V úterý po Mercedesu jako další tým své nové auto představilo Alpine (loňský Renault). Po závodních okruzích ho v sezóně 2021 budou prohánět navrátilec Fernando Alonso a Esteban Ocon.
Stáj sídlící v Enstone se po loňské sezóně přejmenovala z Renault na Alpine, čímž chce francouzská automobilka podpořit svou sportovní divizi. Již v lednu představila dočasné zbarvení, černou nyní ale nahrazuje modrá, která vůz celkově zkrášluje.
Loni skončila v šampionátu až na pátém místě, letos chce pravidelně bojovat o pódia a občas dosáhnout také na vítězství. Podle technického šéfa Marcina Budkowského jde sice o evoluci loňského RS20, nebáli se však velkých inovací, jež jsou ukryté pod kapotou. Šasi je zcela přepracováno a motor je také nový.
Novým závodním ředitelem je Davide Brivio se zkušenostmi z MotoGP, po sezóně 2020 nahradil Cyrila Abiteboula. Hvězda týmu Fernando Alonso se po své nehodě na kole prezentace nezúčastnil.
FOTOGALERIE:
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.