Red Bull vyhrál další závod i přes snahu trochu zpomalit svého jezdce Maxe Verstappena. Mercedes se po okopírování jeho bočnic zlepšil, to však odborného poradce Helmuta Marka vůbec netrápí.
Stříbrné šípy obsadily na pódiu v Barceloně druhé a třetí místo a měl radost ze zlepšení, které dosahují se svým monopostem poté, co zahodili svůj koncept ultra-úzkých bočnic a nasadili řešení Red Bullu.
"Udělali velký pokrok a zajížděli velmi dobré časy na kolo. Ale dokud jsme stále relativně daleko před nimi, tak nás to nechává v klidu," uvádí k situaci na závodních okruzích Helmut Marko.
Mercedes však dlouho spokojený pouze s druhými a třetími místy nebude, navíc bude Red Bull více omezen kratším možným časem stráveným v aerodynamickém tunelu a penězi po penalizaci, kterou loni dostal za překročení rozpočtového stropu.
"To nás netrápí. To, co máme ve vývoji, jsme plánovali dlouho. Máme náskok dvou nebo tří desetin, a to je docela hodně," usmívá se odborný poradce rakouského týmu.
"Myslím, že jsme loni měli opravdu dobré auto, a pak jsme ho dále rozvíjeli. Jsme překvapeni tím, že naši soupeři nedokázali svou ztrátu vůbec stáhnout. Stále slyším o vylepšeních a dalších novinkách, ale na stopkách nic z toho nevidím. Podle mě jde o příklad toho, že odvádíme dobrou práci a naši soupeři moc ne," pokračuje.
Ani Verstappena moc netrápí velké zlepšení, které předvedl Mercedes ve Velké ceně Španělska: "Ostatní toho od nás mohou okopírovat tolik, kolik jen chtějí. Nestarám se o to. Náš tým bude také pokračovat v nasazování novinek a dalším zlepšování."
"Myslím, že naše příští vylepšení bude [auto] bez bočnic. A pak se k tomu všichni zas můžou vrátit," dělá si holandský jezdec legraci z toho, jak je konkurence kopíruje.
Pokud se bude Red Bull dále zlepšovat, zřejmě letos vyhraje všechny závody. "Doufám, že tomu tak nebude, protože by to nebylo dobré pro Formuli 1. Ale mají auto, se kterým to je možné. Máme ty nejlepší jezdce, abychom tomu zabránili, musíme však naše auto dostat do pořádku, aby se nám to podařilo," hodnotí Toto Wolff z Mercedesu.
V Barceloně Verstappen vyhrál i přesto, že se ho jeho tým snažil z boxové zídky zpomalit, když se tázal na časy nejrychlejších kol. "Stál si za tím, že si vyjede bod navíc, i když jeho pneumatiky už nebyly v tak dobrém stavu, v jakém je měl Checo [Pérez] a my jsme nechtěli, aby se o to pokoušel," připouští Marko.
"Jenže tyhle věci on zkrátka nebere. Dostal tři varování [za přejetí bílé čáry ohraničující trať] a my jsme opravdu nechtěli v takové situaci nic riskovat. Ale nemůžete se na něj zlobit," komentuje 80letý odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.