Francouzskému výrobci pneumatik se v Interlagosu daří, jak také loni předvedli Juan Pablo Montoya a Kimi Räikkönen v souboji o vteřiny od startu do cíle.
Velká cena Brazílie patří mezi divácky nejnavštěvovanější závody. Je to jediná grand prix v Jižní Americe a za domácí závod ji považují nejen Brazilci, ale také Juan Pablo Montoya z Kolumbie. Okruh je krátký a rychlý s velkým převýšením, různými typy rychlých i pomalých zatáček a několika výbornými místy k přejíždění. Je to také jeden ze tří levotočivých okruhů v kalendáři a je velmi hrbolatý.
Interlagos na předměstí Sao Paula byl otevřen už v roce 1940 a první závody F1 se na jeho nové verzi konaly v letech 1971 a 1972. Ty se však ještě nepočítaly do mistrovství světa. První oficiální Velká cena Brazílie byla do kalendáře zařazena o rok později. V Brazílii je ještě jeden okruh, který hostil F1 - Circuit de Jacarepagua v Rio de Janeiro. Zde také Carlos Reutemann na Ferrari v roce 1978 vybojoval historicky první vítězství ve Formuli 1 pro Michelin.
Michelin zvítězil ve Velké ceně Brazílie ještě v letech 1980 (René Arnoux - Renault), 1981 (Carlos Reutemann - Williams), 1982 (Alain Prost - Renault), 1983 (Nelson Piquet - Brabham) a 1984 (Alain Prost - McLaren). Poslední dvojité vítězství zde Michelin získal loni, když Kimi Räikkönen na McLarenu a Juan Pablo Montoya na Williamsu odjeli mimořádně vyrovnaný a vodou poznamenaný závod na absolutní hranici možností. Oba měli v průběhu celého závodu volnou trať a v cíli byl Montoya dříve pouze o necelé 2s!
Michelinu se v Interlagosu daří i od roku 2001, kdy se do Formule 1 pneumatiky s modrým logem vrátily. Hned v tomto roce mohl za deště zvítězit s velkým náskokem Juan Pablo Montoya, nebýt toho, že jej před sebe v polovině závodu pustil o kolo zpět jezdící Jos Verstappen s Arrowsem a následně jej v nájezdu do zatáčky doslova převálcoval. Montoya tento druh nehody přitahuje...
Za týden nás čeká další nádherná trať, kde závod nikdy není nudný.
Foto: Michelin / DPPI
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.