Buď jako Nico Rosberg a využij psychologické hry, radí mnozí Valtteri Bottasovi. Finský pilot se ale k něčemu takovému uchýlit nechce.
Valtteri Bottas nastoupil k Mercedesu před sezonou 2017. Fin byl tehdy plný odhodlání, chtěl porazit Lewise Hamiltona a získat mistrovský titul. Jenže to se mu po čtyřech letech usilovného snažení nepodařilo, dokonce se k vysněnému cíli ani nikdy nepřiblížil. Není se tak co divit, že třicetiletý pilot dostal s přibývajícím časem přezdívku „Barichello 2.0."
Analogie mezi oběma jezdci je více než zřejmá. Ani jeden z nich na svého slavnějšího týmového kolegu nestačí. Tak to prostě je. Sem tam se sice objeví jakýsi záblesk naděje v podobě vyhraného závodu, ale ten nemá delšího trvání. Zmizí stejně rychle jako se objevil. Právě větší vyrovnanost Bottasovi chybí, také proto ho tým čas od času „obětuje" pro lepší šance Lewise Hamiltona. Logicky. Vždycky podporujete jezdce, který má větší šance dovést kýžený úspěch.
Mnoho odborníků Bottasovi radilo vyzkoušet takzvané psychologické hry. Tedy něco, s čím v roce 2016 uspěl Nico Rosberg. I když je otázka, do jaké míry právě tohle Rosbergovi pomohlo, či nepomohlo. Každopádně Bottas o podobné strategii neuvažuje.
„Jedna z našich silných stránek je, že můžeme pracovat jako tým. Tohle umíme velmi dobře. Neskrýváme před sebou data nebo něco podobného. Jsme si vědomi toho, že když budeme spolupracovat, vyděláme na tom všichni."
„Je pravda, že spousta lidí mi radila, abych se změnil. Abych byl víc jako Nico Rosberg, ale já nejsem Nico Rosberg. Mým cílem je dobře závodit, právě tohle za mě má mluvit. Druhá věc je ta, že Lewise velmi dobře znám. A když se naštve, dokáže být ještě rychlejší," uzavírá Valtteri Bottas.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.