Na vrcholu nemůže být nikdo jiný než Michael Schumacher. Do závratných platových výšin zamířili také Kimi Räikkönen a kupodivu Ralf Schumacher.
Willy Webber je asi i přes své dětinské výroky opravdu dobrý manažer, když rodině Schumacherových dokázal vyjednat na příští rok celkový výdělek 52 mil. Euro. Příjem Michaela Schumachera, nejúspěšnějšího pilota v historii, který z Ferrari udělal nejúspěšnější stáj, překvapivý není. Zajímavý je příjem Ralfa, který letos dělá jasnou dvojku Jarnovi Trullimu a přesto mu Toyota platí téměř třikrát více.
Značná "sociální nerovnost" panuje i u McLarenu. Juan Pablo Montoya v posledních závodech dosahuje rychlosti Kimiho Räikkönena, ale stále za ním pokulhává, především ve spolehlivosti a vyrovnanosti. A tedy i ve finančních odměnách. Rubens Barrichello si u BAR vydělá přibližně tolik, kolik dostává letos od Ferrari. Hodně si přestupem k BMW pomůže Nick Heidfeld, jehož letošní smlouva s Williamsem je poněkud frankovská williamsovská - chudá.
Jenson Button by si v porovnání s ostatními za svoje výkony zasloužil více, než "pouhých" 5 mil. Euro, ale nakonec bude rád, jestli je dostane. Stále to vypadá, že nekompromisní Frank Williams jej nechce jen tak pustit a jestli nepovolí, Button může na BAR a Hondu zapomenout.
Co Ferrari utratí za Michaela Schumachera, to ušetří na Felipe Massovi. Podle oficiálních prohlášení je celý rudý tým nadšený Brazilcovými výkony, ale příjem 3 mil. Euro tomu, vzhledem k možnostem Ferrari, moc neodpovídá. Milion si má vydělat i Christian Klien.
Co je ale vůbec nejzajímavější, to jsou odměny u Renaultu. Fernando Alonso je téměř jistým nejmladším mistrem světa v historii a příští rok nemůže mít jiný cíl než obhajobu titulu. Přesto Flavio Briatore jasně řekl, že přidáno nedostane. Ale zdá se, že Fernando touží po vítězství, ne po penězích.
Údaje vycházejí z oficiálních prohlášení jednotlivých stájí. Podle většiny smluv dostávají piloti ještě tučné prémie za umístění v závodech nebo získané body, které mohou příjem i několikanásobně zvětšit. Jezdci, kteří v tabulce nejsou, zatím nemají jisté místo u žádného týmu a s velkou pravděpodobností budou muset za svezení naopak platit.
Platy pilotů v roce 2006 (v mil. Euro):1.Michael SchumacherFerrari35,02.Kimi RäikkönenMcLaren20,03.Ralf SchumacherToyota17,04.Juan Pablo MontoyaMcLaren10,05.Nick HeidfeldBMW7,56.Rubens BarrichelloBAR7,07.Jarno TrulliToyota6,08.Fernando AlonsoRenault5,59.Jenson Button? BAR ?5,010.David CoulthardRed Bull4,511.Mark WebberWilliams4,012.Giancarlo FisichellaRenault3,513.Felipe MassaFerrari3,014.Christian KlienRed Bull1,0
Foto: Panasonic Toyota Racing
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.