Automobilka BMW nedávno koupila stáj Sauber, kterou se chystá přebudovat na svůj tým Formule 1 podle vlastních představ. Z jezdců byl potvrzen zatím jen jeden - Nick Heidfeld.
Nick dnes závodí pro BMW WilliamsF1 Team a po skončení sezóny jej opustí spolu s německým dodavatelem motorů. Druhé místo je zatím volné, ale Jacques Villeneuve věří, že bude patřit jemu, neboť má platnou smlouvu se Sauberem ještě pro příští rok a na tom by nový majitel neměl nic měnit.
"Samozřejmě,," odpověděl Jacques Villeneuve magazínu F1 Racing na otázku, zdali zůstane u Sauberu, tedy u BMW. "Podívejte se na Jensona. Nechtěl za žádnou cenu zůstat u BAR, ale musel. Smlouvy jsou docela mocné věci. Navíc se mi nezdá, že by BMW nemělo z mého kontraktu radost, takže z toho nemám nejmenší obavy. S Mariem Theissenem i dalšími lidmi od BMW máme dobré vztahy, bude to příjemná spolupráce. Jasné je, že s BMW budeme mít mnohem větší rozpočet, a to je důležité. Začátek příští sezóny bude velmi záludný, ale potom se budou věci rychle měnit."
Ze strany BMW zatím nic proti Villeneuvovi nezaznělo a vypadá to, že o místo skutečně nepřijde, přestože jeho výkony po návratu do F1 jsou daleko za očekáváním. Když ale BMW oznámilo jméno prvního jezdce - Nicka Heidfelda, o druhém řeč nebyla.
Foto: Sauber Petronas
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.