Po závodě v Monaku by u Ferrari mohli propadat optimismu a euforii. Neděje se tak. Ve Ferrari tuší, že jim městská, ale přitom motorově velmi náročná trať v Baku nemusí sednout.
Ferrari učinilo oproti loňsku znatelný pokrok. Scuderia je silná především v pomalých zatáčkách, což bylo vidět v Monaku, kde mohli jezdci Ferrari atakovat nejvyšší příčky. Poté, co Charles Leclerc vyhrál kvalifikaci, ale do závodu neodstartoval, zachránil čest italské stáje druhým místem Carlos Sainz.
Není se tak co divit, že chuť fanoušků Ferrari po neutěšeném loňském ročníku vzrůstá. Sportovní ředitel Scuderie Laurent Mekies ale před dalším závodem v ulicích Baku krotí přehnané očekávání. Podle něj bude Ferrari v Baku až jako čtvrté nejrychlejší - Mercedes, Red Bull a McLaren by tentokrát měli mít navrch.
Důvod? Pohonná jednotka. Ferrari svůj motor sice oproti loňsku notně vylepšilo, ale výkonnostně to na konkurenci stále nestačí. Všeobecně se předpokládá, že Italové ztrácejí v oblasti spalování na konkurenci 15 až 20 koní. V Baku, kde je mimořádně dlouhá rovinka může jít o znatelný handicap. Také proto se v Maranellu obávají Alpine a Aston Martinu. Ze hry prý není ani Alpha Tauri.
„Naším hlavním úkolem bude, abychom využili maxima svého potenciálu a využili každou nabídnutou příležitost," praví sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies narážejíc na skutečnost, že nyní nastávají závody, ve kterých se Ferrari zřejmě bude trápit. Půjde totiž o motorově náročné tratě. „Asi to pro nás nebude snadné období," přiznává.
A pokračuje: „V Baku čekáme silný McLaren, oni by měli převzít roli třetího nejsilnějšího týmu. Počítat musíme také s Aston Martinem a Alpine. Co se týče nás, tak bych použil fotbalovou terminologii, chceme dobře bránit a vyrážet do rychlých protiútoků."
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.