PAUL RICARD - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Francie 2022 předvedl Carlos Sainz s Ferrari v jejím závěru. Vítěze závodu a lídra šampionátu předčil obrovským rozdílem.
Nejlepší pokus španělského jezdce přišel v 51. z celkových 53 okruhů závodu. Verstappenův čas z 30. kola překonal o mohutných 1,71 sekundy, což ovšem bylo dáno podstatně čerstvějšími pneumatikami - jak si můžete všimnout níže, Sainz na rozdíl od většiny ostatních absolvoval jednu zastávku navíc v 42. kole, kdy dostal další novou sadu středně-tvrdých (C3).
Třetí a čtvrtá příčka patřila Mercedesům, které si dojely pro svůj nejlepší letošní výsledek, když Lewis Hamilton dosáhl na stříbro. Oba jezdce od sebe dělilo jen 12 setin sekundy. Na pátém místě z pohledu nejrychlejších kol skončil Sergio Pérez s druhým Red Bullem, šestý Valtteri Bottas - nejlepší ze zbytku pole.
Pneumatikové strategieVerstappen si vystačil s jednozastávkovou strategií středně-tvrdá - tvrdá směs, když se v boxech objevil již v 16. kole - o 2 kola dříve, než doporučovalo Pirelli.
Po havárii Leclerca se na trať dostal safety-car, který výrazně ovlivnil strategie pilotů - většina toho využila k zastávce a přezutí na středně-tvrdou směs. Na té tvrdé ostatně začínala jen trojice jezdců (Bottas, Gasly a Sainz startující z konce roštu). A pouze tři klasifikovaní stavěli dvakrát (Bottas, Sainz a Zhou).
Vítěz závodu ujel na tvrdé směsi 36 kol, nikdo na ní přitom o víkendu neabsolvoval dlouhé jízdy. Měkká (C4) směs se v závodě vůbec neobjevila, byť byla o 0,6 sekundy rychlejší než středně-tvrdá a o 1,5 sekundy rychlejší než tvrdá: její vysoká degradace nezapadala do plánů týmů na jednu zastávku.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.