Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
Ve Velké ceně Portugalska včera Max Verstappen sice zajel nejrychlejší kolo, jenže o bod navíc přišel poté, co komisaři po projetí cíle jeho čas škrtli. Důvodem bylo přejetí čáry ohraničující trať za zatáčkou č. 14 všemi čtyřmi koly. Pilotovi to přišlo "trochu divné," podle něj se výjezdy v této části okruhu od soboty vůbec nehlídaly.
Red Bull prohrává kvůli rozhodování komisařůPodle Helmuta Marka bylo rozhodování komisařů hodně "protivné." Proč? "Přišli jsme už o vítězství, o nejrychlejší kolo a o pole-position. Všechny dobré věci krát tři. Doufám, že je s tím konec," přeje si odborný poradce Red Bullu.
V sobotu komisaři smazali Verstappenovi nejrychlejší čas již v kvalifikaci, v souboji o pole-position se Stříbrnými šípy se mu jej dalším pokusem nepodařilo replikovat, proto do závodu startoval jako třetí. A v Bahrajnu, kde se mu podařilo Hamiltona předjet, mu první pozici krátce nato předal na pokyn týmu zpět.
"Něco se musí změnit. Vymezte trať buď obrubníky nebo štěrkem nebo něčím. Pokud byste vyjeli mimo, automaticky byste byli penalizováni," navrhuje naštvaný Marko, jehož tým ztrácí v šampionátu na Mercedes po třech závodech 18 bodů.
McLarenu to prošlo, nám ne - podívejte se na Norrise"Norris předjel Péreze, vyjel všemi čtyřmi koly mimo a nemělo to žádné následky. Takže to není konzistentní a není to závodění, když takovým způsobem žonglujete s pravidly," láteří Marko po Velké ceně Portugalska, v níž dojel Max na druhém místě.
A Pérez s ním v pohledu na poslední incident souhlasí: "Podíval jsem se do zrcátek a myslel jsem si, že Lando byl úplně mimo ohraničení dráhy. Proto jsem o svou pozici moc tvrdě nebojoval - myslel jsem si, že mi ji předá zpět. Ale asi jsem se v tom mýlil. Trvalo mi to několik kol, než jsem se dostal před něj. Lídři si mezitím vytvořili takový náskok, že jsem měl v podstatě po závodě."
DRIVER STANDINGSThree races in the bag, and eight points in it at the top 🤏#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/8VvuJESD2c
— Formula 1 (@F1) May 2, 2021Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.