Jako den a noc. Zatímco loňský rok znamenal pro zelené vozy Aston Martinu trápení a boj o body, což vyústilo v sedmé místo v Poháru konstruktérů, letos okupuje tým druhou příčku hned za bezkonkurenčním Red Bullem. Uspokojení? To v žádném případě!
Takový skok, jaký předvedla stáj vlastněná Lawrence Strollem oproti předchozí sezóně, je jedním z nejvýznamnějších zlepšení v posledních letech v F1. Ale jak uvádí šéf týmu Mike Krack, vlastník stáje Lawrence Sheldon Strulović považuje Alonsova tři pódiová umístění v řadě teprve za začátek jeho ambiciózního útoku.
Kanadský miliardář, jenž 11. července oslaví čtyřiašedesáté narozeniny, pracuje na zformování skupiny, s níž hodlá v několika budoucích letech bojovat o mistrovský titul. Poohlíží se po špičkových talentech a nebude váhat je přetáhnout z konkurenčních týmů, včetně Dana Fallowse, bývalého šéfa aerodynamického oddělení Red Bullu. Co si lze pod pojmem "mistrovský útok" představit ilustruje vybudování nejmodernějšího sídla stáje v Silverstone v hodnotě 200 000 000 liber, jehož první část bude otevřena příští měsíc.
"Zní to jednoduše - Lawrencovo poslání je naprosto zřejmé. Neopájí se úspěchy, ihned nám položil otázku: »A kdy vyhrajeme?« Je samozřejmě rád, že jsme se takhle posunuli kupředu, ale jeho ambice jsou ještě vyšší. U něj je dobré, že víme na čem jsme. Chce víc, takže budeme muset jeho představy naplnit," vysvětluje situaci v týmu Mike Krack.
Loni předvedl Aston Martin bídný start do sezóny, nicméně už v poslední třetině začal zvedat hlavu. Předsezónní testy naznačily, že vozy v tradiční britské zeleni (sic!) budou patřit mezi štiky letošního mistrovství. Lawrence je povznesen i nad komentáře, že umetá cestičku svému synovi, jenž sem tam dokáže zazářit, ale jinak by podle obecných měřítek v F1 měl ustoupit podstatně talentovanějším pilotům.
"Pokud chceme setrvat na dosavadní pozici, musíme v letošní sezóně udržet tempo vývoje. Základ jsme položili už v průběhu loňského roku. Letos byl start na mnohem vyšší úrovni, takže to už nebude tak jednoduché jako v roce 2022. Musíme udržet svou úroveň, protože když to neuděláme, propadneme se zpět na nelichotivé pozice. Jsem si jist, že jsme schopni vylepšit výkon, ale třeba ho řádně načasovat - vše souvisí se vším. Pak to teprve bude efektivní. V každém případě zhruba víme, co musíme ještě udělat," dodává Krack.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.