FIA rozhoduje příliš pomalu a včera se na popud Bernieho Ecclestoneho sešli šéfové týmů, aby jednání posunuli opět o krok dál. Na zásadní změnu je už nyní pozdě.
Téměř určitě na změnu kvalifikačního formátu dojde a vybrán bude přibližně jeden z návrhů, o kterých hlasovala veřejnost na oficiálních stránkách Mezinárodní automobilové federace. Jako pravděpodobnější se po včerejším jednání šéfů stájí jeví "vyřazovací" systém, kde je jedna hodinová kvalifikace rozdělena na patnáctiminutové intervaly, přičemž po skončení každého z nich vypadne pět nejpomalejších jezdců a na start se postaví v pořadí, v jakém skončili.
Hlavní problém je v tom, že rozhodnuto mělo být dávno. Zásadní změna měla totiž nastat v tom, že mělo být po několika letech znovu povoleno tankování paliva mezi kvalifikací a závodem. To je jedna z nejpodstatnějších informací, které potřebují znát konstruktéři před začátkem vývoje nových vozů. Od toho se totiž odvíjí pravděpodobná strategie v jednotlivých závodech, a tedy velikost nádrží, které je potřeba do monopostů vměstnat. Vývoj nových vozů dávno probíhá a konstruktéři se shodují na tom, že teď už je pozdě tankování povolit. Nestihli by vozy novým pravidlům efektivně přizpůsobit.
Foto: Renault ČR
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.