Šéfové týmů Formule 1 v anonymním hlasování vybrali nejlepšího pilota letošní sezóny - stal se jím Max Verstappen z Red Bullu. Jak vypadá pořadí na dalších pozicích?
Deset šéfů F1 stájí bodovalo dle svých názorů nejlepších deset pilotů stejným systémem, jaké se používá při závodech: tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Po zisku 18 pódií (z toho 10 vítězství) a mistrovského titulu si tedy Verstappen připisuje dalších úspěch, když si u nich vysloužil 213 bodů.
Vicemistr Lewis Hamilton o moc nezaostával - na konkurenta z Red Bullu ztrácí jen 21 bodů. Piloti na zbývajících pozicích už ztrácejí podstatně více - Lando Norris z McLarenu u lídrů týmů nasbíral jen 110 bodů.
Až za ním se seřadila dvojice jezdců Ferrari v pořadí Carlos Sainz - Charles Leclerc, šesté místo obsadil navrátilec Fernando Alonso, jenž vedl úspěšné tažení Alpine ve středu pole.
Poslední čtyři příčky patří Pierrovi Gaslymu z AlphyTauri, Georgeovi Russellovi nahrazujícímu u Mercedesu devátého Valtteriho Bottase a do elitní desítky se ještě vlezl Alonsův týmový kolega Esteban Ocon.
Proti loňsku si nejvíce polepšili Norris (+65 bodů) se Sainzem (+48 bodů), oba jsou o čtyři místa výše, Gasly (+37 bodů) o dvě místa. Nejvíce se propadli Leclerc (-62 bodů) s Russellem (-31 bodů), oba si však udrželi své pozice v Top10.
Z tohoto pořadí letos vypadli Daniel Ricciardo (McLaren) a Sergio Pérez (Red Bull), přestože oba dokázali vyhrát jeden závod. Kromě Alonsa se mezi nejlepších deset dokázal vrátit také Ocon, jenž byl v této anketě v roce 2017 dokonce pátý.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.