Po závodě v Monaku by u Ferrari mohli propadat optimismu a euforii. Neděje se tak. Ve Ferrari tuší, že jim městská, ale přitom motorově velmi náročná trať v Baku nemusí sednout.
Ferrari učinilo oproti loňsku znatelný pokrok. Scuderia je silná především v pomalých zatáčkách, což bylo vidět v Monaku, kde mohli jezdci Ferrari atakovat nejvyšší příčky. Poté, co Charles Leclerc vyhrál kvalifikaci, ale do závodu neodstartoval, zachránil čest italské stáje druhým místem Carlos Sainz.
Není se tak co divit, že chuť fanoušků Ferrari po neutěšeném loňském ročníku vzrůstá. Sportovní ředitel Scuderie Laurent Mekies ale před dalším závodem v ulicích Baku krotí přehnané očekávání. Podle něj bude Ferrari v Baku až jako čtvrté nejrychlejší - Mercedes, Red Bull a McLaren by tentokrát měli mít navrch.
Důvod? Pohonná jednotka. Ferrari svůj motor sice oproti loňsku notně vylepšilo, ale výkonnostně to na konkurenci stále nestačí. Všeobecně se předpokládá, že Italové ztrácejí v oblasti spalování na konkurenci 15 až 20 koní. V Baku, kde je mimořádně dlouhá rovinka může jít o znatelný handicap. Také proto se v Maranellu obávají Alpine a Aston Martinu. Ze hry prý není ani Alpha Tauri.
„Naším hlavním úkolem bude, abychom využili maxima svého potenciálu a využili každou nabídnutou příležitost," praví sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies narážejíc na skutečnost, že nyní nastávají závody, ve kterých se Ferrari zřejmě bude trápit. Půjde totiž o motorově náročné tratě. „Asi to pro nás nebude snadné období," přiznává.
A pokračuje: „V Baku čekáme silný McLaren, oni by měli převzít roli třetího nejsilnějšího týmu. Počítat musíme také s Aston Martinem a Alpine. Co se týče nás, tak bych použil fotbalovou terminologii, chceme dobře bránit a vyrážet do rychlých protiútoků."
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.