Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
Ve Velké ceně Portugalska včera Max Verstappen sice zajel nejrychlejší kolo, jenže o bod navíc přišel poté, co komisaři po projetí cíle jeho čas škrtli. Důvodem bylo přejetí čáry ohraničující trať za zatáčkou č. 14 všemi čtyřmi koly. Pilotovi to přišlo "trochu divné," podle něj se výjezdy v této části okruhu od soboty vůbec nehlídaly.
Red Bull prohrává kvůli rozhodování komisařůPodle Helmuta Marka bylo rozhodování komisařů hodně "protivné." Proč? "Přišli jsme už o vítězství, o nejrychlejší kolo a o pole-position. Všechny dobré věci krát tři. Doufám, že je s tím konec," přeje si odborný poradce Red Bullu.
V sobotu komisaři smazali Verstappenovi nejrychlejší čas již v kvalifikaci, v souboji o pole-position se Stříbrnými šípy se mu jej dalším pokusem nepodařilo replikovat, proto do závodu startoval jako třetí. A v Bahrajnu, kde se mu podařilo Hamiltona předjet, mu první pozici krátce nato předal na pokyn týmu zpět.
"Něco se musí změnit. Vymezte trať buď obrubníky nebo štěrkem nebo něčím. Pokud byste vyjeli mimo, automaticky byste byli penalizováni," navrhuje naštvaný Marko, jehož tým ztrácí v šampionátu na Mercedes po třech závodech 18 bodů.
McLarenu to prošlo, nám ne - podívejte se na Norrise"Norris předjel Péreze, vyjel všemi čtyřmi koly mimo a nemělo to žádné následky. Takže to není konzistentní a není to závodění, když takovým způsobem žonglujete s pravidly," láteří Marko po Velké ceně Portugalska, v níž dojel Max na druhém místě.
A Pérez s ním v pohledu na poslední incident souhlasí: "Podíval jsem se do zrcátek a myslel jsem si, že Lando byl úplně mimo ohraničení dráhy. Proto jsem o svou pozici moc tvrdě nebojoval - myslel jsem si, že mi ji předá zpět. Ale asi jsem se v tom mýlil. Trvalo mi to několik kol, než jsem se dostal před něj. Lídři si mezitím vytvořili takový náskok, že jsem měl v podstatě po závodě."
DRIVER STANDINGSThree races in the bag, and eight points in it at the top 🤏#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8VvuJESD2c
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.