Šéf McLarenu Andreas Seidl popisuje, na co se v této sezóně musí co nejdříve zaměřit poté, co se během víkendu ve Španělsku v oblasti výkonnosti propadli za Ferrari.
Stáj z Wokingu letos navázala na své loňské umístění v šampionátu konstruktérů, kde ji po 4 závodech s 65 body zatím stále patří třetí příčka za Mercedesem a Red Bullem. Jejím nejbližším soupeřem je Ferrari, které si z Barcelony odvezlo o 6 bodů více, celkově má na svém kontě 60 bodů.
McLarenu se o víkendu moc nevyvedla kvalifikace, Daniel Ricciardo s Landem Norrisem skončili až za Carlosem Sainzem s Charlesem Leclercem, jenž se dostal dokonce do 2. řady na roštu. Zatímco v Portugalsku měly oranžové vozy 3 desetiny navrch, ve Španělsku to minulý víkend bylo naopak. Stáji z Maranella se nicméně doposud vždy alespoň s jedním vozem podařilo překonat oba McLareny.
Seidl proto zdůrazňuje, co je pro jeho tým jasným cílem pro nadcházející závody: "Když se podíváte na tento závodní víkend, tak jednoduše musíme přijmout to, že Ferrari bylo v závodě silnější. Ale když se podíváte na celou sezónu, pak je podle mě jasné, že musíme končit výše o sobotách."
"Jelikož vám to značně usnadňuje život v neděli, když jezdíte v čistém vzduchu, aniž by na vás někdo zezadu vyvíjel tlak. To se nám letos už v některých závodech podařilo, protože jsme dobře odstartovali nebo zajeli dobré první kolo," vysvětluje šéf McLarenu.
"A přiblížilo nás to pozici, v níž se chceme nacházet už v sobotní kvalifikaci. Je jasné, že tohle je cílem. Chceme v sobotu končit výše. Nakonec v sobotu chcete končit tam, kam sahá potenciál vašeho vozu," věří Seidl síle McLarenu MCL35M, který letos přešel na pohonné jednotky Mercedesu.
Slušná forma Ferrari v Barceloně jej nepřekvapila a s 12 body, které McLaren vybojoval, byl spokojený. "Když tady v Barceloně začínáte ze sedmého a devátého místa a dojedete na šestém a osmém, aniž by některé z vozů před vámi mělo nějaký problém, pak podle mě musíte být spokojeni."
"Důležité je, že jsme pořád získali 12 bodů o víkendu, v němž bylo Ferrari docela silné. A v šampionátu konstruktérů jsme ztratili jen 6 bodů. Je to fajn pozorovat, že jde očividně o velmi těsný souboj, obzvlášť s Ferrari," pochvaluje si Seidl.
"A je jednoduše důležité zajistit, abychom nasazovali vylepšení na auto v dalších závodech, abychom se udrželi v této bitvě o 3. místo. Je dobré, že stále držíme tuto příčku, i když jsme se tento víkend ve srovnání s Ferrari trápili. Nicméně očekáváme celosezónní, dlouhou bitvu s nimi," dodává šéf McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.