Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se po 4 podnicích vyjádřil k dalšímu průběhu sezóny 2021. Podle něj v ní bude i nadále dominovat Lewis Hamilton, jenž se snadno vypořádá s Maxem Verstappenem.
I když se na úvod v Bahrajnu zdálo, že má Red Bull mírně navrch nad Mercedesem, tak po Velké ceně Španělska mnozí nabývají jiného dojmu. Brit si dojel pro své druhé vítězství v řadě za sebou a v šampionátu vede o 14 bodů.
Verstappen možná představuje budoucnost, ale Hamilton je bezpochyby stále přítomností. Raději vypustí souboj v první zatáčce, kde hrozí poškození vozu a odstoupení, a pro vítězství si dojede po skvělém výkonu v průběhu celého závodu.
"Sport má teď dva piloty, kteří jsou si znovu vyrovnaní, jak tomu bylo v případě Senny a Prosta. Žel ale musím připravit o naděje fanoušky holandského bojovníka, protože Hamilton jezdí lépe než kdykoliv dříve," popisuje Ecclestone.
"Také díky Verstappenovi je teď Lewis bezchybný, klidný a chytrý. Nezaplétá se do problémů a vždy svému soupeřovi nechává místo a respekt potřebný k přežití," všímá si dále bývalý šéf Formule 1.
Podle něj si nyní Hamilton dal navíc do pořádku profesionální i soukromý život: "Všechno to jej činí v kokpitu ještě silnějším. Max se mu může v jízdních schopnostech vyrovnat, Lewis se však může vždy spolehnout na lepší tým a spolehlivější techniku."
"Bez nějakých zvláštních incidentů se Lewis jednoduše stane poosmé mistrem světa," věstí 90letý Ecclestone, jež stále sleduje vývoj v F1. K dalšímu zajímavému duelu dojde příští víkend v Monaku, kde se nedá moc předjíždět, Red Bullu však tamější městská, klikatá trať obvykle sedí.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.