Technický ředitel Ferrari Ross Brawn nedávno jasně prohlásil, že šampion MotoGP Valentino Rossi bude v roce 2006 testovat jednou měsíčně Ferrari.
Navíc Ross Brawn řekl, že pro rok 2007 má Valentino Rossi s Ferrari smlouvu "na plný úvazek". Měl by dělat prvního testovacího pilota a možná i závodit. Na konci příštího roku končí smlouva Michaelu Schumacherovi a Felipe Massa má závodní místo u Ferrari jisté také jen v roce 2006. Valentinovi na konci příštího roku zároveň končí smlouva s Yamahou.
Rossimu, který si pravděpodobně o tomto víkendu v japonském Motegi zajistí další titul mistra světa v MotoGP, však tato slova připadají vtipná a ničím nepodložená: "Je to hodně zábavné. Pořád dokola. Je to úplná blbost. Nemám čas jezdit každou chvíli k Ferrari," reagoval Valentino Rossi.
"Zatím jsem se nerozhodl, co chci dělat v budoucnosti," pokračuje italský závodník. "Nevím, jestli někdy přesednu do auta. Možná ano, možná ne. Mluvit o F1 je pro mě jako mluvit o tom, co bude za deset let. Nevím ani, co bude příští týden. Chápu, že Ferrari se mnou asi potřebuje mluvit, protože pořád váhám. Možná nebudu v F1 závodit nikdy. Teď jsem v MotoGP a jsem tu proto, abych vyhrával."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.