Druhý trénink na GP Španělska ovládl Leclerc s Ferrari. Skvěle zajely také Stříbrné šípy, které podle všeho eliminovaly poskakování svého vozu. Příliš pozadu nezůstal ani Verstappen.
Také druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. První část druhého tréninku se většina jezdců soustředila na jízdu s tvrdšími - žlutě označenými pneumatikami. Problémy měl Bottas, který musel po deseti minutách odstavit svůj vůz.
Týmy dále pilovaly testování novinek. Velký balík vylepšení přivezl Aston Martin. Mercedes i Red Bull. Stříbrné šípy se soustředily na novou podlahu, která má za cíl omezit poskakování. Tedy největší slabinu jejich letošního vozu. A zdá se, že jim to vychází. I podle televizních záběrů už Mercedes zdaleka tolik neposkakuje, což je vidět i na dosahovaných časech.
📻 "Something's broken" Valtteri Bottas has pulled over onto the grass 😖#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022Vždyť Russellovi s Hamiltonem patřila druhá a třetí příčka. Rychlejší byl pouze Leclerc s Ferrari. Piloty Red Bullu, Mercedesu a Verstappena dělilo po kvalifikačních simulacích jen tři a půl desetiny sekundy. Kvalitně se jevil také Alonso, který chce ve Španělsku zapomenout na smolný úvod sezony.
Trápil se McLaren. Zejména Norris, kterého pronásledovaly technické problémy. Naopak novinky zjevně fungovaly Aston Martinu. Týmy trápila vysoká degradace pneumatik. Pirelli sice do Barcelony přivezlo nejtvrdší pneumatiky ze své nabídky, ale zdá se, že ani ty nejsou dostatečně trvanlivé. Například Leclerc si na pneumatiky naříkal opravdu hodně.
Před zítřejším programem zůstává nezodpovězených hned několik otázek. Udrží si Ferrari formu? Zapojí se Mercedes do boje o vítězství? A jaký je skutečný potenciál Maxe Verstappena? Dozvíme se ve zbytku závodního víkendu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.