Na první pohled to může vypadat nelogicky, vždyť Michelin je jednoduše lepší. Dieter Gass, vedoucí závodního týmu Toyota, objasňuje strategii Toyoty.
Letos zásobuje pneumatikami téměř všechny týmy francouzský Michelin. Pouze Ferrari, Minardi a Jordanu dodává pneumatiky Bridgestone a nedostatek testovacích kilometrů je na jejich kvalitě znát. Proč tedy odchází Toyota k Bridgestone?
"Od příštího roku musí všichni používat motory V8 a ty se k pneumatikám chovají úplně jinak, než V10. Všichni budou začínat zase na nule a proto je ten správný čas pro změnu pneumatik," vysvětluje Dietr Gass. "Bude se nám s Bridgestone dobře spolupracovat - mají sídlo v Tokiu, stejně jako Toyota. Náš závodní tým sice sídlí v Kolíně nad Rýnem, ale sídlo Toyoty je Tokio. Navíc FIA chce od roku 2008 jediného dodavatele pneumatik a jestli jsme správně pochopili vyjádření Michelinu, tak to bude Bridgestone, protože Michelin tu bez konkurenčního prostředí být nepotřebuje."
Vypadá to, že z Toyoty se stává docela japonský tým se sídlem v Japonsku. Japonské auto obouvající japonské pneumatiky. Ještě by to chtělo japonské jezdce, ale těch moc není.
Foto: Panasonic Toyota Racing
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.