Ačkoliv na městském okruhu Marina Bay Mercedesu příliš pšenka nekvetla, čtyřnásobný mistr světa zavedenou praxi postavil na hlavu. Skvělým výkonem se prodral do čela a na favorizovaný tým Ferrari tak nezbylo místo v první řadě.
Rozhodující pro výsledek kvalifikace byl první pokus čtyřnásobného mistra světa v Q3, kterým nastavil maximální laťku. V druhém rychlém kole už se mu tak nedařilo, nezvládl sedmou zatáčku a čas si nezlepšil. Nicméně žádný ze soupeřů se mu nedokázal přiblížit a inženýr Mercedesu Pete Bennington označil Lewisovo zásadní kolo za "epické".
Největším nebezpečím pro Hamiltona nebyly kupodivu rudé oře z Maranella, ale Verstappen, který ho ve svém rychlém kole ve dvou sektorech pronásledoval způsobem, ze kterého neměl Lewis určitě radost. Jenže Max poslední sektor pokazil, takže se svého premiérového pole-position nedočkal, pouze počtvrté zaujal první řadu - stejně tak Red Bull musí na svou jubilejní 60. nejrychlejší kvalifikaci nadále čekat. Verstappen nicméně mluvil o "částečném vítězství", protože už od třetího tréninku si stěžoval na problémy s motorem.
Ferrari se vůbec nedokázalo vypořádat s tlakem, Vettel de facto zaostal za Hamiltonem o stejný rozdíl, jaký si na nejbližší soupeře vyjel v posledním tréninku. Vůbec obě Ferrari působila poněkud ospalým dojmem, oproti Itálii a navzdory prognózám se musela spokojit s druhou a třetí řadou.
Rozladěn byl Fernando Alonso, jehož v poslední možné chvíli připravil o Q3 zlepšeným výkonem Romain Grosjean. Za ním zůstal nadjěný krajan Sainz jr., který si po kvalifikaci stěžoval na absolutní ztrátu přítlaku. Štěstí v neštěstí měl Esteban Ocon, jemuž se podařilo přežít lehkou kolizi v zatáčce 21.
Čtenářům se omlouváme za pozdní report z kvalifikace, způsobený technickými problémy. Děkujeme za pochopení.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.