Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil ke ztrátě konkurenceschopnosti Mercedesu a zároveň se pochvalně vyjádřil o Red Bullu a jeho pohonné jednotce, kterou odebírá od Hondy. Kde se najednou bere její výkon, když tvrdí, že ho s poslední specifikací nezvýšila?
Max Verstappen minulou neděli vyhrál podruhé a nebýt nečekaného defektu pneumatiky v Baku, mohl mít již čtyři úspěšné zářezy v řadě za sebou. Navíc na Red Bull Ringu zvítězil i v předchozích třech sezónách a Mercedes čelí náročnému úkolu, jak jej na trati porazit. Čím to, že se najednou po 7 letech trápí?
Podle jeho šéfa Tota Wolffa poprvé za jeho působení očividně neměli rychlost. V předchozích letech ve Spielbergu také prohráli, ale to je trápily jiné věci (např. poddimenzované chlazení motoru). Tentokrát však v Rakousku odpověď na tempo domácí stáje neměli a o víkendu zřejmě mít opět nebudou. O jejich velké snaze hovoří i to, že do továrny na simulátor hledat ideální nastavení zavítal Lewis Hamilton.
Mattia Binotto za zhoršením jejich konkurenceschopnosti vidí nedostatek vnitřní stability. Za poslední rok přišli o šéfa vývoje motorů Andyho Cowella, odstoupil také technický ředitel James Allison a dlouho se táhla jednání o prodloužení kontraktu s Hamiltonem.
"Než přihlédneme k technickým hlediskům, je třeba uznat, že Red Bull odvádí skvělou práci. Dostali se přesně do toho bodu, kdy sklízejí výborné výsledky, protože můžou spoléhat na svůj tým, který je mnoho let stabilní," uvádí šéf Ferrari.
"I přes potíže, které zažívali, přestože nevyhrávali, pokračovali v budování skupiny ve snaze zlepšit své auto. A nyní vidíme výsledky té práce. Na druhé straně u Mercedesu došlo v posledním roce k velkým interním změnám, některé role zřejmě přehodnotili. Navíc k podpisu smlouvy s jezdcem došlo až v únoru. To jsou příznaky odvedení pozornosti, což vedlo k současné situaci," domnívá se Binotto.
Poté se obrací k nárůstu rychlosti Red Bulu na rovinkách. Nesouhlasí s názorem Mercedesu, že by Honda udělala dosáhla najednou pokroku s novou specifikací. Podle něj zkrátka musela po začátku sezóny svůj výkon kvůli potížím se spolehlivostí trochu utlumit a nyní se dostala zpět na výchozí úroveň.
"Nesouhlasím s tím, co o tom slyším a čtu, protože výkonnost motoru Hondy podle GPS dat odpovídá výkonnosti, kterou měli na začátku sezóny v Bahrajnu. Potom ji museli snížit kvůli spolehlivostním problémům. Myslím, že po jejich vyřešení se vrátili ke standardu, který měli na začátku sezóny," hodnotí šéf Ferrari.
"K žádnému pokroku nedošlo. máme od Bahrajnu pořád stejnou úroveň výkonnosti, protože nám to náš motor tak umožňuje. U Red Bullu tedy nejde o dosažení pokroku, protože to pravidla neumožňují," vysvětluje Binotto, jenž žádá o trpělivost, pokud jde o výsledky Ferrari. Personální struktura v Maranellu podle něj potřebuje jen čas na to, aby mohli ukázat, co skutečně dokážou.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.