Buď jako Nico Rosberg a využij psychologické hry, radí mnozí Valtteri Bottasovi. Finský pilot se ale k něčemu takovému uchýlit nechce.
Valtteri Bottas nastoupil k Mercedesu před sezonou 2017. Fin byl tehdy plný odhodlání, chtěl porazit Lewise Hamiltona a získat mistrovský titul. Jenže to se mu po čtyřech letech usilovného snažení nepodařilo, dokonce se k vysněnému cíli ani nikdy nepřiblížil. Není se tak co divit, že třicetiletý pilot dostal s přibývajícím časem přezdívku „Barichello 2.0."
Analogie mezi oběma jezdci je více než zřejmá. Ani jeden z nich na svého slavnějšího týmového kolegu nestačí. Tak to prostě je. Sem tam se sice objeví jakýsi záblesk naděje v podobě vyhraného závodu, ale ten nemá delšího trvání. Zmizí stejně rychle jako se objevil. Právě větší vyrovnanost Bottasovi chybí, také proto ho tým čas od času „obětuje" pro lepší šance Lewise Hamiltona. Logicky. Vždycky podporujete jezdce, který má větší šance dovést kýžený úspěch.
Mnoho odborníků Bottasovi radilo vyzkoušet takzvané psychologické hry. Tedy něco, s čím v roce 2016 uspěl Nico Rosberg. I když je otázka, do jaké míry právě tohle Rosbergovi pomohlo, či nepomohlo. Každopádně Bottas o podobné strategii neuvažuje.
„Jedna z našich silných stránek je, že můžeme pracovat jako tým. Tohle umíme velmi dobře. Neskrýváme před sebou data nebo něco podobného. Jsme si vědomi toho, že když budeme spolupracovat, vyděláme na tom všichni."
„Je pravda, že spousta lidí mi radila, abych se změnil. Abych byl víc jako Nico Rosberg, ale já nejsem Nico Rosberg. Mým cílem je dobře závodit, právě tohle za mě má mluvit. Druhá věc je ta, že Lewise velmi dobře znám. A když se naštve, dokáže být ještě rychlejší," uzavírá Valtteri Bottas.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.