Ačkoliv na městském okruhu Marina Bay Mercedesu příliš pšenka nekvetla, čtyřnásobný mistr světa zavedenou praxi postavil na hlavu. Skvělým výkonem se prodral do čela a na favorizovaný tým Ferrari tak nezbylo místo v první řadě.
Rozhodující pro výsledek kvalifikace byl první pokus čtyřnásobného mistra světa v Q3, kterým nastavil maximální laťku. V druhém rychlém kole už se mu tak nedařilo, nezvládl sedmou zatáčku a čas si nezlepšil. Nicméně žádný ze soupeřů se mu nedokázal přiblížit a inženýr Mercedesu Pete Bennington označil Lewisovo zásadní kolo za "epické".
Největším nebezpečím pro Hamiltona nebyly kupodivu rudé oře z Maranella, ale Verstappen, který ho ve svém rychlém kole ve dvou sektorech pronásledoval způsobem, ze kterého neměl Lewis určitě radost. Jenže Max poslední sektor pokazil, takže se svého premiérového pole-position nedočkal, pouze počtvrté zaujal první řadu - stejně tak Red Bull musí na svou jubilejní 60. nejrychlejší kvalifikaci nadále čekat. Verstappen nicméně mluvil o "částečném vítězství", protože už od třetího tréninku si stěžoval na problémy s motorem.
Ferrari se vůbec nedokázalo vypořádat s tlakem, Vettel de facto zaostal za Hamiltonem o stejný rozdíl, jaký si na nejbližší soupeře vyjel v posledním tréninku. Vůbec obě Ferrari působila poněkud ospalým dojmem, oproti Itálii a navzdory prognózám se musela spokojit s druhou a třetí řadou.
Rozladěn byl Fernando Alonso, jehož v poslední možné chvíli připravil o Q3 zlepšeným výkonem Romain Grosjean. Za ním zůstal nadjěný krajan Sainz jr., který si po kvalifikaci stěžoval na absolutní ztrátu přítlaku. Štěstí v neštěstí měl Esteban Ocon, jemuž se podařilo přežít lehkou kolizi v zatáčce 21.
Čtenářům se omlouváme za pozdní report z kvalifikace, způsobený technickými problémy. Děkujeme za pochopení.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.