Max Verstappen sice vede šampionát o 12 bodů před Lewisem Hamiltonem, jeho náskok však mohl být podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka podstatně vyšší. Nevinně přišel o 50 bodů, o titulu podle něj již mohlo být rozhodnuto.
Jako důkaz cituje závody v Británii, v Ázerbájdžánu či v Maďarsku, kde přišel zbytečně o body. Letošní šampionát tak zůstává napínavý až do konce, do kterého zbývá ještě pět závodů: Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí.
V Silverstone Max vedl, ovšem z velké ceny odstoupil po kolizi s Hamiltonem, jenž po ní vyhrál, zatímco Holanďan skončil v nemocnici. V Baku byl opět první, když mu praskla pneumatika pět kol před koncem na hlavní rovince. A v Maďarsku dojel na devátém místě poté, co Valtteri Bottas s druhým Mercedesem vůbec neodhadl brzdný bod po startu a zezadu do něj narazil.
"Před posledními třemi závody jsme se obávali, že budeme významně ztrácet. Ve skutečnosti jsme nicméně v těchto velkých cenách získali více bodů než Hamilton. Bylo to dáno zejména tím, že Hamilton dojel v Turecku až pátý, zatímco Max v Soči skončil druhý. Svou roli v tom rozhodně sehrálo kvůli dešti i štěstí," uznává Marko.
"Ještě významnější je však to, že jsme nevinně přišli o body v Baku, v Silverstone a v Maďarsku. Kdybyste pečlivě spočítali body, o něž jsme přišli, pak jde v těch třech závodech jde o více než 50 bodů. Kvůli tomu teď vedeme jen o 12 bodů. Přežili jsme tedy všechny ty rány taky jsme se dokázali vyrovnat nárůstu formy Mercedesu," těší Marka.
A jak se podle něj bude vyvíjet koncovka letošní zajímavé sezóny F1? K titulu bude Verstappen potřebovat ještě dvě vítězství: "Kdy se podívám na zbývající závody, tak si myslím, že budeme muset vyhrát aspoň dva další závody, abychom byli poměrně v klidu, nebo řekněme, šli sebevědomě do poslední velké ceny."
"Vysoká nadmořská výška tratí v Brazílii a v Mexiku by nám měla více vyhovovat. V této sezóně se toho ale už tolik přihodilo - takzvané okruhy Mercedesu jim nakonec nepatřili a totéž platí o okruzích, které měly sedět Red Bullu," upozorňuje 78letý Rakušan.
Jakou má jeho svěřenec šanci na to, aby získal titul a ukončil nadvládu Hamiltona? "Pokud v příštích dvou závodech vyhrajeme, pak to je 60:40 ve prospěch Maxe," tipuje Marko, podle něhož můžou ve vyrovnaném souboji nakonec rozhodovat detaily.
"Je to tak vyrovnané, že forma dne, asfalt, a dokonce i teploty jsou extrémně důležité. Vypadá to, že Mercedes mnohem rychleji své auto správně nataví. To naše je složitější a průměrně nám to zabere více času, přesto však existují jen dva jezdci, kteří z něj dostávají maximum. Těmi jsou Hamilton u Mercedesu a Max u nás," vyjmenovává dále.
"Piloti číslo dva, Pérez má díky Bohu navrch, ale také Bottas odjel v Turecku senzační závod a nadprůměrný v Austinu. Tito dva výjimeční piloti se nakonec zasazují o to, aby tento souboj pokračoval, bez ohledu na to, zda je rychlejší vůz Mercedesu či Red Bullu. Nakonec je to jezdec, kdo dělá rozdíl. A tito jezdci jsou tak silní, že Verstappen může porazit rychlejší Mercedes i na tvrdých pneumatikách," libuje si Marko.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.