Potřetí se vydáváme na trať, kterou mají piloti velice dobře načtenou i z testovacích jízd. Poslední možnost si vyzkoušet nastavení a podmínky na okruhu před odpolední kvalifikací začala v pravé poledne našeho času.
Oproti pátku se poněkud zlepšily, vzduch vykazoval 20 °C, trať byla o třináct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 5,5 km/h. Už při prvních výjezdech si piloti pochvalovali, že podmínky s těmi včerejšími jsou značně příznivější.
Třetí trénink zahájily vozy Sauber, většina pole v prvních pěti minutách absolvovala instalační kola, první čas zajel až po deseti minutách Brendon Hartley (1:20,486). Pro Španělsko byly vyhrazeny superměkká, měkká a středně tvrdá směs a týmy s nimi experimentovaly - Mercedes zkoušel žlutě označené pneumatiky, Force India a Red Bull zase gumy v barvě bílé.
Ferrari na červené směsi v podání Vettela zajelo čas 1:18,324, přestože Němcův výkon poznamenal drobný smyk. Vzápětí ale šly do čela Mercedesy, přestože měly nazutou tvrdší směs - na žlutých pneumatikách se Hamilton posunul na 1:18,112, ovšem Bottas zdvihl jeho rukavici a vylepšil čas na 1:18,012. Red Bull zaostával jednak kvůli jízdě na nejtvrdší směsi, ovšem Verstappen se rovněž pral s tím, aby se vůbec vešel na trať: Holanďan si dokonce za výjezd v zatáčce 2 a následném návratu mimo vymezený prostor vysloužil napomenutí.
V druhé polovině tréninku se i Mercedes objevil na superměkké směsi a Hamilton po čase 1:17,844 byl nejrychlejší. Vettel se sice také zlepšil na 1:17,604, ale ani nová směs mu nevynesla to, co zatím pokaždé v této sezóně v třetím tréninku - zaostal za oběma Mercedesy.
Verstappen si v závěru vypil kalich hořkosti do dna, když na jeho voze došlo k problémům s elektronikou. V průběhu poslední přípravné hodiny jsme byli svědky i několika potíží: Stroll v 37. minutě neudržel svůj Williams v zatáčce 3 na trati a projel štěrkovou zónou, o pět minut později udělal Ricciardo v zatáčce 13 hodiny, ale také se z této ošemetné situace dostal. Deset minut před koncem tréninku měl problémy v zatáčce 2 Grosjean se Strollovým Williamsem před sebou, aby Kanaďan následně měl co dělat v zatáčce 9, aby svůj vůz udržel na trati.
Dvě minuty před koncem pak přišla masivní rána Brendona Hartleyho. Novozélanďan nezvládl nájezd do zatáčky 9, jeho Toro Rosso ujelo na travnatém pásu a zádí napřed se zabořilo to bariéry. Bylo evidentní, že zadní část vozu je na odpis, ale pilot se z kokpitu vysoukal bez zjevných potíží. Pro jeho kolegy to ale znamenalo konec snažení, protože vedení závodu trénink o zmíněný čas ukončilo dříve.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.