Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil ke ztrátě konkurenceschopnosti Mercedesu a zároveň se pochvalně vyjádřil o Red Bullu a jeho pohonné jednotce, kterou odebírá od Hondy. Kde se najednou bere její výkon, když tvrdí, že ho s poslední specifikací nezvýšila?
Max Verstappen minulou neděli vyhrál podruhé a nebýt nečekaného defektu pneumatiky v Baku, mohl mít již čtyři úspěšné zářezy v řadě za sebou. Navíc na Red Bull Ringu zvítězil i v předchozích třech sezónách a Mercedes čelí náročnému úkolu, jak jej na trati porazit. Čím to, že se najednou po 7 letech trápí?
Podle jeho šéfa Tota Wolffa poprvé za jeho působení očividně neměli rychlost. V předchozích letech ve Spielbergu také prohráli, ale to je trápily jiné věci (např. poddimenzované chlazení motoru). Tentokrát však v Rakousku odpověď na tempo domácí stáje neměli a o víkendu zřejmě mít opět nebudou. O jejich velké snaze hovoří i to, že do továrny na simulátor hledat ideální nastavení zavítal Lewis Hamilton.
Mattia Binotto za zhoršením jejich konkurenceschopnosti vidí nedostatek vnitřní stability. Za poslední rok přišli o šéfa vývoje motorů Andyho Cowella, odstoupil také technický ředitel James Allison a dlouho se táhla jednání o prodloužení kontraktu s Hamiltonem.
"Než přihlédneme k technickým hlediskům, je třeba uznat, že Red Bull odvádí skvělou práci. Dostali se přesně do toho bodu, kdy sklízejí výborné výsledky, protože můžou spoléhat na svůj tým, který je mnoho let stabilní," uvádí šéf Ferrari.
"I přes potíže, které zažívali, přestože nevyhrávali, pokračovali v budování skupiny ve snaze zlepšit své auto. A nyní vidíme výsledky té práce. Na druhé straně u Mercedesu došlo v posledním roce k velkým interním změnám, některé role zřejmě přehodnotili. Navíc k podpisu smlouvy s jezdcem došlo až v únoru. To jsou příznaky odvedení pozornosti, což vedlo k současné situaci," domnívá se Binotto.
Poté se obrací k nárůstu rychlosti Red Bulu na rovinkách. Nesouhlasí s názorem Mercedesu, že by Honda udělala dosáhla najednou pokroku s novou specifikací. Podle něj zkrátka musela po začátku sezóny svůj výkon kvůli potížím se spolehlivostí trochu utlumit a nyní se dostala zpět na výchozí úroveň.
"Nesouhlasím s tím, co o tom slyším a čtu, protože výkonnost motoru Hondy podle GPS dat odpovídá výkonnosti, kterou měli na začátku sezóny v Bahrajnu. Potom ji museli snížit kvůli spolehlivostním problémům. Myslím, že po jejich vyřešení se vrátili ke standardu, který měli na začátku sezóny," hodnotí šéf Ferrari.
"K žádnému pokroku nedošlo. máme od Bahrajnu pořád stejnou úroveň výkonnosti, protože nám to náš motor tak umožňuje. U Red Bullu tedy nejde o dosažení pokroku, protože to pravidla neumožňují," vysvětluje Binotto, jenž žádá o trpělivost, pokud jde o výsledky Ferrari. Personální struktura v Maranellu podle něj potřebuje jen čas na to, aby mohli ukázat, co skutečně dokážou.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.