrakt dodrží. Ovšem s výkony 33letého pilota není spokojen ani Helmut Marko, který nemá problémy s překvapivými rozhodnutími.
Pérez nyní v rozhovoru pro španělská média poprvé připustil, že by se po skončení smlouvy mohl s Red Bullem rozejít: "Každý rok se učíte nové věci, a proto mám tolik rád tento sport. Pořád se učíte. Myslím, že to nejdůležitější je učit se ze svých chyb. U sezóny, kterou máme, je důležité, aby se závodilo v prostředí, v němž cítím, že můžu něčím přispět."
"A pokud tam místo pro rok 2025 nebude, porozhlédneme se po jiných alternativách. Ale momentálně se soustředím na to, aby byl tady, abych vyhrával závody a další šampionáty s Red Bullem. Mám smlouvu do konce příštího roku a někdy příští rok si sedneme a popovídáme si," popisuje Pérez, jenž možná sám zatouží po nové výzvě.
Marko usiluje o získání Landa Norrise z McLarenu, hovořilo se také o možném návratu Daniela Ricciarda, který se ale smolně zranil v Zandvoortu. A mezi další spekulace patří opětovné spojení se Sebastianem Vettelem. To však odborný poradce Red Bullu vylučuje.
"Vedle Maxe Verstappena? To bych nechtěl. Máme smlouvy, které jsou u Red Bullu pevné až do roku 2024, ale pokud by Sebastian něco chtěl, musí si za tím jít. Motorsport, to nejsou jen spalovací motory a benzín. Pokud ví, jak na to, proč by se k závodění nevrátil. My máme už Daniela Ricciarda [v AlphaTauri], a pokud by se Sebastian chtěl vrátit, toužil by po špičkovém týmu a vítězstvích," dodává Marko.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.