Po náročném víkendu a vystřízlivění v Bahrajnu vyzývá Lewis Hamilton svůj Mercedes k odvážným rozhodnutím, aby stáhl velký náskok Red Bullu, který se během zimy nikterak nezmenšil. Spíše naopak.
Stříbrné šípy chtěly být letos blíže špičce, to se ale nepovedlo. Hamilton se svým týmovým kolegou dojely v úvodní velké ceně sezóny 2023 na pátém, resp. sedmém místě. Jejich koncept ultra-úzkých bočnic nefunguje a nemá moc velký potenciál, proto již pracují na novém řešení.
Kde Mercedes nejvíce ztrácí? "Není to na rovinkách. Minulý rok jsme měli vysoký odpor a trápili jsme se nejen na rovinkách, když jsme museli jezdit s větším [zadním] křídlem. Letos ztrácíme nejvíce v zatáčkách, na rovinkách jsme rychlí," hodnotí Hamilton.
"Jenže na výjezdech z většiny zatáček má Red Bull silnou zadní část. Myslím, že v závodě na to netlačili, proto jsou podle mě mnohem rychlejší, než to vypadalo. Máme za to, že jsou v závodě o sekundu a půl na kolo rychlejší," vypočítává britský pilot.
Uvědomuje si, že jeho takovou obří ztrátu je obtížné jen tak smazat, proto požaduje, aby učinil "odvážná rozhodnutí" v oblasti konstrukce vozu, která by jim v blízké budoucnosti pomohla znovu bojovat o vítězství.
"Musíme teď začít dělat určitá odvážná rozhodnutí, velké kroky, abychom stáhli ztrátu na ty kluky, jinak se takto většinou sezóny jen tak projdou, pokud je Ferrari nedokáže zastavit," pokračuje sedminásobný mistr světa usilující o zisk rekordního osmého titulu.
"Počkáme si a uvidíme. Snad někdy během roku budeme moci ten náskok stáhnout. V tu chvíli už bude zřejmě příliš pozdě na to, abychom mohli bojovat o titul, ale snad se nám podaří překvapit pár lidí," doufá Hamilton, jenž je už v Saúdské Arábii, kde se tento víkend pojede druhý letošní závod.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.