Red Bull vyhrál další závod i přes snahu trochu zpomalit svého jezdce Maxe Verstappena. Mercedes se po okopírování jeho bočnic zlepšil, to však odborného poradce Helmuta Marka vůbec netrápí.
Stříbrné šípy obsadily na pódiu v Barceloně druhé a třetí místo a měl radost ze zlepšení, které dosahují se svým monopostem poté, co zahodili svůj koncept ultra-úzkých bočnic a nasadili řešení Red Bullu.
"Udělali velký pokrok a zajížděli velmi dobré časy na kolo. Ale dokud jsme stále relativně daleko před nimi, tak nás to nechává v klidu," uvádí k situaci na závodních okruzích Helmut Marko.
Mercedes však dlouho spokojený pouze s druhými a třetími místy nebude, navíc bude Red Bull více omezen kratším možným časem stráveným v aerodynamickém tunelu a penězi po penalizaci, kterou loni dostal za překročení rozpočtového stropu.
"To nás netrápí. To, co máme ve vývoji, jsme plánovali dlouho. Máme náskok dvou nebo tří desetin, a to je docela hodně," usmívá se odborný poradce rakouského týmu.
"Myslím, že jsme loni měli opravdu dobré auto, a pak jsme ho dále rozvíjeli. Jsme překvapeni tím, že naši soupeři nedokázali svou ztrátu vůbec stáhnout. Stále slyším o vylepšeních a dalších novinkách, ale na stopkách nic z toho nevidím. Podle mě jde o příklad toho, že odvádíme dobrou práci a naši soupeři moc ne," pokračuje.
Ani Verstappena moc netrápí velké zlepšení, které předvedl Mercedes ve Velké ceně Španělska: "Ostatní toho od nás mohou okopírovat tolik, kolik jen chtějí. Nestarám se o to. Náš tým bude také pokračovat v nasazování novinek a dalším zlepšování."
"Myslím, že naše příští vylepšení bude [auto] bez bočnic. A pak se k tomu všichni zas můžou vrátit," dělá si holandský jezdec legraci z toho, jak je konkurence kopíruje.
Pokud se bude Red Bull dále zlepšovat, zřejmě letos vyhraje všechny závody. "Doufám, že tomu tak nebude, protože by to nebylo dobré pro Formuli 1. Ale mají auto, se kterým to je možné. Máme ty nejlepší jezdce, abychom tomu zabránili, musíme však naše auto dostat do pořádku, aby se nám to podařilo," hodnotí Toto Wolff z Mercedesu.
V Barceloně Verstappen vyhrál i přesto, že se ho jeho tým snažil z boxové zídky zpomalit, když se tázal na časy nejrychlejších kol. "Stál si za tím, že si vyjede bod navíc, i když jeho pneumatiky už nebyly v tak dobrém stavu, v jakém je měl Checo [Pérez] a my jsme nechtěli, aby se o to pokoušel," připouští Marko.
"Jenže tyhle věci on zkrátka nebere. Dostal tři varování [za přejetí bílé čáry ohraničující trať] a my jsme opravdu nechtěli v takové situaci nic riskovat. Ale nemůžete se na něj zlobit," komentuje 80letý odborný poradce Red Bullu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.