Po posledním tréninku se jako nejzásadnější jevila otázka, zda se během dvou hodin podaří dát dohromady Verstappenův otlučený Red Bull. Šlo totiž o jednoho z největších favoritů pro boje o postavení na startu.
Hodnoty oproti poledni poněkud narostly - vzduch 25 °C, trať 49 °C, vlhkost vzduchu 53 % a poměrně čerstvý vítr o síle 4,4 km/h. Před první částí se Red Bull nechal slyšet, že by Verstappenův vůz mohl být připraven během tohoto úseku, mechanici na něm také usilovně pracovali, ale nakonec bylo rozhodnuto o výměně převodovky a Holanďan do kvalifikačních pokusů vůbec nezasáhl.
A super-quick round-up of a super-quick qualifying session on the streets on Saturday...#MonacoGP pic.twitter.com/BL4MVOyTJs
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018 Q1 - 18 minut:Hartley byl první, kdo vyjel na trať a také jako první zapsal měřený výsledek: 1:13,793. Poté začaly časy padat jeden za druhým a bylo vidět, že nikdo nechce nic ponechat náhodě. Mercedesy poněkud zaostávaly (Hamilton - 1:13,226, Bottas - 1:13,292), celkem snadno si s nimi poradil Vettel (1:12,415), zatímco Räikkönen první pokus zcela zazdil - 1:19,677. Při druhém pokusu se mu v tunelu připletl do cesty Bottas, ale opakovaný finský duel ponechali komisaři bez trestu, ostatně Kimi dokázal vykouzlit čas 1:12,670 a ten pro něj znamenal jistotu.
Iceman rages 😡#MonacoGP pic.twitter.com/09AvYKhfeG
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Rozdílné výkony předvedli Stroll a Sirotkin. Rus na chvíli dokonce figuroval na čele - 1:13,305, zatímco Kanaďan si neustále stěžoval na problémy s usazením v kokpitu. Překvapil domácí matador Leclerc, ačkoliv v závěru prožil kritickou chvíli, když škrtl o svodidla na cílové rovince. Q1 tak ovládl za nepřítomnosti Verstappena jeho týmový kolega Ricciardo, který bez potíží zajel nejrychlejší čas 1:12,013.
Do Q2 nepostoupili: Hartley, Magnussen, Stroll, Ericsson, Verstappen.
Q2 - 15 minut:Bylo otázkou, zda se někdo pokusí o průlom a nazuje jinou směs než obvyklou hyperměkkou, aby měl na startu výhodu. Pokusili se o to jenom u Mercedesu a časy na ultraměkkých pneumatikách (Hamilton - 1:12,619, Bottas - 1:12,836) byly mimo elitní desítku. Proto po čtyřech kolech Stříbrné šípy přezouvaly.
Dominoval nadále Ricciardo - po 1:11,353 si nechal přijet blíž nejdřív Vettela (1:11,518), ale pilot Ferrari se spokojil s jedním pokusem a podruhé už se na trati neobjevil. Hamilton a Bottas po přezutí vypadali nadějně, ale nakonec zůstali poměrně vzadu - obhájce titulu 1:11,584, Bottas dokonce až 1:12,003. Finální útok vyzkoušel Räikkönen, ale přes solidně rozjeté kolo nakonec zůstal za Ricciardem - 1:11,391. Navíc Australan si všechno v samotném závěru pojistil dalším rekordem 1:11,278.
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Vandoorne, Grosjean, Leclerc.
Q3 - 12 minut:Finální desítka se pustila do boje o pole position, tedy Ricciardo, Ferrrari a Mercedes, upřímně řečeno zbylí bojovali jen o umístění. Bylo evidentní, že všichni jedou na doraz, protože piloti Mercedesů a Ferrari stlačili časy pod 1:12,0 a bylo neuvěřitelné, že Hamiltona (1:11,261) dělilo od Vettela a Räikkönena pouhých 0,002 resp. 0,005 vteřiny!!! Bottas poněkud ztrácel časem 1:11,553, takže musel vyčkávat na druhé pokusy. Jako jediný z celé desítky dostal povolení zkusit ještě jedno kolo Räikkönen, ale k ničemu to nevedlo. Ricciardo totiž opět vymazal konkurenci a jako první a jediný překonal hodnotu času 1:11,0!
Druhé pokusy zahájil Vettel necelé tři minuty před koncem kvalifikace a ač jel skutečně na limitu, pouze se Ricciardovi přiblížil. Zlepšil se jak Hamilton, tak Bottas, naproti tomu zaostali Räikkönen a ve finálním pokusu rovněž Ricciardo, ale opět jako jediný proklouzl pod nedostižný limit (1:10,846).
"50% done"@danielricciardo #MonacoGP pic.twitter.com/x1IdkQO6wE
— Formula 1 (@F1) May 26, 2018Ve stínu těchto událostí poněkud zapadl Esteban Ocon, jemuž se druhým pokusem povedl skok na šestou pozici. U Red Bullu tak mohli jenom litovat Verstappenovy chyby, která s velkou pravděpodobností připravila "rudé býky" o první startovní řadu a lepší strategické možnosti.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.