Po posledním tréninku se jako nejzásadnější jevila otázka, zda se během dvou hodin podaří dát dohromady Verstappenův otlučený Red Bull. Šlo totiž o jednoho z největších favoritů pro boje o postavení na startu.
Hodnoty oproti poledni poněkud narostly - vzduch 25 °C, trať 49 °C, vlhkost vzduchu 53 % a poměrně čerstvý vítr o síle 4,4 km/h. Před první částí se Red Bull nechal slyšet, že by Verstappenův vůz mohl být připraven během tohoto úseku, mechanici na něm také usilovně pracovali, ale nakonec bylo rozhodnuto o výměně převodovky a Holanďan do kvalifikačních pokusů vůbec nezasáhl.
A super-quick round-up of a super-quick qualifying session on the streets on Saturday...#MonacoGP pic.twitter.com/BL4MVOyTJs
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018 Q1 - 18 minut:Hartley byl první, kdo vyjel na trať a také jako první zapsal měřený výsledek: 1:13,793. Poté začaly časy padat jeden za druhým a bylo vidět, že nikdo nechce nic ponechat náhodě. Mercedesy poněkud zaostávaly (Hamilton - 1:13,226, Bottas - 1:13,292), celkem snadno si s nimi poradil Vettel (1:12,415), zatímco Räikkönen první pokus zcela zazdil - 1:19,677. Při druhém pokusu se mu v tunelu připletl do cesty Bottas, ale opakovaný finský duel ponechali komisaři bez trestu, ostatně Kimi dokázal vykouzlit čas 1:12,670 a ten pro něj znamenal jistotu.
Iceman rages 😡#MonacoGP pic.twitter.com/09AvYKhfeG
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Rozdílné výkony předvedli Stroll a Sirotkin. Rus na chvíli dokonce figuroval na čele - 1:13,305, zatímco Kanaďan si neustále stěžoval na problémy s usazením v kokpitu. Překvapil domácí matador Leclerc, ačkoliv v závěru prožil kritickou chvíli, když škrtl o svodidla na cílové rovince. Q1 tak ovládl za nepřítomnosti Verstappena jeho týmový kolega Ricciardo, který bez potíží zajel nejrychlejší čas 1:12,013.
Do Q2 nepostoupili: Hartley, Magnussen, Stroll, Ericsson, Verstappen.
Q2 - 15 minut:Bylo otázkou, zda se někdo pokusí o průlom a nazuje jinou směs než obvyklou hyperměkkou, aby měl na startu výhodu. Pokusili se o to jenom u Mercedesu a časy na ultraměkkých pneumatikách (Hamilton - 1:12,619, Bottas - 1:12,836) byly mimo elitní desítku. Proto po čtyřech kolech Stříbrné šípy přezouvaly.
Dominoval nadále Ricciardo - po 1:11,353 si nechal přijet blíž nejdřív Vettela (1:11,518), ale pilot Ferrari se spokojil s jedním pokusem a podruhé už se na trati neobjevil. Hamilton a Bottas po přezutí vypadali nadějně, ale nakonec zůstali poměrně vzadu - obhájce titulu 1:11,584, Bottas dokonce až 1:12,003. Finální útok vyzkoušel Räikkönen, ale přes solidně rozjeté kolo nakonec zůstal za Ricciardem - 1:11,391. Navíc Australan si všechno v samotném závěru pojistil dalším rekordem 1:11,278.
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Vandoorne, Grosjean, Leclerc.
Q3 - 12 minut:Finální desítka se pustila do boje o pole position, tedy Ricciardo, Ferrrari a Mercedes, upřímně řečeno zbylí bojovali jen o umístění. Bylo evidentní, že všichni jedou na doraz, protože piloti Mercedesů a Ferrari stlačili časy pod 1:12,0 a bylo neuvěřitelné, že Hamiltona (1:11,261) dělilo od Vettela a Räikkönena pouhých 0,002 resp. 0,005 vteřiny!!! Bottas poněkud ztrácel časem 1:11,553, takže musel vyčkávat na druhé pokusy. Jako jediný z celé desítky dostal povolení zkusit ještě jedno kolo Räikkönen, ale k ničemu to nevedlo. Ricciardo totiž opět vymazal konkurenci a jako první a jediný překonal hodnotu času 1:11,0!
Druhé pokusy zahájil Vettel necelé tři minuty před koncem kvalifikace a ač jel skutečně na limitu, pouze se Ricciardovi přiblížil. Zlepšil se jak Hamilton, tak Bottas, naproti tomu zaostali Räikkönen a ve finálním pokusu rovněž Ricciardo, ale opět jako jediný proklouzl pod nedostižný limit (1:10,846).
"50% done"@danielricciardo #MonacoGP pic.twitter.com/x1IdkQO6wE
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Ve stínu těchto událostí poněkud zapadl Esteban Ocon, jemuž se druhým pokusem povedl skok na šestou pozici. U Red Bullu tak mohli jenom litovat Verstappenovy chyby, která s velkou pravděpodobností připravila "rudé býky" o první startovní řadu a lepší strategické možnosti.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.