Automobilka BMW nedávno koupila stáj Sauber, kterou se chystá přebudovat na svůj tým Formule 1 podle vlastních představ. Z jezdců byl potvrzen zatím jen jeden - Nick Heidfeld.
Nick dnes závodí pro BMW WilliamsF1 Team a po skončení sezóny jej opustí spolu s německým dodavatelem motorů. Druhé místo je zatím volné, ale Jacques Villeneuve věří, že bude patřit jemu, neboť má platnou smlouvu se Sauberem ještě pro příští rok a na tom by nový majitel neměl nic měnit.
"Samozřejmě,," odpověděl Jacques Villeneuve magazínu F1 Racing na otázku, zdali zůstane u Sauberu, tedy u BMW. "Podívejte se na Jensona. Nechtěl za žádnou cenu zůstat u BAR, ale musel. Smlouvy jsou docela mocné věci. Navíc se mi nezdá, že by BMW nemělo z mého kontraktu radost, takže z toho nemám nejmenší obavy. S Mariem Theissenem i dalšími lidmi od BMW máme dobré vztahy, bude to příjemná spolupráce. Jasné je, že s BMW budeme mít mnohem větší rozpočet, a to je důležité. Začátek příští sezóny bude velmi záludný, ale potom se budou věci rychle měnit."
Ze strany BMW zatím nic proti Villeneuvovi nezaznělo a vypadá to, že o místo skutečně nepřijde, přestože jeho výkony po návratu do F1 jsou daleko za očekáváním. Když ale BMW oznámilo jméno prvního jezdce - Nicka Heidfelda, o druhém řeč nebyla.
Foto: Sauber Petronas
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.