Šéf McLarenu Andreas Seidl popisuje, na co se v této sezóně musí co nejdříve zaměřit poté, co se během víkendu ve Španělsku v oblasti výkonnosti propadli za Ferrari.
Stáj z Wokingu letos navázala na své loňské umístění v šampionátu konstruktérů, kde ji po 4 závodech s 65 body zatím stále patří třetí příčka za Mercedesem a Red Bullem. Jejím nejbližším soupeřem je Ferrari, které si z Barcelony odvezlo o 6 bodů více, celkově má na svém kontě 60 bodů.
McLarenu se o víkendu moc nevyvedla kvalifikace, Daniel Ricciardo s Landem Norrisem skončili až za Carlosem Sainzem s Charlesem Leclercem, jenž se dostal dokonce do 2. řady na roštu. Zatímco v Portugalsku měly oranžové vozy 3 desetiny navrch, ve Španělsku to minulý víkend bylo naopak. Stáji z Maranella se nicméně doposud vždy alespoň s jedním vozem podařilo překonat oba McLareny.
Seidl proto zdůrazňuje, co je pro jeho tým jasným cílem pro nadcházející závody: "Když se podíváte na tento závodní víkend, tak jednoduše musíme přijmout to, že Ferrari bylo v závodě silnější. Ale když se podíváte na celou sezónu, pak je podle mě jasné, že musíme končit výše o sobotách."
"Jelikož vám to značně usnadňuje život v neděli, když jezdíte v čistém vzduchu, aniž by na vás někdo zezadu vyvíjel tlak. To se nám letos už v některých závodech podařilo, protože jsme dobře odstartovali nebo zajeli dobré první kolo," vysvětluje šéf McLarenu.
"A přiblížilo nás to pozici, v níž se chceme nacházet už v sobotní kvalifikaci. Je jasné, že tohle je cílem. Chceme v sobotu končit výše. Nakonec v sobotu chcete končit tam, kam sahá potenciál vašeho vozu," věří Seidl síle McLarenu MCL35M, který letos přešel na pohonné jednotky Mercedesu.
Slušná forma Ferrari v Barceloně jej nepřekvapila a s 12 body, které McLaren vybojoval, byl spokojený. "Když tady v Barceloně začínáte ze sedmého a devátého místa a dojedete na šestém a osmém, aniž by některé z vozů před vámi mělo nějaký problém, pak podle mě musíte být spokojeni."
"Důležité je, že jsme pořád získali 12 bodů o víkendu, v němž bylo Ferrari docela silné. A v šampionátu konstruktérů jsme ztratili jen 6 bodů. Je to fajn pozorovat, že jde očividně o velmi těsný souboj, obzvlášť s Ferrari," pochvaluje si Seidl.
"A je jednoduše důležité zajistit, abychom nasazovali vylepšení na auto v dalších závodech, abychom se udrželi v této bitvě o 3. místo. Je dobré, že stále držíme tuto příčku, i když jsme se tento víkend ve srovnání s Ferrari trápili. Nicméně očekáváme celosezónní, dlouhou bitvu s nimi," dodává šéf McLarenu.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.