Jako den a noc. Zatímco loňský rok znamenal pro zelené vozy Aston Martinu trápení a boj o body, což vyústilo v sedmé místo v Poháru konstruktérů, letos okupuje tým druhou příčku hned za bezkonkurenčním Red Bullem. Uspokojení? To v žádném případě!
Takový skok, jaký předvedla stáj vlastněná Lawrence Strollem oproti předchozí sezóně, je jedním z nejvýznamnějších zlepšení v posledních letech v F1. Ale jak uvádí šéf týmu Mike Krack, vlastník stáje Lawrence Sheldon Strulović považuje Alonsova tři pódiová umístění v řadě teprve za začátek jeho ambiciózního útoku.
Kanadský miliardář, jenž 11. července oslaví čtyřiašedesáté narozeniny, pracuje na zformování skupiny, s níž hodlá v několika budoucích letech bojovat o mistrovský titul. Poohlíží se po špičkových talentech a nebude váhat je přetáhnout z konkurenčních týmů, včetně Dana Fallowse, bývalého šéfa aerodynamického oddělení Red Bullu. Co si lze pod pojmem "mistrovský útok" představit ilustruje vybudování nejmodernějšího sídla stáje v Silverstone v hodnotě 200 000 000 liber, jehož první část bude otevřena příští měsíc.
"Zní to jednoduše - Lawrencovo poslání je naprosto zřejmé. Neopájí se úspěchy, ihned nám položil otázku: »A kdy vyhrajeme?« Je samozřejmě rád, že jsme se takhle posunuli kupředu, ale jeho ambice jsou ještě vyšší. U něj je dobré, že víme na čem jsme. Chce víc, takže budeme muset jeho představy naplnit," vysvětluje situaci v týmu Mike Krack.
Loni předvedl Aston Martin bídný start do sezóny, nicméně už v poslední třetině začal zvedat hlavu. Předsezónní testy naznačily, že vozy v tradiční britské zeleni (sic!) budou patřit mezi štiky letošního mistrovství. Lawrence je povznesen i nad komentáře, že umetá cestičku svému synovi, jenž sem tam dokáže zazářit, ale jinak by podle obecných měřítek v F1 měl ustoupit podstatně talentovanějším pilotům.
"Pokud chceme setrvat na dosavadní pozici, musíme v letošní sezóně udržet tempo vývoje. Základ jsme položili už v průběhu loňského roku. Letos byl start na mnohem vyšší úrovni, takže to už nebude tak jednoduché jako v roce 2022. Musíme udržet svou úroveň, protože když to neuděláme, propadneme se zpět na nelichotivé pozice. Jsem si jist, že jsme schopni vylepšit výkon, ale třeba ho řádně načasovat - vše souvisí se vším. Pak to teprve bude efektivní. V každém případě zhruba víme, co musíme ještě udělat," dodává Krack.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.