Na vrcholu nemůže být nikdo jiný než Michael Schumacher. Do závratných platových výšin zamířili také Kimi Räikkönen a kupodivu Ralf Schumacher.
Willy Webber je asi i přes své dětinské výroky opravdu dobrý manažer, když rodině Schumacherových dokázal vyjednat na příští rok celkový výdělek 52 mil. Euro. Příjem Michaela Schumachera, nejúspěšnějšího pilota v historii, který z Ferrari udělal nejúspěšnější stáj, překvapivý není. Zajímavý je příjem Ralfa, který letos dělá jasnou dvojku Jarnovi Trullimu a přesto mu Toyota platí téměř třikrát více.
Značná "sociální nerovnost" panuje i u McLarenu. Juan Pablo Montoya v posledních závodech dosahuje rychlosti Kimiho Räikkönena, ale stále za ním pokulhává, především ve spolehlivosti a vyrovnanosti. A tedy i ve finančních odměnách. Rubens Barrichello si u BAR vydělá přibližně tolik, kolik dostává letos od Ferrari. Hodně si přestupem k BMW pomůže Nick Heidfeld, jehož letošní smlouva s Williamsem je poněkud frankovská williamsovská - chudá.
Jenson Button by si v porovnání s ostatními za svoje výkony zasloužil více, než "pouhých" 5 mil. Euro, ale nakonec bude rád, jestli je dostane. Stále to vypadá, že nekompromisní Frank Williams jej nechce jen tak pustit a jestli nepovolí, Button může na BAR a Hondu zapomenout.
Co Ferrari utratí za Michaela Schumachera, to ušetří na Felipe Massovi. Podle oficiálních prohlášení je celý rudý tým nadšený Brazilcovými výkony, ale příjem 3 mil. Euro tomu, vzhledem k možnostem Ferrari, moc neodpovídá. Milion si má vydělat i Christian Klien.
Co je ale vůbec nejzajímavější, to jsou odměny u Renaultu. Fernando Alonso je téměř jistým nejmladším mistrem světa v historii a příští rok nemůže mít jiný cíl než obhajobu titulu. Přesto Flavio Briatore jasně řekl, že přidáno nedostane. Ale zdá se, že Fernando touží po vítězství, ne po penězích.
Údaje vycházejí z oficiálních prohlášení jednotlivých stájí. Podle většiny smluv dostávají piloti ještě tučné prémie za umístění v závodech nebo získané body, které mohou příjem i několikanásobně zvětšit. Jezdci, kteří v tabulce nejsou, zatím nemají jisté místo u žádného týmu a s velkou pravděpodobností budou muset za svezení naopak platit.
Platy pilotů v roce 2006 (v mil. Euro):1.Michael SchumacherFerrari35,02.Kimi RäikkönenMcLaren20,03.Ralf SchumacherToyota17,04.Juan Pablo MontoyaMcLaren10,05.Nick HeidfeldBMW7,56.Rubens BarrichelloBAR7,07.Jarno TrulliToyota6,08.Fernando AlonsoRenault5,59.Jenson Button? BAR ?5,010.David CoulthardRed Bull4,511.Mark WebberWilliams4,012.Giancarlo FisichellaRenault3,513.Felipe MassaFerrari3,014.Christian KlienRed Bull1,0
Foto: Panasonic Toyota Racing
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.