Šéfové týmů Formule 1 v anonymním hlasování vybrali nejlepšího pilota letošní sezóny - stal se jím Max Verstappen z Red Bullu. Jak vypadá pořadí na dalších pozicích?
Deset šéfů F1 stájí bodovalo dle svých názorů nejlepších deset pilotů stejným systémem, jaké se používá při závodech: tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Po zisku 18 pódií (z toho 10 vítězství) a mistrovského titulu si tedy Verstappen připisuje dalších úspěch, když si u nich vysloužil 213 bodů.
Vicemistr Lewis Hamilton o moc nezaostával - na konkurenta z Red Bullu ztrácí jen 21 bodů. Piloti na zbývajících pozicích už ztrácejí podstatně více - Lando Norris z McLarenu u lídrů týmů nasbíral jen 110 bodů.
Až za ním se seřadila dvojice jezdců Ferrari v pořadí Carlos Sainz - Charles Leclerc, šesté místo obsadil navrátilec Fernando Alonso, jenž vedl úspěšné tažení Alpine ve středu pole.
Poslední čtyři příčky patří Pierrovi Gaslymu z AlphyTauri, Georgeovi Russellovi nahrazujícímu u Mercedesu devátého Valtteriho Bottase a do elitní desítky se ještě vlezl Alonsův týmový kolega Esteban Ocon.
Proti loňsku si nejvíce polepšili Norris (+65 bodů) se Sainzem (+48 bodů), oba jsou o čtyři místa výše, Gasly (+37 bodů) o dvě místa. Nejvíce se propadli Leclerc (-62 bodů) s Russellem (-31 bodů), oba si však udrželi své pozice v Top10.
Z tohoto pořadí letos vypadli Daniel Ricciardo (McLaren) a Sergio Pérez (Red Bull), přestože oba dokázali vyhrát jeden závod. Kromě Alonsa se mezi nejlepších deset dokázal vrátit také Ocon, jenž byl v této anketě v roce 2017 dokonce pátý.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.