HUNGARORING - ZÁVOD; Lewis Hamilton si dojel pro další vítězství, ve Velké ceně Maďarska odolal tlaku Ferrari. V závěru se za ním jiskřilo při souboji o druhé místo, které nakonec získal Sebastian Vettel před Kimim Räikkönenem.
Mercedesy bez problémů odstartovaly a udržely si pozice, u Ferrari za nimi se ale Räikkönen propadl v zatáčce č. 2. za Vettela. Dobře odstartoval Verstappen, jenž se posunul ze sedmé příčky na pátou, Force Indie získaly dokonce tři pozice, Ocon na 14. a Pérez na 15. místo, před nimi byl Vandoorne.
Video: Video: Sestřih Velké ceny Maďarska 2018 (zdroj: Formula1.com)
Ricciardo se dotkl koly s Ericssonem, který brzdil příliš pozdě, Leclerc žel hned musel odstoupit kvůli nějakému technickému problému poté, co jej skříply Force Indie na výjezdu z první zatáčky.
LAP 1/70: Hamilton gets a clean start, Vettel has moved up to third #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/h8NZuuBfRd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V šestém kole přišlo velké zklamání pro Verstappena: "Nemám žádný výkon, nemám výkon." Pilot Red Bullu poháněného Renaultem musel ve druhém sektoru svůj monopost odstavit zřejmě kvůli závadě MGU-H, ředitelství závodu na chvíli nasadilo virtuální safety-car. K zastávce v boxech to využil pouze Ericsson, jenž přešel z ultra-měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.
LAP 6/70: VIRTUAL SAFETY CAR @Max33Verstappen grinds to a halt and is ❌📻 "No power, no power.." he tells his engineers #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/MsKk9W6ssj
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Alonso po restartu trochu zaspal a předjel jej Grosjean, v dalším kole se před něj dostal i Ricciardo. Ten trochu bojoval s vibracemi, ale o kolo později zdolal i Francouze s Haasem.
LAP 12/70: Raikkonen has a problem - his drinks bottle isn't connected he tells his @ScuderiaFerrari teamSo Kimi is currently thirsty in Hungary 😉#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/aahilCYoi4
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V 13. kole předjel Ricciardo Hülkenberga v souboji o deváté místo a Räikkönen jako první ze špičky zamířil do boxů pro měkké pneumatiky (startoval na ultra-měkkých), krátce předtím si stěžoval na nefunkční přísun tekutin do přilby. V dalším kole je následoval Bottas, Mercedes je přezul za 2,5 sekundy, a Ricciardo pokračoval vzhůru - zdolal Hartleyho.
LAP 18/70: Bottas glides pass Gasly at Turn 1 to move up to third #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/v0IdrXzJni
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Hamilton si na čele pohodlně držel 8,7sekundový náskok na Vettela a šetřil pneumatiky, zatímco Ricciardo se v 17. kole dostal před Sainze na 7. místo. Bottas se po své zastávce snadno předjel čtvrtého Gaslyho při brzdění do první zatáčky.
Red Bull se dál staral o zábavu, v 21. kole Australan věřil přilnavosti svého monopostu a po vnější straně druhé zatáčky krásně předjel Magnussena, 6. místo.
LAP 22/70: @danielricciardo likes this part of the HungaroringThe Aussie takes MAG between Turns 2 & 3 💪 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/uRUffZz6ZR
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Vettel na měkké směsi začal stahovat Hamiltona na ultra-měkké, ten proto v 25. kole zamířil do boxů. Poté se vrátil na trať se ztrátou 13 sekund na Sebastiana (k výměně pneumatik a průjezdu boxové uličky je na Hungaroringu zapotřebí 21 vteřin). Ferrari svého jezdce vybízelo: "Jsi rychlejší než Hamilton, soustřeď se." Jenže to trvalo tak jedno kolo, poté začal mít navrch Lewis.
LAP CHART: @danielricciardo is climbing towards the summit 🌄 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/FLeNp3gWdH
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Ricciardo v 27. kole překonal Gaslyho a byl už pátý - výborný výkon na to, že se po startu z 12. místa propadl na 16. v druhém kole. Čtvrtý Räikkönen se přiblížil na dostřel 1 sekundy Bottasovi a tlačil na něj.
Hamilton postupně ukrajoval z původně 13sekundovéo náskoku Vettela, jenž stále vyčkával se svou zastávkou, v 38. kole už se dostal pod 10 vteřin.
LAP 40/70: In comes Vettel, and it's a slow pit stop! He's back out on track BEHIND Bottas#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/ovj5LKOXHy
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018V 37. kole zamířili Räikkönen překvapivě podruhé do boxů, o kolo později se tam poprvé objevil také Vettel, na trať se dostal zpět se ztrátou 11,4 s na Hamiltona. Jenže jeho zastávka se protáhla kvůli problému s nasazováním levého předního kola až na 4,2 sekundy a on se na výjezdu zařadil těsně za Bottase!
LAP 41/70: Vettel is bearing down on Bottas now #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/0XxFkhAzJ5
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Alonso zpočátku jezdil dvanáctý, poprvé měnil pneumatiky až v 39. kole, na dráhu se vrátil před Sainzem na deváté příčce. O kolo později se u mechaniků objevil jeho týmový kolega, jenž to zpět stihl také před Renaultem. Oba na středně-tvrdých směsích, strategie McLarenu vycházela.
Lap #50 at the #HungarianGP, our two papaya machines are running together with Fernando in P8, Stoffel P9. 🇭🇺 pic.twitter.com/QcZEe1N01d
— McLaren (@McLarenF1) July 29, 2018V 45. kole se v boxech poprvé objevil Ricciardo, jenž nazul ultra-měkké pneumatiky a se 14sekundovým deficitem se vydal stíhat čtvrtého Räikkönena. Za ním byla 24vteřinová propast.
Vandoorne se ale z bodů neradoval dlouho, v 51. kole mu odešla převodovka. Své auto musel odstavit v 1. zatáčce a my jsme se podruhé dočkali virtuálního safety-caru. K přezutí to využil Hülkenberg, jenž o 6 kol později předjel na cílové rovince Pérez, patřila mu 13. příčka.
Ke konci pokračovala dramatická bitva za Hamiltonem o stříbro mezi druhým Bottasem a hladovými Ferrari - třetím Vettelem a čtvrtým Räikkönen. K rozuzlení došlo v 65. kole, kdy se Sebastian dostal příliš agresivně v zatáčce č. 2 před Valtteriho, přičemž došlo ke kontaktu.
The pivotal moment in the fight for the podium 😱#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/cmwdi1enwf
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pilot Ferrari ještě nebyl celým vozem před Mercedesem, když se řadil před něj na vnitřní stranu. Bottas tak přišel o část předního křídla, vůz měl poškozený, Vettel pokračoval bez potíží dále.
LAP 67: 🔎 The damage to @ValtteriBottas' car 🔍TOP 5 HAMVETRAIBOTRIC#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bFZequ0a6G
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Ricciardo vytušil svou šanci a na pomalého Bottase na konci cílové rovinky zaútočil. Ten do něj ale kvůli nedotáčivosti narazil a poslal Red Bull mimo trať, po dráze létaly opět drobné úlomky.
"I hope he doesn't understeer..." 👀#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/cFZgvAuUpZ
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pro vítězství si s přehledem dojel Hamilton s náskokem 19 sekund před Vettelem a třetím Räikkönenem.
We *think* @PierreGASLY was happy about finishing P6 in Hungary 😜The Toro Rosso man took home some serious points on Sunday 💪#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/QZW78y5Suz
— Formula 1 (@F1) July 29, 2018Pro skvělé umístění si dojel Gasly s Toro Rosso poháněným Hondou, skončil šestý a dal tak vzpomenout na obrovskou radost týmu z Bahrajnu z úvodu roku.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.