Neobyčejný třetí volný trénink ve Španělsku ovládli jezdci Red Bullu, kteří svá rychlá kola zajeli už zkraje FP3. Další rychlá kola pozastavilo přerušení kvůli havárii Logana Sargeanta. Nepřidalo tomu ani počasí, protože po restartu se nad španělským okruhem rozpršelo.
Začátek třetího volného tréninku jako začátek kvalifikace - jezdci narovnaní na konci boxové uličky s úmyslem odzkoušet své nastavení za suchých podmínek. Hrozbou pro všechny byla stahující se temná mračna nad španělským okruhem.
Just look at those clouds! 👀FP3 is next... 👊#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/mIAAGFWxtN
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Rychlý jako blesky za jeho zády byl Max Verstappen, který stanovil prozatímní nejrychlejší čas závodního víkendu 1:13,664. Domácí Carlos Sainz zaostal o 576 tisícin a byl zatím čtvrtý, ale nejen on se potýkal s porpoisingem. Potom ale musel být z důvodu havárie Logana Sargeanta trénink pozastaven.
🚩 RED FLAG 🚩 Sargeant into the barriers on the final corner. He radios that he is ok #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/d58YvCcfFX
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Trénink sice byl po chvíli restartován a boxová ulička se otevřela, ale z důvodu deště nad Barcelonou se na trať nikdo nevydal. Po téměř 20 minutách se stal průkopníkem Lando Norris na přechodných pneumatikách, ale po jednom kole se vrátil zpět do boxů.
Lando Norris is the only car out on track and has bolted on some inters He runs wide at Turn 10, and has returned to the pits #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/hCrKTCEEV9
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Britský jezdec nakonec namotivoval ostatní jezdce, aby to na zeleně označených pneumatikách zkusili taky.
Po incidentech Lance Strolla a Pierra Gaslyho nastal čas přezout zpět na slicky. Mezi prvními byl opět Lando Norris, ale po svém rychlém kole reportoval problémy s brzdami.
Na pneumatiky do sucha později přezuli všichni, ale na nejrychlejší kola ze začátku FP3 nikdo už dosáhnout nedokázal.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.