Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.
Na okruhu Sakhir s DRS zónou na hlavní rovince prodlouženou o 100 metrů se pod umělým osvětlením rozhodlo o postavení na startu pro druhou Grand Prix sezóny 2018. Piloti mají k dispozici středně tvrdou, měkkou a superměkkou směs.
Q1 - 18 minut:Na první vyjetí jsme čekali skoro pět minut, nakonec vyjely jako první Saubery s Hartleyem, který však ve 12 zatáčce udělal chybu a poškodil si přední spoiler. Do čela šel časem 1:28,951 Kimi Räikkönen následován Vettelem (1:29,060), za něž se zařadil Bottas (1:29,275). Hamilton, na nějž čekala penalizace, byl až čtvrtý (1:29,396). Zatímco Lewis si nasadil červeně označené pneu, dosavadní vedoucí trojice jela na měkké směsi.
V době, kdy si Alonso stěžoval na DRS došlo k nepříjemné nehodě Maxe Verstappena. Holanďan se dostal na čtvrtou pozici (1:29,374), ale při druhém pokusu se ve druhé zatáčce dostal do smyku podobně jako Ericsson v druhém tréninku, ovšem na rozdíl od Švéda narazil do bariéry a ulomil si pravé přední kolo. Pět minut a pět vteřin před koncem byla kvalifikace přerušena a skupinka pilotů čekala na její znovuotevření, k němuž došlo po deseti minutách, v nichž byl Red Bull odklizen z trati.
Nakonec na trať vyjeli všichni až na první pětici a havarovaného Verstappena. Nejvíce ohroženi byli Alonso, Magnussen a piloti Sauberu. Alonso se nakonec prodral kupředu, ale nakonec byl rád za 15. místo, zatímco Leclerc zhatil svou poslední šanci hodinami. Romain Grosjean měl dvakrát smůlu, nejdřív probrzdil a nezajel hodnotný čas, poté dosáhl stejně jako Alonso času 1:30,530, jenže ho zajel později než Španěl, takže si vytáhl prvního Černého Petra.
Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Ericsson, Sirotkin, Leclerc, Stroll
Q2 - 15 minut:Do prostřední části pochopitelně nepostoupil Verstappen, jehož vůz byl nepojízdný. Opět se skoro tři minuty čekalo, až se vydají na trať piloti, pak ale následovala doslova invaze. První časy zaznamenali Ferrari - tentokrát dominoval Vettel - 1:28,341 - před Räikkönenem (1:28,515). Na třetím místě se usadil Hamilton (1:28,458) a poté jeho kolega Bottas (1:28,991). Ricciardo se spokojil s časem 1:29,968 a stejně jako oba piloti Ferrari a Hamilton už další pokus neabsolvoval. Britský pilot byl jediným, kdo v této fázi nasadil měkké pneumatiky s cílem získat aspoň nějakou výhodu.
To zbytek pole včetně Bottase bojoval o postup do poslední části, nejurputnější souboj svedli piloti Force Indie, McLarenu s Brendonem Hartleyem. Nakonec všem vypálil rybník Esteban Ocon, jehož do první desítky posunul čas 1:30,009. Ačkoliv se oba piloti McLarenu dokázali zlepšit, na desítku to nestačilo, dokonce se před ně i výborným časem dostal Hartley. Bezpečně postoupily oba Renaulty a na rozdíl od Grosjeana se vysoko vyšvihl Magnussen.
Do Q3 nepostoupili: Hartley, Pérez, Alonso, Vandoorne, Verstappen
Q3 - 12 minut:První časy stanovili Pierre Gasly (1:30,388) a Carlos Sainz jr. (1:30,641), pak už začali úřadovat piloti Ferrari - vpředu Vettel, za ním Räikkönen. Čtyřnásobný mistr světa bohužel v poslední zatáčce vyjel mimo trať, takže jeho čas činil "pouze" 1:28,196, za ním jedoucí Räikkönen byl rychlejší, ale ne o tolik - 1:28,101. Mercedesy zaostaly, i když ne nijak výrazně: Hamilton 1:28,220, Bottas 1:28,316. Posledním do party byl Ricciardo v jakémsi středu - 1:28,410, Hülkenberg, Magnussen a Ocon si ponechali možnost jediného pokusu v závěru Q3.
Bottas byl prvním, kdo se ze špičky dostal na průběžnou druhou pozici, jenže to byla jen chvilková změna pořadí. Vettel se zlepšil, zatímco Hamilton probrzdil v první zatáčce a pak udělal ještě další chybu v prvním sektoru, takže nedosáhl ani osobního maxima. Čas 1:28,273 znamenal horší výsledek než první pokus, ale ani Räikkönen nedokázal využít šance díky špatnému druhému sektoru (1:28,310). Nakonec ale Ferrari obsadilo první řadu a Vettel se mohl radovat z 51. pole-position!
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.