HUNGARORING - ZÁVOD; Lewis Hamilton si dojel pro další vítězství, ve Velké ceně Maďarska odolal tlaku Ferrari. V závěru se za ním jiskřilo při souboji o druhé místo, které nakonec získal Sebastian Vettel před Kimim Räikkönenem.
Mercedesy bez problémů odstartovaly a udržely si pozice, u Ferrari za nimi se ale Räikkönen propadl v zatáčce č. 2. za Vettela. Dobře odstartoval Verstappen, jenž se posunul ze sedmé příčky na pátou, Force Indie získaly dokonce tři pozice, Ocon na 14. a Pérez na 15. místo, před nimi byl Vandoorne.
Video: Video: Sestřih Velké ceny Maďarska 2018 (zdroj: Formula1.com)
Ricciardo se dotkl koly s Ericssonem, který brzdil příliš pozdě, Leclerc žel hned musel odstoupit kvůli nějakému technickému problému poté, co jej skříply Force Indie na výjezdu z první zatáčky.
LAP 1/70: Hamilton gets a clean start, Vettel has moved up to third #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/h8NZuuBfRd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V šestém kole přišlo velké zklamání pro Verstappena: "Nemám žádný výkon, nemám výkon." Pilot Red Bullu poháněného Renaultem musel ve druhém sektoru svůj monopost odstavit zřejmě kvůli závadě MGU-H, ředitelství závodu na chvíli nasadilo virtuální safety-car. K zastávce v boxech to využil pouze Ericsson, jenž přešel z ultra-měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.
LAP 6/70: VIRTUAL SAFETY CAR @Max33Verstappen grinds to a halt and is ❌📻 "No power, no power.." he tells his engineers #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/MsKk9W6ssj
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Alonso po restartu trochu zaspal a předjel jej Grosjean, v dalším kole se před něj dostal i Ricciardo. Ten trochu bojoval s vibracemi, ale o kolo později zdolal i Francouze s Haasem.
LAP 12/70: Raikkonen has a problem - his drinks bottle isn't connected he tells his @ScuderiaFerrari teamSo Kimi is currently thirsty in Hungary 😉#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/aahilCYoi4
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V 13. kole předjel Ricciardo Hülkenberga v souboji o deváté místo a Räikkönen jako první ze špičky zamířil do boxů pro měkké pneumatiky (startoval na ultra-měkkých), krátce předtím si stěžoval na nefunkční přísun tekutin do přilby. V dalším kole je následoval Bottas, Mercedes je přezul za 2,5 sekundy, a Ricciardo pokračoval vzhůru - zdolal Hartleyho.
LAP 18/70: Bottas glides pass Gasly at Turn 1 to move up to third #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/v0IdrXzJni
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Hamilton si na čele pohodlně držel 8,7sekundový náskok na Vettela a šetřil pneumatiky, zatímco Ricciardo se v 17. kole dostal před Sainze na 7. místo. Bottas se po své zastávce snadno předjel čtvrtého Gaslyho při brzdění do první zatáčky.
Red Bull se dál staral o zábavu, v 21. kole Australan věřil přilnavosti svého monopostu a po vnější straně druhé zatáčky krásně předjel Magnussena, 6. místo.
LAP 22/70: @danielricciardo likes this part of the HungaroringThe Aussie takes MAG between Turns 2 & 3 💪 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/uRUffZz6ZR
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Vettel na měkké směsi začal stahovat Hamiltona na ultra-měkké, ten proto v 25. kole zamířil do boxů. Poté se vrátil na trať se ztrátou 13 sekund na Sebastiana (k výměně pneumatik a průjezdu boxové uličky je na Hungaroringu zapotřebí 21 vteřin). Ferrari svého jezdce vybízelo: "Jsi rychlejší než Hamilton, soustřeď se." Jenže to trvalo tak jedno kolo, poté začal mít navrch Lewis.
LAP CHART: @danielricciardo is climbing towards the summit 🌄 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/FLeNp3gWdH
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Ricciardo v 27. kole překonal Gaslyho a byl už pátý - výborný výkon na to, že se po startu z 12. místa propadl na 16. v druhém kole. Čtvrtý Räikkönen se přiblížil na dostřel 1 sekundy Bottasovi a tlačil na něj.
Hamilton postupně ukrajoval z původně 13sekundovéo náskoku Vettela, jenž stále vyčkával se svou zastávkou, v 38. kole už se dostal pod 10 vteřin.
LAP 40/70: In comes Vettel, and it's a slow pit stop! He's back out on track BEHIND Bottas#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/ovj5LKOXHy
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V 37. kole zamířili Räikkönen překvapivě podruhé do boxů, o kolo později se tam poprvé objevil také Vettel, na trať se dostal zpět se ztrátou 11,4 s na Hamiltona. Jenže jeho zastávka se protáhla kvůli problému s nasazováním levého předního kola až na 4,2 sekundy a on se na výjezdu zařadil těsně za Bottase!
LAP 41/70: Vettel is bearing down on Bottas now #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/0XxFkhAzJ5
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Alonso zpočátku jezdil dvanáctý, poprvé měnil pneumatiky až v 39. kole, na dráhu se vrátil před Sainzem na deváté příčce. O kolo později se u mechaniků objevil jeho týmový kolega, jenž to zpět stihl také před Renaultem. Oba na středně-tvrdých směsích, strategie McLarenu vycházela.
Lap #50 at the #HungarianGP, our two papaya machines are running together with Fernando in P8, Stoffel P9. 🇭🇺 pic.twitter.com/QcZEe1N01d
— McLaren (@McLarenF1) July 29, 2018V 45. kole se v boxech poprvé objevil Ricciardo, jenž nazul ultra-měkké pneumatiky a se 14sekundovým deficitem se vydal stíhat čtvrtého Räikkönena. Za ním byla 24vteřinová propast.
Vandoorne se ale z bodů neradoval dlouho, v 51. kole mu odešla převodovka. Své auto musel odstavit v 1. zatáčce a my jsme se podruhé dočkali virtuálního safety-caru. K přezutí to využil Hülkenberg, jenž o 6 kol později předjel na cílové rovince Pérez, patřila mu 13. příčka.
Ke konci pokračovala dramatická bitva za Hamiltonem o stříbro mezi druhým Bottasem a hladovými Ferrari - třetím Vettelem a čtvrtým Räikkönen. K rozuzlení došlo v 65. kole, kdy se Sebastian dostal příliš agresivně v zatáčce č. 2 před Valtteriho, přičemž došlo ke kontaktu.
The pivotal moment in the fight for the podium 😱#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/cmwdi1enwf
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pilot Ferrari ještě nebyl celým vozem před Mercedesem, když se řadil před něj na vnitřní stranu. Bottas tak přišel o část předního křídla, vůz měl poškozený, Vettel pokračoval bez potíží dále.
LAP 67: 🔎 The damage to @ValtteriBottas' car 🔍TOP 5 HAMVETRAIBOTRIC#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bFZequ0a6G
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Ricciardo vytušil svou šanci a na pomalého Bottase na konci cílové rovinky zaútočil. Ten do něj ale kvůli nedotáčivosti narazil a poslal Red Bull mimo trať, po dráze létaly opět drobné úlomky.
"I hope he doesn't understeer..." 👀#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/cFZgvAuUpZ
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pro vítězství si s přehledem dojel Hamilton s náskokem 19 sekund před Vettelem a třetím Räikkönenem.
We *think* @PierreGASLY was happy about finishing P6 in Hungary 😜The Toro Rosso man took home some serious points on Sunday 💪#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/QZW78y5Suz
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pro skvělé umístění si dojel Gasly s Toro Rosso poháněným Hondou, skončil šestý a dal tak vzpomenout na obrovskou radost týmu z Bahrajnu z úvodu roku.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.