Kvalifikace v Baku přinesla vyrovnanou bitvu. Nejlépe z ní vyšel Leclerc, který bude v neděli útočit na třetí vítězství v sezoně
Po úvodních pokusech v Q1 vedli jezdci Red Bullu před Leclercem. Mimo zónu postupu do Q2 se nacházeli Norris, Stroll, Latifi, Schumacher a Bottas. Lando nicméně zajel lépe a odsunul na nepostupovou příčku Albona. Pěkné kolo zajel i Russell, který si vyšlápl na Sainze. Celkově to vypadalo, že Red Bull a Ferrari měli velmi podobnou rychlost. Velmi dobře vypadal i průběžně pátý Zhou. Přehnal to Stroll, který svůj vůz poslal do bariéry. Ten ale náraz vydržel a Kanaďan tak mohl pokračovat.
Jenže Stroll si nedal říct a o pár set metrů později kolidoval s bariérou znovu. Tentokrát už byl zelený Aston Martin vážně poškozený, následovala červená vlajka. Po jejím konci stihli piloti zajet ještě jedno ostré měřené kolo. Zlepšil se ale jen Bottas. Do Q2 nepostoupili Magnussen, Stroll, Latifi a Schumacher.
Po prvních pokusech v Q2 vedly obě Ferrari v pořadí Sainz Leclerc. Následovaly Red Bully. Do Q3 by nepostoupili Zhou, Bottas, Ricciardo, Ocon a Hamilton. Krizový okamžik zažil Vettel, který v patnácté zatáčce kolidoval s bariérou. Vůz si nepoškodil. Do třetí části nepostoupili Norris, Ricciardo, Zhou, Bottas a Ocon.
Po prvních pokusech ve třetí části vedl Sainz. Druhá příčka patřila Leclercovi, třetí Pérezovi a čtvrtá Verstappenovi. Zejména Leclerc s Verstappenem ale nezajeli čistá kola. Ve druhých pokusech se ale vše otočilo. Nejrychleji zajel Leclerc. V první řadě jej doplní Pérez. Druhou řadu obsadili Verstappen se Sainzem.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.