Potřetí se vydáváme na trať, kterou mají piloti velice dobře načtenou i z testovacích jízd. Poslední možnost si vyzkoušet nastavení a podmínky na okruhu před odpolední kvalifikací začala v pravé poledne našeho času.
Oproti pátku se poněkud zlepšily, vzduch vykazoval 20 °C, trať byla o třináct stupňů teplejší, vlhkost vzduchu činila 66 % a vanul vítr o síle 5,5 km/h. Už při prvních výjezdech si piloti pochvalovali, že podmínky s těmi včerejšími jsou značně příznivější.
Třetí trénink zahájily vozy Sauber, většina pole v prvních pěti minutách absolvovala instalační kola, první čas zajel až po deseti minutách Brendon Hartley (1:20,486). Pro Španělsko byly vyhrazeny superměkká, měkká a středně tvrdá směs a týmy s nimi experimentovaly - Mercedes zkoušel žlutě označené pneumatiky, Force India a Red Bull zase gumy v barvě bílé.
Ferrari na červené směsi v podání Vettela zajelo čas 1:18,324, přestože Němcův výkon poznamenal drobný smyk. Vzápětí ale šly do čela Mercedesy, přestože měly nazutou tvrdší směs - na žlutých pneumatikách se Hamilton posunul na 1:18,112, ovšem Bottas zdvihl jeho rukavici a vylepšil čas na 1:18,012. Red Bull zaostával jednak kvůli jízdě na nejtvrdší směsi, ovšem Verstappen se rovněž pral s tím, aby se vůbec vešel na trať: Holanďan si dokonce za výjezd v zatáčce 2 a následném návratu mimo vymezený prostor vysloužil napomenutí.
V druhé polovině tréninku se i Mercedes objevil na superměkké směsi a Hamilton po čase 1:17,844 byl nejrychlejší. Vettel se sice také zlepšil na 1:17,604, ale ani nová směs mu nevynesla to, co zatím pokaždé v této sezóně v třetím tréninku - zaostal za oběma Mercedesy.
Verstappen si v závěru vypil kalich hořkosti do dna, když na jeho voze došlo k problémům s elektronikou. V průběhu poslední přípravné hodiny jsme byli svědky i několika potíží: Stroll v 37. minutě neudržel svůj Williams v zatáčce 3 na trati a projel štěrkovou zónou, o pět minut později udělal Ricciardo v zatáčce 13 hodiny, ale také se z této ošemetné situace dostal. Deset minut před koncem tréninku měl problémy v zatáčce 2 Grosjean se Strollovým Williamsem před sebou, aby Kanaďan následně měl co dělat v zatáčce 9, aby svůj vůz udržel na trati.
Dvě minuty před koncem pak přišla masivní rána Brendona Hartleyho. Novozélanďan nezvládl nájezd do zatáčky 9, jeho Toro Rosso ujelo na travnatém pásu a zádí napřed se zabořilo to bariéry. Bylo evidentní, že zadní část vozu je na odpis, ale pilot se z kokpitu vysoukal bez zjevných potíží. Pro jeho kolegy to ale znamenalo konec snažení, protože vedení závodu trénink o zmíněný čas ukončilo dříve.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.