Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.
Na okruhu Sakhir s DRS zónou na hlavní rovince prodlouženou o 100 metrů se pod umělým osvětlením rozhodlo o postavení na startu pro druhou Grand Prix sezóny 2018. Piloti mají k dispozici středně tvrdou, měkkou a superměkkou směs.
Q1 - 18 minut:Na první vyjetí jsme čekali skoro pět minut, nakonec vyjely jako první Saubery s Hartleyem, který však ve 12 zatáčce udělal chybu a poškodil si přední spoiler. Do čela šel časem 1:28,951 Kimi Räikkönen následován Vettelem (1:29,060), za něž se zařadil Bottas (1:29,275). Hamilton, na nějž čekala penalizace, byl až čtvrtý (1:29,396). Zatímco Lewis si nasadil červeně označené pneu, dosavadní vedoucí trojice jela na měkké směsi.
V době, kdy si Alonso stěžoval na DRS došlo k nepříjemné nehodě Maxe Verstappena. Holanďan se dostal na čtvrtou pozici (1:29,374), ale při druhém pokusu se ve druhé zatáčce dostal do smyku podobně jako Ericsson v druhém tréninku, ovšem na rozdíl od Švéda narazil do bariéry a ulomil si pravé přední kolo. Pět minut a pět vteřin před koncem byla kvalifikace přerušena a skupinka pilotů čekala na její znovuotevření, k němuž došlo po deseti minutách, v nichž byl Red Bull odklizen z trati.
Nakonec na trať vyjeli všichni až na první pětici a havarovaného Verstappena. Nejvíce ohroženi byli Alonso, Magnussen a piloti Sauberu. Alonso se nakonec prodral kupředu, ale nakonec byl rád za 15. místo, zatímco Leclerc zhatil svou poslední šanci hodinami. Romain Grosjean měl dvakrát smůlu, nejdřív probrzdil a nezajel hodnotný čas, poté dosáhl stejně jako Alonso času 1:30,530, jenže ho zajel později než Španěl, takže si vytáhl prvního Černého Petra.
Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Ericsson, Sirotkin, Leclerc, Stroll
Q2 - 15 minut:Do prostřední části pochopitelně nepostoupil Verstappen, jehož vůz byl nepojízdný. Opět se skoro tři minuty čekalo, až se vydají na trať piloti, pak ale následovala doslova invaze. První časy zaznamenali Ferrari - tentokrát dominoval Vettel - 1:28,341 - před Räikkönenem (1:28,515). Na třetím místě se usadil Hamilton (1:28,458) a poté jeho kolega Bottas (1:28,991). Ricciardo se spokojil s časem 1:29,968 a stejně jako oba piloti Ferrari a Hamilton už další pokus neabsolvoval. Britský pilot byl jediným, kdo v této fázi nasadil měkké pneumatiky s cílem získat aspoň nějakou výhodu.
To zbytek pole včetně Bottase bojoval o postup do poslední části, nejurputnější souboj svedli piloti Force Indie, McLarenu s Brendonem Hartleyem. Nakonec všem vypálil rybník Esteban Ocon, jehož do první desítky posunul čas 1:30,009. Ačkoliv se oba piloti McLarenu dokázali zlepšit, na desítku to nestačilo, dokonce se před ně i výborným časem dostal Hartley. Bezpečně postoupily oba Renaulty a na rozdíl od Grosjeana se vysoko vyšvihl Magnussen.
Do Q3 nepostoupili: Hartley, Pérez, Alonso, Vandoorne, Verstappen
Q3 - 12 minut:První časy stanovili Pierre Gasly (1:30,388) a Carlos Sainz jr. (1:30,641), pak už začali úřadovat piloti Ferrari - vpředu Vettel, za ním Räikkönen. Čtyřnásobný mistr světa bohužel v poslední zatáčce vyjel mimo trať, takže jeho čas činil "pouze" 1:28,196, za ním jedoucí Räikkönen byl rychlejší, ale ne o tolik - 1:28,101. Mercedesy zaostaly, i když ne nijak výrazně: Hamilton 1:28,220, Bottas 1:28,316. Posledním do party byl Ricciardo v jakémsi středu - 1:28,410, Hülkenberg, Magnussen a Ocon si ponechali možnost jediného pokusu v závěru Q3.
Bottas byl prvním, kdo se ze špičky dostal na průběžnou druhou pozici, jenže to byla jen chvilková změna pořadí. Vettel se zlepšil, zatímco Hamilton probrzdil v první zatáčce a pak udělal ještě další chybu v prvním sektoru, takže nedosáhl ani osobního maxima. Čas 1:28,273 znamenal horší výsledek než první pokus, ale ani Räikkönen nedokázal využít šance díky špatnému druhému sektoru (1:28,310). Nakonec ale Ferrari obsadilo první řadu a Vettel se mohl radovat z 51. pole-position!
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.