Red Bull vyhrál další závod i přes snahu trochu zpomalit svého jezdce Maxe Verstappena. Mercedes se po okopírování jeho bočnic zlepšil, to však odborného poradce Helmuta Marka vůbec netrápí.
Stříbrné šípy obsadily na pódiu v Barceloně druhé a třetí místo a měl radost ze zlepšení, které dosahují se svým monopostem poté, co zahodili svůj koncept ultra-úzkých bočnic a nasadili řešení Red Bullu.
"Udělali velký pokrok a zajížděli velmi dobré časy na kolo. Ale dokud jsme stále relativně daleko před nimi, tak nás to nechává v klidu," uvádí k situaci na závodních okruzích Helmut Marko.
Mercedes však dlouho spokojený pouze s druhými a třetími místy nebude, navíc bude Red Bull více omezen kratším možným časem stráveným v aerodynamickém tunelu a penězi po penalizaci, kterou loni dostal za překročení rozpočtového stropu.
"To nás netrápí. To, co máme ve vývoji, jsme plánovali dlouho. Máme náskok dvou nebo tří desetin, a to je docela hodně," usmívá se odborný poradce rakouského týmu.
"Myslím, že jsme loni měli opravdu dobré auto, a pak jsme ho dále rozvíjeli. Jsme překvapeni tím, že naši soupeři nedokázali svou ztrátu vůbec stáhnout. Stále slyším o vylepšeních a dalších novinkách, ale na stopkách nic z toho nevidím. Podle mě jde o příklad toho, že odvádíme dobrou práci a naši soupeři moc ne," pokračuje.
Ani Verstappena moc netrápí velké zlepšení, které předvedl Mercedes ve Velké ceně Španělska: "Ostatní toho od nás mohou okopírovat tolik, kolik jen chtějí. Nestarám se o to. Náš tým bude také pokračovat v nasazování novinek a dalším zlepšování."
"Myslím, že naše příští vylepšení bude [auto] bez bočnic. A pak se k tomu všichni zas můžou vrátit," dělá si holandský jezdec legraci z toho, jak je konkurence kopíruje.
Pokud se bude Red Bull dále zlepšovat, zřejmě letos vyhraje všechny závody. "Doufám, že tomu tak nebude, protože by to nebylo dobré pro Formuli 1. Ale mají auto, se kterým to je možné. Máme ty nejlepší jezdce, abychom tomu zabránili, musíme však naše auto dostat do pořádku, aby se nám to podařilo," hodnotí Toto Wolff z Mercedesu.
V Barceloně Verstappen vyhrál i přesto, že se ho jeho tým snažil z boxové zídky zpomalit, když se tázal na časy nejrychlejších kol. "Stál si za tím, že si vyjede bod navíc, i když jeho pneumatiky už nebyly v tak dobrém stavu, v jakém je měl Checo [Pérez] a my jsme nechtěli, aby se o to pokoušel," připouští Marko.
"Jenže tyhle věci on zkrátka nebere. Dostal tři varování [za přejetí bílé čáry ohraničující trať] a my jsme opravdu nechtěli v takové situaci nic riskovat. Ale nemůžete se na něj zlobit," komentuje 80letý odborný poradce Red Bullu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.