Druhý trénink na GP Španělska ovládl Leclerc s Ferrari. Skvěle zajely také Stříbrné šípy, které podle všeho eliminovaly poskakování svého vozu. Příliš pozadu nezůstal ani Verstappen.
Také druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. První část druhého tréninku se většina jezdců soustředila na jízdu s tvrdšími - žlutě označenými pneumatikami. Problémy měl Bottas, který musel po deseti minutách odstavit svůj vůz.
Týmy dále pilovaly testování novinek. Velký balík vylepšení přivezl Aston Martin. Mercedes i Red Bull. Stříbrné šípy se soustředily na novou podlahu, která má za cíl omezit poskakování. Tedy největší slabinu jejich letošního vozu. A zdá se, že jim to vychází. I podle televizních záběrů už Mercedes zdaleka tolik neposkakuje, což je vidět i na dosahovaných časech.
📻 "Something's broken" Valtteri Bottas has pulled over onto the grass 😖#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022Vždyť Russellovi s Hamiltonem patřila druhá a třetí příčka. Rychlejší byl pouze Leclerc s Ferrari. Piloty Red Bullu, Mercedesu a Verstappena dělilo po kvalifikačních simulacích jen tři a půl desetiny sekundy. Kvalitně se jevil také Alonso, který chce ve Španělsku zapomenout na smolný úvod sezony.
Trápil se McLaren. Zejména Norris, kterého pronásledovaly technické problémy. Naopak novinky zjevně fungovaly Aston Martinu. Týmy trápila vysoká degradace pneumatik. Pirelli sice do Barcelony přivezlo nejtvrdší pneumatiky ze své nabídky, ale zdá se, že ani ty nejsou dostatečně trvanlivé. Například Leclerc si na pneumatiky naříkal opravdu hodně.
Před zítřejším programem zůstává nezodpovězených hned několik otázek. Udrží si Ferrari formu? Zapojí se Mercedes do boje o vítězství? A jaký je skutečný potenciál Maxe Verstappena? Dozvíme se ve zbytku závodního víkendu.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.