Francouzskému výrobci pneumatik se v Interlagosu daří, jak také loni předvedli Juan Pablo Montoya a Kimi Räikkönen v souboji o vteřiny od startu do cíle.
Velká cena Brazílie patří mezi divácky nejnavštěvovanější závody. Je to jediná grand prix v Jižní Americe a za domácí závod ji považují nejen Brazilci, ale také Juan Pablo Montoya z Kolumbie. Okruh je krátký a rychlý s velkým převýšením, různými typy rychlých i pomalých zatáček a několika výbornými místy k přejíždění. Je to také jeden ze tří levotočivých okruhů v kalendáři a je velmi hrbolatý.
Interlagos na předměstí Sao Paula byl otevřen už v roce 1940 a první závody F1 se na jeho nové verzi konaly v letech 1971 a 1972. Ty se však ještě nepočítaly do mistrovství světa. První oficiální Velká cena Brazílie byla do kalendáře zařazena o rok později. V Brazílii je ještě jeden okruh, který hostil F1 - Circuit de Jacarepagua v Rio de Janeiro. Zde také Carlos Reutemann na Ferrari v roce 1978 vybojoval historicky první vítězství ve Formuli 1 pro Michelin.
Michelin zvítězil ve Velké ceně Brazílie ještě v letech 1980 (René Arnoux - Renault), 1981 (Carlos Reutemann - Williams), 1982 (Alain Prost - Renault), 1983 (Nelson Piquet - Brabham) a 1984 (Alain Prost - McLaren). Poslední dvojité vítězství zde Michelin získal loni, když Kimi Räikkönen na McLarenu a Juan Pablo Montoya na Williamsu odjeli mimořádně vyrovnaný a vodou poznamenaný závod na absolutní hranici možností. Oba měli v průběhu celého závodu volnou trať a v cíli byl Montoya dříve pouze o necelé 2s!
Michelinu se v Interlagosu daří i od roku 2001, kdy se do Formule 1 pneumatiky s modrým logem vrátily. Hned v tomto roce mohl za deště zvítězit s velkým náskokem Juan Pablo Montoya, nebýt toho, že jej před sebe v polovině závodu pustil o kolo zpět jezdící Jos Verstappen s Arrowsem a následně jej v nájezdu do zatáčky doslova převálcoval. Montoya tento druh nehody přitahuje...
Za týden nás čeká další nádherná trať, kde závod nikdy není nudný.
Foto: Michelin / DPPI
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.