Tým Alpine určitě neodjíždí z Maďarska pozitivně naladěn. Křehká šňůra bodovaných přídělů se přetrhla tím nejhorším způsobem - oba vozy de facto skončily po několika metrech po startu. Vše ostatní už byla jenom agónie a oddálení nevyhnutelného.
Jak uvedl Číňan Guanyu Zhou, po startovních problémech musel celou proceduru po zhasnutí červených světel na Hungaroringu začít znovu. Tím se přes něj přehnalo téměř celé startovní pole. Zhou, snažící se eliminovat škody, šel před první zatáčkou na brzdy a popostrčil zezadu Ricciardův vůz. Navrátilec na scénu GP v řetězové reakci pokračoval a zasáhl Alpine Estebana Ocona. Francouz se svým monopostem vyletěl do vzduchu a dopadl na pravé zadní kolo týmového kolegy Gaslyho, jenž se pokoušel probít vpřed po levém okraji tratě.
Pierre se vrátil k mechanikům s defektem zmíněného kola, poškozeným zadním křídlem a dírou v krytu motoru. Mechanikům stačil jediný pohled, aby jim bylo jasné, že je konec. Ocon ještě obkroužil jedno kolo a poté se stáhl do boxů na pokyn týmu. Ačkoliv na jeho voze nebyl žádný viditelný defekt, jak Ocon přiznal, byl tu zásadní problém.
An agonising start and end for Gasly and Ocon 💥😖The teams and drivers weren't short of talking points in Hungary 🗣️#HungarianGP @paramountplus
— Formula 1 (@F1) July 24, 2023"Přišel náraz zezadu, když jsem najížděl do zatáčky 1. Byla to chyba Zhoua, jedoucího vzadu. Byla to opravdu obrovská rána. Auto nejdřív zadní částí bylo tři nebo čtyři metry ve vzduchu, pak jsem letěl snad patnáct metrů, neuvěřitelné. Po dopadu to byla další pecka. Moje sedadlo se přitom rozlomilo na dva kusy. Takže to leccos vypovídá o síle nárazu. Bohužel, obě auta tak byla vyřazena - je to také důsledek, když startujete zezadu. Někteří piloti mají tendenci víc riskovat. Věděli jsme to a také jsme na to doplatili. Ale další závod už je tento víkend, tak na to chceme rychle zapomenout," popisuje nehodu Ocon.
Guanyu Zhou byl penalizován pěti trestnými vteřinami a na jeho "konto hříchů" přibyly dva body. Stewardi se ztotožnili s tvrzením Daniela Ricciarda, že právě Číňan byl tím, kdo "... spustil řetězovou reakci." Australan nakonec vyvázl z celé šlamastyky bez důsledků.
"I když se jednalo o incident v prvním kole, kdy je pilotům uprostřed několika vozům umožněna jistá benevolence, tento konkrétní incident takovým případem nebyl. Zhou odstartoval pomalu a při nájezdu do zatáčky nedostatečně zpomalil, což mělo za následek zbytečnou kolizi," uvádí se v odůvodnění uděleného trestu.
U Alpine určitě nevládla nijak optimistická nálada, ale Gasly a týmový šéf Otmar Szafnauer připustili, že by v Maďarsku asi tak jako tak velkou díru do světa neudělali. "Celý víkend nám chybělo tempo, nebyli jsme dostatečně rychlí," kriticky popsal situaci Gasly. Šéf týmu kolizi vyhodnotil jako "... bowling v první zatáčce." Vyjádřil se i k Oconově újmě: "Sedačka je lehká, vyrobená z karbonu, takže když přijde náraz za určitých okolností, rozlomí se."
The charge down to Turn 1 🚀😮💥#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/HQvmhHZMNf
— Formula 1 (@F1) July 24, 2023Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.