Takumu Sata přivedl do Formule 1 Eddie Jordan ve svém týmu, který prodal skupině Midland. Od ní příští rok Jordan převezme název a Takuma má znovu stejnou příležitost.
U BAR Honda, kde Takuma Sato závodí druhým rokem po boku Jensona Buttona, totiž nebude místo. Button zůstává a od Ferrari přichází Barrichello. Takuma Sato prohlásil, že nabídnutý post testovacího jezdce si může Honda strčit za klobouk a půjde k jakémukoliv týmu, který mu nabídne závodní monopost. Takových volných míst pro příští sezónu ale není mnoho a jedno je u Midland F1, kde by si dnes už zkušeného pilota určitě vážili více.
"Ano, s japonským jezdcem vyhozeným od BAR jednáme," potvrdil Colin Kolles, výkonný ředitel Midland. "Žádné peníze nám nosit nemusí. My můžeme platit jemu, ale záleží na našich sponzorech. Například britský Benson & Hedges prosazuje Anthonyho Davidsona."
Paddockem F1 během tohoto víkendu v Sao Paulo kolují neověřené zprávy o tom, že Midland už počítá s Takumou Satem a Christijanem Albersem, současným pilotem Minardi. Japonce Sata by navíc u Midlandu ráda viděla Toyota, dodavatel motorů. Zvláště dobrý reklamní tah by to byl právě poté, co Sata hodila přes palubu konkurenční japonská Honda.
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.