Sergio Pérez se u Red Bullu nedokáže přiblížit Maxovi Verstappenovi a v zákulisí se proto hovoří o jeho konci, což on sám v rozhovoru poprvé připustil. Podle odborného poradce Helmuta Marka návrat Sebastiana Vettela rozhodně není na pořadu dne.
Smlouva s rakouskou stájí Mexičanovi vyprší až na konci roku 2024, jenže na okruzích stále dost zaostává za svým týmovým kolegou, který během jejich společného působení vyhrál již 35 závodů, zatímco Sergio pouze 5.
Proto se v padoku hovoří, že bude již v příští sezóně nahrazen někým jiným, ale šéf Christian Horner neustále zdůrazňuje, že Red Bull s ním kontrakt dodrží. Ovšem s výkony 33letého pilota není spokojen ani Helmut Marko, který nemá problémy s překvapivými rozhodnutími.
Pérez nyní v rozhovoru pro španělská média poprvé připustil, že by se po skončení smlouvy mohl s Red Bullem rozejít: "Každý rok se učíte nové věci, a proto mám tolik rád tento sport. Pořád se učíte. Myslím, že to nejdůležitější je učit se ze svých chyb. U sezóny, kterou máme, je důležité, aby se závodilo v prostředí, v němž cítím, že můžu něčím přispět."
"A pokud tam místo pro rok 2025 nebude, porozhlédneme se po jiných alternativách. Ale momentálně se soustředím na to, aby byl tady, abych vyhrával závody a další šampionáty s Red Bullem. Mám smlouvu do konce příštího roku a někdy příští rok si sedneme a popovídáme si," popisuje Pérez, jenž možná sám zatouží po nové výzvě.
Marko usiluje o získání Landa Norrise z McLarenu, hovořilo se také o možném návratu Daniela Ricciarda, který se ale smolně zranil v Zandvoortu. A mezi další spekulace patří opětovné spojení se Sebastianem Vettelem. To však odborný poradce Red Bullu vylučuje.
"Vedle Maxe Verstappena? To bych nechtěl. Máme smlouvy, které jsou u Red Bullu pevné až do roku 2024, ale pokud by Sebastian něco chtěl, musí si za tím jít. Motorsport, to nejsou jen spalovací motory a benzín. Pokud ví, jak na to, proč by se k závodění nevrátil. My máme už Daniela Ricciarda [v AlphaTauri], a pokud by se Sebastian chtěl vrátit, toužil by po špičkovém týmu a vítězstvích," dodává Marko.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.