Max Verstappen sice vede šampionát o 12 bodů před Lewisem Hamiltonem, jeho náskok však mohl být podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka podstatně vyšší. Nevinně přišel o 50 bodů, o titulu podle něj již mohlo být rozhodnuto.
Jako důkaz cituje závody v Británii, v Ázerbájdžánu či v Maďarsku, kde přišel zbytečně o body. Letošní šampionát tak zůstává napínavý až do konce, do kterého zbývá ještě pět závodů: Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí.
V Silverstone Max vedl, ovšem z velké ceny odstoupil po kolizi s Hamiltonem, jenž po ní vyhrál, zatímco Holanďan skončil v nemocnici. V Baku byl opět první, když mu praskla pneumatika pět kol před koncem na hlavní rovince. A v Maďarsku dojel na devátém místě poté, co Valtteri Bottas s druhým Mercedesem vůbec neodhadl brzdný bod po startu a zezadu do něj narazil.
"Před posledními třemi závody jsme se obávali, že budeme významně ztrácet. Ve skutečnosti jsme nicméně v těchto velkých cenách získali více bodů než Hamilton. Bylo to dáno zejména tím, že Hamilton dojel v Turecku až pátý, zatímco Max v Soči skončil druhý. Svou roli v tom rozhodně sehrálo kvůli dešti i štěstí," uznává Marko.
"Ještě významnější je však to, že jsme nevinně přišli o body v Baku, v Silverstone a v Maďarsku. Kdybyste pečlivě spočítali body, o něž jsme přišli, pak jde v těch třech závodech jde o více než 50 bodů. Kvůli tomu teď vedeme jen o 12 bodů. Přežili jsme tedy všechny ty rány taky jsme se dokázali vyrovnat nárůstu formy Mercedesu," těší Marka.
A jak se podle něj bude vyvíjet koncovka letošní zajímavé sezóny F1? K titulu bude Verstappen potřebovat ještě dvě vítězství: "Kdy se podívám na zbývající závody, tak si myslím, že budeme muset vyhrát aspoň dva další závody, abychom byli poměrně v klidu, nebo řekněme, šli sebevědomě do poslední velké ceny."
"Vysoká nadmořská výška tratí v Brazílii a v Mexiku by nám měla více vyhovovat. V této sezóně se toho ale už tolik přihodilo - takzvané okruhy Mercedesu jim nakonec nepatřili a totéž platí o okruzích, které měly sedět Red Bullu," upozorňuje 78letý Rakušan.
Jakou má jeho svěřenec šanci na to, aby získal titul a ukončil nadvládu Hamiltona? "Pokud v příštích dvou závodech vyhrajeme, pak to je 60:40 ve prospěch Maxe," tipuje Marko, podle něhož můžou ve vyrovnaném souboji nakonec rozhodovat detaily.
"Je to tak vyrovnané, že forma dne, asfalt, a dokonce i teploty jsou extrémně důležité. Vypadá to, že Mercedes mnohem rychleji své auto správně nataví. To naše je složitější a průměrně nám to zabere více času, přesto však existují jen dva jezdci, kteří z něj dostávají maximum. Těmi jsou Hamilton u Mercedesu a Max u nás," vyjmenovává dále.
"Piloti číslo dva, Pérez má díky Bohu navrch, ale také Bottas odjel v Turecku senzační závod a nadprůměrný v Austinu. Tito dva výjimeční piloti se nakonec zasazují o to, aby tento souboj pokračoval, bez ohledu na to, zda je rychlejší vůz Mercedesu či Red Bullu. Nakonec je to jezdec, kdo dělá rozdíl. A tito jezdci jsou tak silní, že Verstappen může porazit rychlejší Mercedes i na tvrdých pneumatikách," libuje si Marko.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.