Potřetí se vydáváme na trať, kterou mají piloti velice dobře načtenou i z testovacích jízd. Poslední možnost si vyzkoušet nastavení a podmínky na okruhu před odpolední kvalifikací začala v pravé poledne našeho času.
Oproti pátku se poněkud zlepšily, vzduch vykazoval 20 °C, trať byla o třináct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 5,5 km/h. Už při prvních výjezdech si piloti pochvalovali, že podmínky s těmi včerejšími jsou značně příznivější.
Třetí trénink zahájily vozy Sauber, většina pole v prvních pěti minutách absolvovala instalační kola, první čas zajel až po deseti minutách Brendon Hartley (1:20,486). Pro Španělsko byly vyhrazeny superměkká, měkká a středně tvrdá směs a týmy s nimi experimentovaly - Mercedes zkoušel žlutě označené pneumatiky, Force India a Red Bull zase gumy v barvě bílé.
Ferrari na červené směsi v podání Vettela zajelo čas 1:18,324, přestože Němcův výkon poznamenal drobný smyk. Vzápětí ale šly do čela Mercedesy, přestože měly nazutou tvrdší směs - na žlutých pneumatikách se Hamilton posunul na 1:18,112, ovšem Bottas zdvihl jeho rukavici a vylepšil čas na 1:18,012. Red Bull zaostával jednak kvůli jízdě na nejtvrdší směsi, ovšem Verstappen se rovněž pral s tím, aby se vůbec vešel na trať: Holanďan si dokonce za výjezd v zatáčce 2 a následném návratu mimo vymezený prostor vysloužil napomenutí.
V druhé polovině tréninku se i Mercedes objevil na superměkké směsi a Hamilton po čase 1:17,844 byl nejrychlejší. Vettel se sice také zlepšil na 1:17,604, ale ani nová směs mu nevynesla to, co zatím pokaždé v této sezóně v třetím tréninku - zaostal za oběma Mercedesy.
Verstappen si v závěru vypil kalich hořkosti do dna, když na jeho voze došlo k problémům s elektronikou. V průběhu poslední přípravné hodiny jsme byli svědky i několika potíží: Stroll v 37. minutě neudržel svůj Williams v zatáčce 3 na trati a projel štěrkovou zónou, o pět minut později udělal Ricciardo v zatáčce 13 hodiny, ale také se z této ošemetné situace dostal. Deset minut před koncem tréninku měl problémy v zatáčce 2 Grosjean se Strollovým Williamsem před sebou, aby Kanaďan následně měl co dělat v zatáčce 9, aby svůj vůz udržel na trati.
Dvě minuty před koncem pak přišla masivní rána Brendona Hartleyho. Novozélanďan nezvládl nájezd do zatáčky 9, jeho Toro Rosso ujelo na travnatém pásu a zádí napřed se zabořilo to bariéry. Bylo evidentní, že zadní část vozu je na odpis, ale pilot se z kokpitu vysoukal bez zjevných potíží. Pro jeho kolegy to ale znamenalo konec snažení, protože vedení závodu trénink o zmíněný čas ukončilo dříve.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.