PAUL RICARD - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Francie 2022 předvedl Carlos Sainz s Ferrari v jejím závěru. Vítěze závodu a lídra šampionátu předčil obrovským rozdílem.
Nejlepší pokus španělského jezdce přišel v 51. z celkových 53 okruhů závodu. Verstappenův čas z 30. kola překonal o mohutných 1,71 sekundy, což ovšem bylo dáno podstatně čerstvějšími pneumatikami - jak si můžete všimnout níže, Sainz na rozdíl od většiny ostatních absolvoval jednu zastávku navíc v 42. kole, kdy dostal další novou sadu středně-tvrdých (C3).
Třetí a čtvrtá příčka patřila Mercedesům, které si dojely pro svůj nejlepší letošní výsledek, když Lewis Hamilton dosáhl na stříbro. Oba jezdce od sebe dělilo jen 12 setin sekundy. Na pátém místě z pohledu nejrychlejších kol skončil Sergio Pérez s druhým Red Bullem, šestý Valtteri Bottas - nejlepší ze zbytku pole.
Pneumatikové strategieVerstappen si vystačil s jednozastávkovou strategií středně-tvrdá - tvrdá směs, když se v boxech objevil již v 16. kole - o 2 kola dříve, než doporučovalo Pirelli.
Po havárii Leclerca se na trať dostal safety-car, který výrazně ovlivnil strategie pilotů - většina toho využila k zastávce a přezutí na středně-tvrdou směs. Na té tvrdé ostatně začínala jen trojice jezdců (Bottas, Gasly a Sainz startující z konce roštu). A pouze tři klasifikovaní stavěli dvakrát (Bottas, Sainz a Zhou).
Vítěz závodu ujel na tvrdé směsi 36 kol, nikdo na ní přitom o víkendu neabsolvoval dlouhé jízdy. Měkká (C4) směs se v závodě vůbec neobjevila, byť byla o 0,6 sekundy rychlejší než středně-tvrdá a o 1,5 sekundy rychlejší než tvrdá: její vysoká degradace nezapadala do plánů týmů na jednu zastávku.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.