Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
Ve Velké ceně Portugalska včera Max Verstappen sice zajel nejrychlejší kolo, jenže o bod navíc přišel poté, co komisaři po projetí cíle jeho čas škrtli. Důvodem bylo přejetí čáry ohraničující trať za zatáčkou č. 14 všemi čtyřmi koly. Pilotovi to přišlo "trochu divné," podle něj se výjezdy v této části okruhu od soboty vůbec nehlídaly.
Red Bull prohrává kvůli rozhodování komisařůPodle Helmuta Marka bylo rozhodování komisařů hodně "protivné." Proč? "Přišli jsme už o vítězství, o nejrychlejší kolo a o pole-position. Všechny dobré věci krát tři. Doufám, že je s tím konec," přeje si odborný poradce Red Bullu.
V sobotu komisaři smazali Verstappenovi nejrychlejší čas již v kvalifikaci, v souboji o pole-position se Stříbrnými šípy se mu jej dalším pokusem nepodařilo replikovat, proto do závodu startoval jako třetí. A v Bahrajnu, kde se mu podařilo Hamiltona předjet, mu první pozici krátce nato předal na pokyn týmu zpět.
"Něco se musí změnit. Vymezte trať buď obrubníky nebo štěrkem nebo něčím. Pokud byste vyjeli mimo, automaticky byste byli penalizováni," navrhuje naštvaný Marko, jehož tým ztrácí v šampionátu na Mercedes po třech závodech 18 bodů.
McLarenu to prošlo, nám ne - podívejte se na Norrise"Norris předjel Péreze, vyjel všemi čtyřmi koly mimo a nemělo to žádné následky. Takže to není konzistentní a není to závodění, když takovým způsobem žonglujete s pravidly," láteří Marko po Velké ceně Portugalska, v níž dojel Max na druhém místě.
A Pérez s ním v pohledu na poslední incident souhlasí: "Podíval jsem se do zrcátek a myslel jsem si, že Lando byl úplně mimo ohraničení dráhy. Proto jsem o svou pozici moc tvrdě nebojoval - myslel jsem si, že mi ji předá zpět. Ale asi jsem se v tom mýlil. Trvalo mi to několik kol, než jsem se dostal před něj. Lídři si mezitím vytvořili takový náskok, že jsem měl v podstatě po závodě."
DRIVER STANDINGSThree races in the bag, and eight points in it at the top 🤏#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8VvuJESD2c
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.