Po závodě v Monaku by u Ferrari mohli propadat optimismu a euforii. Neděje se tak. Ve Ferrari tuší, že jim městská, ale přitom motorově velmi náročná trať v Baku nemusí sednout.
Ferrari učinilo oproti loňsku znatelný pokrok. Scuderia je silná především v pomalých zatáčkách, což bylo vidět v Monaku, kde mohli jezdci Ferrari atakovat nejvyšší příčky. Poté, co Charles Leclerc vyhrál kvalifikaci, ale do závodu neodstartoval, zachránil čest italské stáje druhým místem Carlos Sainz.
Není se tak co divit, že chuť fanoušků Ferrari po neutěšeném loňském ročníku vzrůstá. Sportovní ředitel Scuderie Laurent Mekies ale před dalším závodem v ulicích Baku krotí přehnané očekávání. Podle něj bude Ferrari v Baku až jako čtvrté nejrychlejší - Mercedes, Red Bull a McLaren by tentokrát měli mít navrch.
Důvod? Pohonná jednotka. Ferrari svůj motor sice oproti loňsku notně vylepšilo, ale výkonnostně to na konkurenci stále nestačí. Všeobecně se předpokládá, že Italové ztrácejí v oblasti spalování na konkurenci 15 až 20 koní. V Baku, kde je mimořádně dlouhá rovinka může jít o znatelný handicap. Také proto se v Maranellu obávají Alpine a Aston Martinu. Ze hry prý není ani Alpha Tauri.
„Naším hlavním úkolem bude, abychom využili maxima svého potenciálu a využili každou nabídnutou příležitost," praví sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies narážejíc na skutečnost, že nyní nastávají závody, ve kterých se Ferrari zřejmě bude trápit. Půjde totiž o motorově náročné tratě. „Asi to pro nás nebude snadné období," přiznává.
A pokračuje: „V Baku čekáme silný McLaren, oni by měli převzít roli třetího nejsilnějšího týmu. Počítat musíme také s Aston Martinem a Alpine. Co se týče nás, tak bych použil fotbalovou terminologii, chceme dobře bránit a vyrážet do rychlých protiútoků."
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.