Francouzskému výrobci pneumatik se v Interlagosu daří, jak také loni předvedli Juan Pablo Montoya a Kimi Räikkönen v souboji o vteřiny od startu do cíle.
Velká cena Brazílie patří mezi divácky nejnavštěvovanější závody. Je to jediná grand prix v Jižní Americe a za domácí závod ji považují nejen Brazilci, ale také Juan Pablo Montoya z Kolumbie. Okruh je krátký a rychlý s velkým převýšením, různými typy rychlých i pomalých zatáček a několika výbornými místy k přejíždění. Je to také jeden ze tří levotočivých okruhů v kalendáři a je velmi hrbolatý.
Interlagos na předměstí Sao Paula byl otevřen už v roce 1940 a první závody F1 se na jeho nové verzi konaly v letech 1971 a 1972. Ty se však ještě nepočítaly do mistrovství světa. První oficiální Velká cena Brazílie byla do kalendáře zařazena o rok později. V Brazílii je ještě jeden okruh, který hostil F1 - Circuit de Jacarepagua v Rio de Janeiro. Zde také Carlos Reutemann na Ferrari v roce 1978 vybojoval historicky první vítězství ve Formuli 1 pro Michelin.
Michelin zvítězil ve Velké ceně Brazílie ještě v letech 1980 (René Arnoux - Renault), 1981 (Carlos Reutemann - Williams), 1982 (Alain Prost - Renault), 1983 (Nelson Piquet - Brabham) a 1984 (Alain Prost - McLaren). Poslední dvojité vítězství zde Michelin získal loni, když Kimi Räikkönen na McLarenu a Juan Pablo Montoya na Williamsu odjeli mimořádně vyrovnaný a vodou poznamenaný závod na absolutní hranici možností. Oba měli v průběhu celého závodu volnou trať a v cíli byl Montoya dříve pouze o necelé 2s!
Michelinu se v Interlagosu daří i od roku 2001, kdy se do Formule 1 pneumatiky s modrým logem vrátily. Hned v tomto roce mohl za deště zvítězit s velkým náskokem Juan Pablo Montoya, nebýt toho, že jej před sebe v polovině závodu pustil o kolo zpět jezdící Jos Verstappen s Arrowsem a následně jej v nájezdu do zatáčky doslova převálcoval. Montoya tento druh nehody přitahuje...
Za týden nás čeká další nádherná trať, kde závod nikdy není nudný.
Foto: Michelin / DPPI
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.