Fernando Alonso vyjel na trať předposlední a svým časem donutil Kimiho Räikkönena k hrubé chybě. Výborně jel Juan Pablo Montoya, který musel na trať mezi prvními.
Fernando Alonso byl ve všech třech mezičasech nejrychlejší. Zajel hladké a rychlé kolo a zaslouženě si tím vybojoval pole-position. Juan Pablo Montoya, obhájce loňského vítězství, nedokončil minulý závod ve Spa a musel proto do dnešní kvalifikace na zaprášenou a vychladlou trať vyjet už jako třetí, kdy se ještě jezdily horší časy. Přesto byla jeho ztráta na Alonsa minimální, nepřekonatelný byl především v poslední zatáčce.
Úplně první vyjel na trať Giancarlo Fisichella a jeho třetí místo je tím pádem také příjemným překvapením, přestože čas je podstatně horší. Čtvrtý Jenson Button bude asi mírně zklamaný, ale druhou řadu si udržel. Až pátý je Kimi Räikkönen, od kterého se čekalo nejvíce. Udělal hrubou chybu v nájezdu do úvodní Senna-S, pozdě brzdil a s problémy se udržel na trati. Při vzpomínkách na Nürburgring může jen doufat, že svoji pravou přední pneumatiku nepoškodil příliš.
Velkým a příjemným překvapením je Christian Klien s Red Bullem. O místo závodního jezdce má vážný zájem a zatím se hájí velmi přesvědčivě. Jeho největší rival Vitantonio Liuzzi nevěřil vlastním očím, když Klien překonal Michaela Schumachera a zajel skvělý šestý nejlepší čas. Zkušeného týmového kolegu Davida Coultharda překonal o vteřinu!
Svůj vnitrotýmový souboj vyhrál i domácí Felipe Massa. Dalším Brazilcům se dařilo méně. Antonio Pizzonia nakonec na Webbera nestačil, i když jen o setiny, a Rubens Barrichello chyboval podobně jako Kimi Räikkönen. Celkově pro Williamsy bude tato kvalifikace velkým zklamáním. Zklamaný je také Robert Doornbos, který jako jediný udělal hodiny a měřené kolo nedokončil. Po zahřívacím kole zajel do boxů Takuma Sato, protože s penalizací deseti míst na roštu za nehodu v minulém závodě by k poslednímu místu stejně neměl daleko.
Výsledky kvalifikace na stránkách FIA F1
Foto: Renault F1 Team
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.