Po závodě v Monaku by u Ferrari mohli propadat optimismu a euforii. Neděje se tak. Ve Ferrari tuší, že jim městská, ale přitom motorově velmi náročná trať v Baku nemusí sednout.
Ferrari učinilo oproti loňsku znatelný pokrok. Scuderia je silná především v pomalých zatáčkách, což bylo vidět v Monaku, kde mohli jezdci Ferrari atakovat nejvyšší příčky. Poté, co Charles Leclerc vyhrál kvalifikaci, ale do závodu neodstartoval, zachránil čest italské stáje druhým místem Carlos Sainz.
Není se tak co divit, že chuť fanoušků Ferrari po neutěšeném loňském ročníku vzrůstá. Sportovní ředitel Scuderie Laurent Mekies ale před dalším závodem v ulicích Baku krotí přehnané očekávání. Podle něj bude Ferrari v Baku až jako čtvrté nejrychlejší - Mercedes, Red Bull a McLaren by tentokrát měli mít navrch.
Důvod? Pohonná jednotka. Ferrari svůj motor sice oproti loňsku notně vylepšilo, ale výkonnostně to na konkurenci stále nestačí. Všeobecně se předpokládá, že Italové ztrácejí v oblasti spalování na konkurenci 15 až 20 koní. V Baku, kde je mimořádně dlouhá rovinka může jít o znatelný handicap. Také proto se v Maranellu obávají Alpine a Aston Martinu. Ze hry prý není ani Alpha Tauri.
„Naším hlavním úkolem bude, abychom využili maxima svého potenciálu a využili každou nabídnutou příležitost," praví sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies narážejíc na skutečnost, že nyní nastávají závody, ve kterých se Ferrari zřejmě bude trápit. Půjde totiž o motorově náročné tratě. „Asi to pro nás nebude snadné období," přiznává.
A pokračuje: „V Baku čekáme silný McLaren, oni by měli převzít roli třetího nejsilnějšího týmu. Počítat musíme také s Aston Martinem a Alpine. Co se týče nás, tak bych použil fotbalovou terminologii, chceme dobře bránit a vyrážet do rychlých protiútoků."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.