Neobyčejný třetí volný trénink ve Španělsku ovládli jezdci Red Bullu, kteří svá rychlá kola zajeli už zkraje FP3. Další rychlá kola pozastavilo přerušení kvůli havárii Logana Sargeanta. Nepřidalo tomu ani počasí, protože po restartu se nad španělským okruhem rozpršelo.
Začátek třetího volného tréninku jako začátek kvalifikace - jezdci narovnaní na konci boxové uličky s úmyslem odzkoušet své nastavení za suchých podmínek. Hrozbou pro všechny byla stahující se temná mračna nad španělským okruhem.
Just look at those clouds! 👀FP3 is next... 👊#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/mIAAGFWxtN
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Rychlý jako blesky za jeho zády byl Max Verstappen, který stanovil prozatímní nejrychlejší čas závodního víkendu 1:13,664. Domácí Carlos Sainz zaostal o 576 tisícin a byl zatím čtvrtý, ale nejen on se potýkal s porpoisingem. Potom ale musel být z důvodu havárie Logana Sargeanta trénink pozastaven.
🚩 RED FLAG 🚩 Sargeant into the barriers on the final corner. He radios that he is ok #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/d58YvCcfFX
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Trénink sice byl po chvíli restartován a boxová ulička se otevřela, ale z důvodu deště nad Barcelonou se na trať nikdo nevydal. Po téměř 20 minutách se stal průkopníkem Lando Norris na přechodných pneumatikách, ale po jednom kole se vrátil zpět do boxů.
Lando Norris is the only car out on track and has bolted on some inters He runs wide at Turn 10, and has returned to the pits #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/hCrKTCEEV9
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023Britský jezdec nakonec namotivoval ostatní jezdce, aby to na zeleně označených pneumatikách zkusili taky.
Po incidentech Lance Strolla a Pierra Gaslyho nastal čas přezout zpět na slicky. Mezi prvními byl opět Lando Norris, ale po svém rychlém kole reportoval problémy s brzdami.
Na pneumatiky do sucha později přezuli všichni, ale na nejrychlejší kola ze začátku FP3 nikdo už dosáhnout nedokázal.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.