Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil ke ztrátě konkurenceschopnosti Mercedesu a zároveň se pochvalně vyjádřil o Red Bullu a jeho pohonné jednotce, kterou odebírá od Hondy. Kde se najednou bere její výkon, když tvrdí, že ho s poslední specifikací nezvýšila?
Max Verstappen minulou neděli vyhrál podruhé a nebýt nečekaného defektu pneumatiky v Baku, mohl mít již čtyři úspěšné zářezy v řadě za sebou. Navíc na Red Bull Ringu zvítězil i v předchozích třech sezónách a Mercedes čelí náročnému úkolu, jak jej na trati porazit. Čím to, že se najednou po 7 letech trápí?
Podle jeho šéfa Tota Wolffa poprvé za jeho působení očividně neměli rychlost. V předchozích letech ve Spielbergu také prohráli, ale to je trápily jiné věci (např. poddimenzované chlazení motoru). Tentokrát však v Rakousku odpověď na tempo domácí stáje neměli a o víkendu zřejmě mít opět nebudou. O jejich velké snaze hovoří i to, že do továrny na simulátor hledat ideální nastavení zavítal Lewis Hamilton.
Mattia Binotto za zhoršením jejich konkurenceschopnosti vidí nedostatek vnitřní stability. Za poslední rok přišli o šéfa vývoje motorů Andyho Cowella, odstoupil také technický ředitel James Allison a dlouho se táhla jednání o prodloužení kontraktu s Hamiltonem.
"Než přihlédneme k technickým hlediskům, je třeba uznat, že Red Bull odvádí skvělou práci. Dostali se přesně do toho bodu, kdy sklízejí výborné výsledky, protože můžou spoléhat na svůj tým, který je mnoho let stabilní," uvádí šéf Ferrari.
"I přes potíže, které zažívali, přestože nevyhrávali, pokračovali v budování skupiny ve snaze zlepšit své auto. A nyní vidíme výsledky té práce. Na druhé straně u Mercedesu došlo v posledním roce k velkým interním změnám, některé role zřejmě přehodnotili. Navíc k podpisu smlouvy s jezdcem došlo až v únoru. To jsou příznaky odvedení pozornosti, což vedlo k současné situaci," domnívá se Binotto.
Poté se obrací k nárůstu rychlosti Red Bulu na rovinkách. Nesouhlasí s názorem Mercedesu, že by Honda udělala dosáhla najednou pokroku s novou specifikací. Podle něj zkrátka musela po začátku sezóny svůj výkon kvůli potížím se spolehlivostí trochu utlumit a nyní se dostala zpět na výchozí úroveň.
"Nesouhlasím s tím, co o tom slyším a čtu, protože výkonnost motoru Hondy podle GPS dat odpovídá výkonnosti, kterou měli na začátku sezóny v Bahrajnu. Potom ji museli snížit kvůli spolehlivostním problémům. Myslím, že po jejich vyřešení se vrátili ke standardu, který měli na začátku sezóny," hodnotí šéf Ferrari.
"K žádnému pokroku nedošlo. máme od Bahrajnu pořád stejnou úroveň výkonnosti, protože nám to náš motor tak umožňuje. U Red Bullu tedy nejde o dosažení pokroku, protože to pravidla neumožňují," vysvětluje Binotto, jenž žádá o trpělivost, pokud jde o výsledky Ferrari. Personální struktura v Maranellu podle něj potřebuje jen čas na to, aby mohli ukázat, co skutečně dokážou.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.