Sergio Pérez po vydařeném vstupu do sezóny na svého týmového kolegu Maxe Verstappena výrazně ztrácí bodově i rychlostně na okruhu. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nabízí své vysvětlení.
Mexičan zaznamenal ve čtyřech úvodních podnicích dvě vítězství stejně jako jeho Verstappen, v Ázerbájdžánu vyhrál i sobotní sprint a v šampionátu na druhém místě ztrácel jen šest bodů.
Jenže poté začal jeho týmový kolega dominovat a zvítězil ve všech nadcházejících velkých cenách a Pérezovo manko po závodu v Kanadě narostlo už na 69 bodů! A problémy nemá se svým tempem pouze o nedělích, ale také během sobotních kvalifikací.
V Montrealu po špatné volbě a načasování výměny pneumatik vypadl již v prostřední části, ve velké ceně následující den po startu z 12. příčky finišoval jako šestý.
Proč se zdá být Pérez o tolik pomalejší, když mají oba k dispozici stejný vůz RB19? "Protože Max je Max," vysvětluje Marko. "Je v tom nejlepším voze, ale i v tomto voze by se jej dokázali držet pouze Alonso a Hamilton. Tito tři jsou zkrátka nejsilnější a Max mezi nimi vyniká."
Verstappen si v Kanadě dojel již pro své 41. vítězství v F1, čímž se vyrovnal Ayrtonovi Sennovi na pátém místě historických tabulek. Pro Red Bull šlo o jubilejní 100. triumf během jeho 355 startů, čímž se zařadil na 5. příčku za Ferrari (242), McLarenem (183), Mercedesem (125) a Williamsem (114 vítězství).
To byl pořádný úspěch i pro Marka, který to v Kanadě patřičně oslavil: "Když dojde k něčemu takovému, tak hned nezmiznete. Ukážete se také v oblečení Red Bullu. Hned jsem se ale převlékl a potom to dospal v letadle. Sto vítězství je báječnou pilulkou na spaní!"
A duel that lasted for an entire lap! ⚔️@SChecoPerez and @Carlossainz55 couldn't get enough of each other on the opening tour#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/fanNittZrW
— Formula 1 (@F1) June 20, 2023Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.