Kimi Räikkönen opět nezklamal, přestože po většinu závodu na největšího rivala nestačil. Renaulty překonal v nejrychlejším kole o 0,3s.
Srovnání s Juanem Pablem Montoyou tentokrát nemáme, neboť Kolumbijec musel ve třetině závodu odstoupit a do té doby byl brzděn dvojicí Fisichella-Räikkönen. Svůj nejlepší závod zajel rakouský pilot Red Bullu Christian Klien a čtvrtým nejlepším časem to jen potvrdil. Podobně spokojeni byli včera i Ralf Schumacher a Felipe Massa.
U Williamsu byl mnohem viditelnějším Mark Webber, přestože v soubojích nebyl příliš odvážný. V nejrychlejším kole byl o 0,3s rychlejší než Antonio Pizzonia. David Coulthard s Red Bullem nejel špatně, ale s Klienem se včera nemohl měřit. Stejně tak Villeneuve nestačil na Massu.
Stáj BAR si dala za cíl letos poprvé zvítězit. Nakonec se to nepodařilo a v závěru roku není konkurenceschopnost o mnoho lepší, než na začátku. Alespoň Honda výrazně zlepšila spolehlivost motoru.
Kromě "silné čtyřky" Minardi a Jordanu je úplně poslední Michael Schumacher. Sezóna pro něj skončila zbytečnou nehodou stejně bídně, jako tomu bylo po celý rok.
1. K. Raikkonen - McLaren - 1:33.242 - 56. kolo2. F. Alonso – Renault - 1:33.536 - 45. kolo3. G. Fisichella - Renault - 1:33.563 - 54. kolo4. C. Klien - Red Bull Racing - 1:33.727 - 43. kolo5. R. Schumacher - Toyota - 1:34.035 - 44. kolo6. F. Massa - Sauber Petronas C24 - 1:34.094 - 43. kolo7. M. Webber - Williams - 1:34.271 - 53. kolo8. J.P. Montoya – McLaren – 1:34.501 – 15. kolo9. A. Pizzonia – Williams - 1:34.560 - 52. kolo10. D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:34.585 - 54. kolo11. J. Villeneuve - Sauber - 1:34.713 - 53. kolo12. J. Button - BAR - 1:34.766 - 53. kolo13. R. Barrichello - Ferrari - 1:35.011 - 18. kolo14. J. Trulli - Toyota - 1:35.347 - 16. kolo15. T. Sato - BAR - 1:35.587 - 17. kolo16. M. Schumacher - Ferrari - 1:35.877 - 16. kolo17. T. Monteiro - Jordan - 1:36.563 - 13. kolo18. R. Doornbos - Minardi - 1:36.894 - 54. kolo19. C. Albers - Minardi - 1:37.215 - 48. kolo20. N. Karthikeyan - Jordan - 1:37.398 - 17. kolo
Foto: McLaren Mercedes
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.