Technický ředitel Ferrari Ross Brawn nedávno jasně prohlásil, že šampion MotoGP Valentino Rossi bude v roce 2006 testovat jednou měsíčně Ferrari.
Navíc Ross Brawn řekl, že pro rok 2007 má Valentino Rossi s Ferrari smlouvu "na plný úvazek". Měl by dělat prvního testovacího pilota a možná i závodit. Na konci příštího roku končí smlouva Michaelu Schumacherovi a Felipe Massa má závodní místo u Ferrari jisté také jen v roce 2006. Valentinovi na konci příštího roku zároveň končí smlouva s Yamahou.
Rossimu, který si pravděpodobně o tomto víkendu v japonském Motegi zajistí další titul mistra světa v MotoGP, však tato slova připadají vtipná a ničím nepodložená: "Je to hodně zábavné. Pořád dokola. Je to úplná blbost. Nemám čas jezdit každou chvíli k Ferrari," reagoval Valentino Rossi.
"Zatím jsem se nerozhodl, co chci dělat v budoucnosti," pokračuje italský závodník. "Nevím, jestli někdy přesednu do auta. Možná ano, možná ne. Mluvit o F1 je pro mě jako mluvit o tom, co bude za deset let. Nevím ani, co bude příští týden. Chápu, že Ferrari se mnou asi potřebuje mluvit, protože pořád váhám. Možná nebudu v F1 závodit nikdy. Teď jsem v MotoGP a jsem tu proto, abych vyhrával."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.