Red Bull vyhrál další závod i přes snahu trochu zpomalit svého jezdce Maxe Verstappena. Mercedes se po okopírování jeho bočnic zlepšil, to však odborného poradce Helmuta Marka vůbec netrápí.
Stříbrné šípy obsadily na pódiu v Barceloně druhé a třetí místo a měl radost ze zlepšení, které dosahují se svým monopostem poté, co zahodili svůj koncept ultra-úzkých bočnic a nasadili řešení Red Bullu.
"Udělali velký pokrok a zajížděli velmi dobré časy na kolo. Ale dokud jsme stále relativně daleko před nimi, tak nás to nechává v klidu," uvádí k situaci na závodních okruzích Helmut Marko.
Mercedes však dlouho spokojený pouze s druhými a třetími místy nebude, navíc bude Red Bull více omezen kratším možným časem stráveným v aerodynamickém tunelu a penězi po penalizaci, kterou loni dostal za překročení rozpočtového stropu.
"To nás netrápí. To, co máme ve vývoji, jsme plánovali dlouho. Máme náskok dvou nebo tří desetin, a to je docela hodně," usmívá se odborný poradce rakouského týmu.
"Myslím, že jsme loni měli opravdu dobré auto, a pak jsme ho dále rozvíjeli. Jsme překvapeni tím, že naši soupeři nedokázali svou ztrátu vůbec stáhnout. Stále slyším o vylepšeních a dalších novinkách, ale na stopkách nic z toho nevidím. Podle mě jde o příklad toho, že odvádíme dobrou práci a naši soupeři moc ne," pokračuje.
Ani Verstappena moc netrápí velké zlepšení, které předvedl Mercedes ve Velké ceně Španělska: "Ostatní toho od nás mohou okopírovat tolik, kolik jen chtějí. Nestarám se o to. Náš tým bude také pokračovat v nasazování novinek a dalším zlepšování."
"Myslím, že naše příští vylepšení bude [auto] bez bočnic. A pak se k tomu všichni zas můžou vrátit," dělá si holandský jezdec legraci z toho, jak je konkurence kopíruje.
Pokud se bude Red Bull dále zlepšovat, zřejmě letos vyhraje všechny závody. "Doufám, že tomu tak nebude, protože by to nebylo dobré pro Formuli 1. Ale mají auto, se kterým to je možné. Máme ty nejlepší jezdce, abychom tomu zabránili, musíme však naše auto dostat do pořádku, aby se nám to podařilo," hodnotí Toto Wolff z Mercedesu.
V Barceloně Verstappen vyhrál i přesto, že se ho jeho tým snažil z boxové zídky zpomalit, když se tázal na časy nejrychlejších kol. "Stál si za tím, že si vyjede bod navíc, i když jeho pneumatiky už nebyly v tak dobrém stavu, v jakém je měl Checo [Pérez] a my jsme nechtěli, aby se o to pokoušel," připouští Marko.
"Jenže tyhle věci on zkrátka nebere. Dostal tři varování [za přejetí bílé čáry ohraničující trať] a my jsme opravdu nechtěli v takové situaci nic riskovat. Ale nemůžete se na něj zlobit," komentuje 80letý odborný poradce Red Bullu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.