PAUL RICARD - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Francie 2022 předvedl Carlos Sainz s Ferrari v jejím závěru. Vítěze závodu a lídra šampionátu předčil obrovským rozdílem.
Nejlepší pokus španělského jezdce přišel v 51. z celkových 53 okruhů závodu. Verstappenův čas z 30. kola překonal o mohutných 1,71 sekundy, což ovšem bylo dáno podstatně čerstvějšími pneumatikami - jak si můžete všimnout níže, Sainz na rozdíl od většiny ostatních absolvoval jednu zastávku navíc v 42. kole, kdy dostal další novou sadu středně-tvrdých (C3).
Třetí a čtvrtá příčka patřila Mercedesům, které si dojely pro svůj nejlepší letošní výsledek, když Lewis Hamilton dosáhl na stříbro. Oba jezdce od sebe dělilo jen 12 setin sekundy. Na pátém místě z pohledu nejrychlejších kol skončil Sergio Pérez s druhým Red Bullem, šestý Valtteri Bottas - nejlepší ze zbytku pole.
Pneumatikové strategieVerstappen si vystačil s jednozastávkovou strategií středně-tvrdá - tvrdá směs, když se v boxech objevil již v 16. kole - o 2 kola dříve, než doporučovalo Pirelli.
Po havárii Leclerca se na trať dostal safety-car, který výrazně ovlivnil strategie pilotů - většina toho využila k zastávce a přezutí na středně-tvrdou směs. Na té tvrdé ostatně začínala jen trojice jezdců (Bottas, Gasly a Sainz startující z konce roštu). A pouze tři klasifikovaní stavěli dvakrát (Bottas, Sainz a Zhou).
Vítěz závodu ujel na tvrdé směsi 36 kol, nikdo na ní přitom o víkendu neabsolvoval dlouhé jízdy. Měkká (C4) směs se v závodě vůbec neobjevila, byť byla o 0,6 sekundy rychlejší než středně-tvrdá a o 1,5 sekundy rychlejší než tvrdá: její vysoká degradace nezapadala do plánů týmů na jednu zastávku.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.