FIA rozhoduje příliš pomalu a včera se na popud Bernieho Ecclestoneho sešli šéfové týmů, aby jednání posunuli opět o krok dál. Na zásadní změnu je už nyní pozdě.
Téměř určitě na změnu kvalifikačního formátu dojde a vybrán bude přibližně jeden z návrhů, o kterých hlasovala veřejnost na oficiálních stránkách Mezinárodní automobilové federace. Jako pravděpodobnější se po včerejším jednání šéfů stájí jeví "vyřazovací" systém, kde je jedna hodinová kvalifikace rozdělena na patnáctiminutové intervaly, přičemž po skončení každého z nich vypadne pět nejpomalejších jezdců a na start se postaví v pořadí, v jakém skončili.
Hlavní problém je v tom, že rozhodnuto mělo být dávno. Zásadní změna měla totiž nastat v tom, že mělo být po několika letech znovu povoleno tankování paliva mezi kvalifikací a závodem. To je jedna z nejpodstatnějších informací, které potřebují znát konstruktéři před začátkem vývoje nových vozů. Od toho se totiž odvíjí pravděpodobná strategie v jednotlivých závodech, a tedy velikost nádrží, které je potřeba do monopostů vměstnat. Vývoj nových vozů dávno probíhá a konstruktéři se shodují na tom, že teď už je pozdě tankování povolit. Nestihli by vozy novým pravidlům efektivně přizpůsobit.
Foto: Renault ČR
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.