Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil ke ztrátě konkurenceschopnosti Mercedesu a zároveň se pochvalně vyjádřil o Red Bullu a jeho pohonné jednotce, kterou odebírá od Hondy. Kde se najednou bere její výkon, když tvrdí, že ho s poslední specifikací nezvýšila?
Max Verstappen minulou neděli vyhrál podruhé a nebýt nečekaného defektu pneumatiky v Baku, mohl mít již čtyři úspěšné zářezy v řadě za sebou. Navíc na Red Bull Ringu zvítězil i v předchozích třech sezónách a Mercedes čelí náročnému úkolu, jak jej na trati porazit. Čím to, že se najednou po 7 letech trápí?
Podle jeho šéfa Tota Wolffa poprvé za jeho působení očividně neměli rychlost. V předchozích letech ve Spielbergu také prohráli, ale to je trápily jiné věci (např. poddimenzované chlazení motoru). Tentokrát však v Rakousku odpověď na tempo domácí stáje neměli a o víkendu zřejmě mít opět nebudou. O jejich velké snaze hovoří i to, že do továrny na simulátor hledat ideální nastavení zavítal Lewis Hamilton.
Mattia Binotto za zhoršením jejich konkurenceschopnosti vidí nedostatek vnitřní stability. Za poslední rok přišli o šéfa vývoje motorů Andyho Cowella, odstoupil také technický ředitel James Allison a dlouho se táhla jednání o prodloužení kontraktu s Hamiltonem.
"Než přihlédneme k technickým hlediskům, je třeba uznat, že Red Bull odvádí skvělou práci. Dostali se přesně do toho bodu, kdy sklízejí výborné výsledky, protože můžou spoléhat na svůj tým, který je mnoho let stabilní," uvádí šéf Ferrari.
"I přes potíže, které zažívali, přestože nevyhrávali, pokračovali v budování skupiny ve snaze zlepšit své auto. A nyní vidíme výsledky té práce. Na druhé straně u Mercedesu došlo v posledním roce k velkým interním změnám, některé role zřejmě přehodnotili. Navíc k podpisu smlouvy s jezdcem došlo až v únoru. To jsou příznaky odvedení pozornosti, což vedlo k současné situaci," domnívá se Binotto.
Poté se obrací k nárůstu rychlosti Red Bulu na rovinkách. Nesouhlasí s názorem Mercedesu, že by Honda udělala dosáhla najednou pokroku s novou specifikací. Podle něj zkrátka musela po začátku sezóny svůj výkon kvůli potížím se spolehlivostí trochu utlumit a nyní se dostala zpět na výchozí úroveň.
"Nesouhlasím s tím, co o tom slyším a čtu, protože výkonnost motoru Hondy podle GPS dat odpovídá výkonnosti, kterou měli na začátku sezóny v Bahrajnu. Potom ji museli snížit kvůli spolehlivostním problémům. Myslím, že po jejich vyřešení se vrátili ke standardu, který měli na začátku sezóny," hodnotí šéf Ferrari.
"K žádnému pokroku nedošlo. máme od Bahrajnu pořád stejnou úroveň výkonnosti, protože nám to náš motor tak umožňuje. U Red Bullu tedy nejde o dosažení pokroku, protože to pravidla neumožňují," vysvětluje Binotto, jenž žádá o trpělivost, pokud jde o výsledky Ferrari. Personální struktura v Maranellu podle něj potřebuje jen čas na to, aby mohli ukázat, co skutečně dokážou.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.