Ve třetím tréninku byl v ulicích Baku nejrychlejší Sergio Pérez před Charlesem Leclercem.
Start třetího tréninku byl o 15 minut posunut kvůli poškozeným bariérám ze závěru závodu Formule2. Měřený čas si jako první připsal George Russell. Hned na to jej ale překonal Carlos Sainz. Pilot Ferrari byl o osm desetin rychlejší. Ani Sainz se však na čele neudržel dlouho. Vystrnadil ho z něj Leclerc, jenž byl rychlejší o rovnou vteřinu. (1:45,260). Slušné kolo zajel v úvodu rovněž průběžně čtvrtý Magnussen.
Krizovku zažil Alonso. Španělského veterána dělily ve čtvrté zatáčce centimetry od kontaktu s bariérou. Velezkušený bard nicméně vše ustál. Poté vystrčil růžky Sainz. Čas 1:44,744 Španěla vynesl do průběžného vedení. Rychlý hned od začátku byl i Pérez, který se po čtvrthodině jízd dostal do vedení s náskokem dvou desetin na jezdce Ferrari.
Piloty dále trápilo poskakování. Bylo to dobře patrné na přilbách Landa Norrise či George Russella. Na nedostatek přilnavosti na zadní nápravě si stěžoval Hamilton. Za piloty elitních týmů následoval pátý Gasly. O něm se v poslední době spekuluje v souvislosti s McLarenem, kde by mohl nahradit Daniela Ricciarda. Trápení prožíval Schuamcher. Mick byl průběžně poslední.
Výlet mimo trať předvedl Bottas. Následné žluté vlajky pokazily rychlé kolo Maxi Verstappenovi. Nejrychlejší čas nakonec zajel Pérez, který tak pokračuje v dobrých výkonech z poslední doby. Druhá příčka patřila Leclercovi a třetí Verstappenovi. Dobře vypadá McLaren i Gasly.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.