Druhý trénink na GP Španělska ovládl Leclerc s Ferrari. Skvěle zajely také Stříbrné šípy, které podle všeho eliminovaly poskakování svého vozu. Příliš pozadu nezůstal ani Verstappen.
Také druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. První část druhého tréninku se většina jezdců soustředila na jízdu s tvrdšími - žlutě označenými pneumatikami. Problémy měl Bottas, který musel po deseti minutách odstavit svůj vůz.
Týmy dále pilovaly testování novinek. Velký balík vylepšení přivezl Aston Martin. Mercedes i Red Bull. Stříbrné šípy se soustředily na novou podlahu, která má za cíl omezit poskakování. Tedy největší slabinu jejich letošního vozu. A zdá se, že jim to vychází. I podle televizních záběrů už Mercedes zdaleka tolik neposkakuje, což je vidět i na dosahovaných časech.
📻 "Something's broken" Valtteri Bottas has pulled over onto the grass 😖#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022Vždyť Russellovi s Hamiltonem patřila druhá a třetí příčka. Rychlejší byl pouze Leclerc s Ferrari. Piloty Red Bullu, Mercedesu a Verstappena dělilo po kvalifikačních simulacích jen tři a půl desetiny sekundy. Kvalitně se jevil také Alonso, který chce ve Španělsku zapomenout na smolný úvod sezony.
Trápil se McLaren. Zejména Norris, kterého pronásledovaly technické problémy. Naopak novinky zjevně fungovaly Aston Martinu. Týmy trápila vysoká degradace pneumatik. Pirelli sice do Barcelony přivezlo nejtvrdší pneumatiky ze své nabídky, ale zdá se, že ani ty nejsou dostatečně trvanlivé. Například Leclerc si na pneumatiky naříkal opravdu hodně.
Před zítřejším programem zůstává nezodpovězených hned několik otázek. Udrží si Ferrari formu? Zapojí se Mercedes do boje o vítězství? A jaký je skutečný potenciál Maxe Verstappena? Dozvíme se ve zbytku závodního víkendu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.