Druhý trénink na GP Španělska ovládl Leclerc s Ferrari. Skvěle zajely také Stříbrné šípy, které podle všeho eliminovaly poskakování svého vozu. Příliš pozadu nezůstal ani Verstappen.
Také druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. První část druhého tréninku se většina jezdců soustředila na jízdu s tvrdšími - žlutě označenými pneumatikami. Problémy měl Bottas, který musel po deseti minutách odstavit svůj vůz.
Týmy dále pilovaly testování novinek. Velký balík vylepšení přivezl Aston Martin. Mercedes i Red Bull. Stříbrné šípy se soustředily na novou podlahu, která má za cíl omezit poskakování. Tedy největší slabinu jejich letošního vozu. A zdá se, že jim to vychází. I podle televizních záběrů už Mercedes zdaleka tolik neposkakuje, což je vidět i na dosahovaných časech.
📻 "Something's broken" Valtteri Bottas has pulled over onto the grass 😖#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022Vždyť Russellovi s Hamiltonem patřila druhá a třetí příčka. Rychlejší byl pouze Leclerc s Ferrari. Piloty Red Bullu, Mercedesu a Verstappena dělilo po kvalifikačních simulacích jen tři a půl desetiny sekundy. Kvalitně se jevil také Alonso, který chce ve Španělsku zapomenout na smolný úvod sezony.
Trápil se McLaren. Zejména Norris, kterého pronásledovaly technické problémy. Naopak novinky zjevně fungovaly Aston Martinu. Týmy trápila vysoká degradace pneumatik. Pirelli sice do Barcelony přivezlo nejtvrdší pneumatiky ze své nabídky, ale zdá se, že ani ty nejsou dostatečně trvanlivé. Například Leclerc si na pneumatiky naříkal opravdu hodně.
Před zítřejším programem zůstává nezodpovězených hned několik otázek. Udrží si Ferrari formu? Zapojí se Mercedes do boje o vítězství? A jaký je skutečný potenciál Maxe Verstappena? Dozvíme se ve zbytku závodního víkendu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.