Letos poprvé se jel závod na mokru. Villeneuve se probojoval na body. Jeden bod urval i Monteiro pro Jordan. Poprvé vypověděl službu motor Cosworth.
Jezdci Formule 1 se letos s vodou setkali zatím jen jednou - při mokré kvalifikaci v Austrálii, kde loterii vyhrál Giancarlo Fisichella a výhodu využil k zisku svého zatím jediného letošního vítězství.
Jacques Villeneuve startoval až čtrnáctý a zajel jeden z nejlepší letošních závodů, když se probojoval až na šesté místo. Předvedl několik parádních manévrů v soubojích, přestože všechny nevyhrál. Felipe Massa byl i dnes lepší, ale chtěl příliš a na suché pneumatiky přezul předčasně.
Tiago Monteiro je spolehlivý jezdec. Sice většinou nejezdí moc rychle, ale na konci startovního pole má jméno velmi slušné a hlavně je nejrychlejší právě tehdy, kdy je to potřeba. Dnes znovu zachoval klidnou hlavu a možná přivezl historicky poslední bod pro značku Jordan.
Frank Williams si jistě libuje při pohledu na statistiku spolehlivosti motorů Cosworth. V letošní sezóně selhal zatím jen jeden a to ten dnešní ve voze Red Bull Davida Coultharda. Jestli je pravda, že Cosworth má náskok ve vývoji motoru V8, nemusí na tom Williams v příští sezóně být vůbec špatně.
Na stupně vítězů se nakonec postavily možná tři největší naděje současné Formule 1 a možná i v zaslouženém pořadí. A to je jedině dobře.
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.