Max Verstappen sice vede šampionát o 12 bodů před Lewisem Hamiltonem, jeho náskok však mohl být podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka podstatně vyšší. Nevinně přišel o 50 bodů, o titulu podle něj již mohlo být rozhodnuto.
Jako důkaz cituje závody v Británii, v Ázerbájdžánu či v Maďarsku, kde přišel zbytečně o body. Letošní šampionát tak zůstává napínavý až do konce, do kterého zbývá ještě pět závodů: Mexiko, Brazílie, Katar, Saúdská Arábie a Abú Zabí.
V Silverstone Max vedl, ovšem z velké ceny odstoupil po kolizi s Hamiltonem, jenž po ní vyhrál, zatímco Holanďan skončil v nemocnici. V Baku byl opět první, když mu praskla pneumatika pět kol před koncem na hlavní rovince. A v Maďarsku dojel na devátém místě poté, co Valtteri Bottas s druhým Mercedesem vůbec neodhadl brzdný bod po startu a zezadu do něj narazil.
"Před posledními třemi závody jsme se obávali, že budeme významně ztrácet. Ve skutečnosti jsme nicméně v těchto velkých cenách získali více bodů než Hamilton. Bylo to dáno zejména tím, že Hamilton dojel v Turecku až pátý, zatímco Max v Soči skončil druhý. Svou roli v tom rozhodně sehrálo kvůli dešti i štěstí," uznává Marko.
"Ještě významnější je však to, že jsme nevinně přišli o body v Baku, v Silverstone a v Maďarsku. Kdybyste pečlivě spočítali body, o něž jsme přišli, pak jde v těch třech závodech jde o více než 50 bodů. Kvůli tomu teď vedeme jen o 12 bodů. Přežili jsme tedy všechny ty rány taky jsme se dokázali vyrovnat nárůstu formy Mercedesu," těší Marka.
A jak se podle něj bude vyvíjet koncovka letošní zajímavé sezóny F1? K titulu bude Verstappen potřebovat ještě dvě vítězství: "Kdy se podívám na zbývající závody, tak si myslím, že budeme muset vyhrát aspoň dva další závody, abychom byli poměrně v klidu, nebo řekněme, šli sebevědomě do poslední velké ceny."
"Vysoká nadmořská výška tratí v Brazílii a v Mexiku by nám měla více vyhovovat. V této sezóně se toho ale už tolik přihodilo - takzvané okruhy Mercedesu jim nakonec nepatřili a totéž platí o okruzích, které měly sedět Red Bullu," upozorňuje 78letý Rakušan.
Jakou má jeho svěřenec šanci na to, aby získal titul a ukončil nadvládu Hamiltona? "Pokud v příštích dvou závodech vyhrajeme, pak to je 60:40 ve prospěch Maxe," tipuje Marko, podle něhož můžou ve vyrovnaném souboji nakonec rozhodovat detaily.
"Je to tak vyrovnané, že forma dne, asfalt, a dokonce i teploty jsou extrémně důležité. Vypadá to, že Mercedes mnohem rychleji své auto správně nataví. To naše je složitější a průměrně nám to zabere více času, přesto však existují jen dva jezdci, kteří z něj dostávají maximum. Těmi jsou Hamilton u Mercedesu a Max u nás," vyjmenovává dále.
"Piloti číslo dva, Pérez má díky Bohu navrch, ale také Bottas odjel v Turecku senzační závod a nadprůměrný v Austinu. Tito dva výjimeční piloti se nakonec zasazují o to, aby tento souboj pokračoval, bez ohledu na to, zda je rychlejší vůz Mercedesu či Red Bullu. Nakonec je to jezdec, kdo dělá rozdíl. A tito jezdci jsou tak silní, že Verstappen může porazit rychlejší Mercedes i na tvrdých pneumatikách," libuje si Marko.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.