Tým Alpine určitě neodjíždí z Maďarska pozitivně naladěn. Křehká šňůra bodovaných přídělů se přetrhla tím nejhorším způsobem - oba vozy de facto skončily po několika metrech po startu. Vše ostatní už byla jenom agónie a oddálení nevyhnutelného.
Jak uvedl Číňan Guanyu Zhou, po startovních problémech musel celou proceduru po zhasnutí červených světel na Hungaroringu začít znovu. Tím se přes něj přehnalo téměř celé startovní pole. Zhou, snažící se eliminovat škody, šel před první zatáčkou na brzdy a popostrčil zezadu Ricciardův vůz. Navrátilec na scénu GP v řetězové reakci pokračoval a zasáhl Alpine Estebana Ocona. Francouz se svým monopostem vyletěl do vzduchu a dopadl na pravé zadní kolo týmového kolegy Gaslyho, jenž se pokoušel probít vpřed po levém okraji tratě.
Pierre se vrátil k mechanikům s defektem zmíněného kola, poškozeným zadním křídlem a dírou v krytu motoru. Mechanikům stačil jediný pohled, aby jim bylo jasné, že je konec. Ocon ještě obkroužil jedno kolo a poté se stáhl do boxů na pokyn týmu. Ačkoliv na jeho voze nebyl žádný viditelný defekt, jak Ocon přiznal, byl tu zásadní problém.
An agonising start and end for Gasly and Ocon 💥😖The teams and drivers weren't short of talking points in Hungary 🗣️#HungarianGP @paramountplus
— Formula 1 (@F1) July 24, 2023"Přišel náraz zezadu, když jsem najížděl do zatáčky 1. Byla to chyba Zhoua, jedoucího vzadu. Byla to opravdu obrovská rána. Auto nejdřív zadní částí bylo tři nebo čtyři metry ve vzduchu, pak jsem letěl snad patnáct metrů, neuvěřitelné. Po dopadu to byla další pecka. Moje sedadlo se přitom rozlomilo na dva kusy. Takže to leccos vypovídá o síle nárazu. Bohužel, obě auta tak byla vyřazena - je to také důsledek, když startujete zezadu. Někteří piloti mají tendenci víc riskovat. Věděli jsme to a také jsme na to doplatili. Ale další závod už je tento víkend, tak na to chceme rychle zapomenout," popisuje nehodu Ocon.
Guanyu Zhou byl penalizován pěti trestnými vteřinami a na jeho "konto hříchů" přibyly dva body. Stewardi se ztotožnili s tvrzením Daniela Ricciarda, že právě Číňan byl tím, kdo "... spustil řetězovou reakci." Australan nakonec vyvázl z celé šlamastyky bez důsledků.
"I když se jednalo o incident v prvním kole, kdy je pilotům uprostřed několika vozům umožněna jistá benevolence, tento konkrétní incident takovým případem nebyl. Zhou odstartoval pomalu a při nájezdu do zatáčky nedostatečně zpomalil, což mělo za následek zbytečnou kolizi," uvádí se v odůvodnění uděleného trestu.
U Alpine určitě nevládla nijak optimistická nálada, ale Gasly a týmový šéf Otmar Szafnauer připustili, že by v Maďarsku asi tak jako tak velkou díru do světa neudělali. "Celý víkend nám chybělo tempo, nebyli jsme dostatečně rychlí," kriticky popsal situaci Gasly. Šéf týmu kolizi vyhodnotil jako "... bowling v první zatáčce." Vyjádřil se i k Oconově újmě: "Sedačka je lehká, vyrobená z karbonu, takže když přijde náraz za určitých okolností, rozlomí se."
The charge down to Turn 1 🚀😮💥#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/HQvmhHZMNf
— Formula 1 (@F1) July 24, 2023Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.