Po náročném víkendu a vystřízlivění v Bahrajnu vyzývá Lewis Hamilton svůj Mercedes k odvážným rozhodnutím, aby stáhl velký náskok Red Bullu, který se během zimy nikterak nezmenšil. Spíše naopak.
Stříbrné šípy chtěly být letos blíže špičce, to se ale nepovedlo. Hamilton se svým týmovým kolegou dojely v úvodní velké ceně sezóny 2023 na pátém, resp. sedmém místě. Jejich koncept ultra-úzkých bočnic nefunguje a nemá moc velký potenciál, proto již pracují na novém řešení.
Kde Mercedes nejvíce ztrácí? "Není to na rovinkách. Minulý rok jsme měli vysoký odpor a trápili jsme se nejen na rovinkách, když jsme museli jezdit s větším [zadním] křídlem. Letos ztrácíme nejvíce v zatáčkách, na rovinkách jsme rychlí," hodnotí Hamilton.
"Jenže na výjezdech z většiny zatáček má Red Bull silnou zadní část. Myslím, že v závodě na to netlačili, proto jsou podle mě mnohem rychlejší, než to vypadalo. Máme za to, že jsou v závodě o sekundu a půl na kolo rychlejší," vypočítává britský pilot.
Uvědomuje si, že jeho takovou obří ztrátu je obtížné jen tak smazat, proto požaduje, aby učinil "odvážná rozhodnutí" v oblasti konstrukce vozu, která by jim v blízké budoucnosti pomohla znovu bojovat o vítězství.
"Musíme teď začít dělat určitá odvážná rozhodnutí, velké kroky, abychom stáhli ztrátu na ty kluky, jinak se takto většinou sezóny jen tak projdou, pokud je Ferrari nedokáže zastavit," pokračuje sedminásobný mistr světa usilující o zisk rekordního osmého titulu.
"Počkáme si a uvidíme. Snad někdy během roku budeme moci ten náskok stáhnout. V tu chvíli už bude zřejmě příliš pozdě na to, abychom mohli bojovat o titul, ale snad se nám podaří překvapit pár lidí," doufá Hamilton, jenž je už v Saúdské Arábii, kde se tento víkend pojede druhý letošní závod.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.