Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
Ve Velké ceně Portugalska včera Max Verstappen sice zajel nejrychlejší kolo, jenže o bod navíc přišel poté, co komisaři po projetí cíle jeho čas škrtli. Důvodem bylo přejetí čáry ohraničující trať za zatáčkou č. 14 všemi čtyřmi koly. Pilotovi to přišlo "trochu divné," podle něj se výjezdy v této části okruhu od soboty vůbec nehlídaly.
Red Bull prohrává kvůli rozhodování komisařůPodle Helmuta Marka bylo rozhodování komisařů hodně "protivné." Proč? "Přišli jsme už o vítězství, o nejrychlejší kolo a o pole-position. Všechny dobré věci krát tři. Doufám, že je s tím konec," přeje si odborný poradce Red Bullu.
V sobotu komisaři smazali Verstappenovi nejrychlejší čas již v kvalifikaci, v souboji o pole-position se Stříbrnými šípy se mu jej dalším pokusem nepodařilo replikovat, proto do závodu startoval jako třetí. A v Bahrajnu, kde se mu podařilo Hamiltona předjet, mu první pozici krátce nato předal na pokyn týmu zpět.
"Něco se musí změnit. Vymezte trať buď obrubníky nebo štěrkem nebo něčím. Pokud byste vyjeli mimo, automaticky byste byli penalizováni," navrhuje naštvaný Marko, jehož tým ztrácí v šampionátu na Mercedes po třech závodech 18 bodů.
McLarenu to prošlo, nám ne - podívejte se na Norrise"Norris předjel Péreze, vyjel všemi čtyřmi koly mimo a nemělo to žádné následky. Takže to není konzistentní a není to závodění, když takovým způsobem žonglujete s pravidly," láteří Marko po Velké ceně Portugalska, v níž dojel Max na druhém místě.
A Pérez s ním v pohledu na poslední incident souhlasí: "Podíval jsem se do zrcátek a myslel jsem si, že Lando byl úplně mimo ohraničení dráhy. Proto jsem o svou pozici moc tvrdě nebojoval - myslel jsem si, že mi ji předá zpět. Ale asi jsem se v tom mýlil. Trvalo mi to několik kol, než jsem se dostal před něj. Lídři si mezitím vytvořili takový náskok, že jsem měl v podstatě po závodě."
DRIVER STANDINGSThree races in the bag, and eight points in it at the top 🤏#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8VvuJESD2c
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.