Kvalifikace do druhého závodu už měla zčásti rozdané karty ještě předtím, než piloti vyrazili do boje o pozice. Zatímco Kimi Räikkönen unikl penalizaci po nedobrovolné zastávce ve druhém tréninku, Hamiltona kvůli potížím s převodovkou čeká posun startovním polem.
Na okruhu Sakhir s DRS zónou na hlavní rovince prodlouženou o 100 metrů se pod umělým osvětlením rozhodlo o postavení na startu pro druhou Grand Prix sezóny 2018. Piloti mají k dispozici středně tvrdou, měkkou a superměkkou směs.
Q1 - 18 minut:Na první vyjetí jsme čekali skoro pět minut, nakonec vyjely jako první Saubery s Hartleyem, který však ve 12 zatáčce udělal chybu a poškodil si přední spoiler. Do čela šel časem 1:28,951 Kimi Räikkönen následován Vettelem (1:29,060), za něž se zařadil Bottas (1:29,275). Hamilton, na nějž čekala penalizace, byl až čtvrtý (1:29,396). Zatímco Lewis si nasadil červeně označené pneu, dosavadní vedoucí trojice jela na měkké směsi.
V době, kdy si Alonso stěžoval na DRS došlo k nepříjemné nehodě Maxe Verstappena. Holanďan se dostal na čtvrtou pozici (1:29,374), ale při druhém pokusu se ve druhé zatáčce dostal do smyku podobně jako Ericsson v druhém tréninku, ovšem na rozdíl od Švéda narazil do bariéry a ulomil si pravé přední kolo. Pět minut a pět vteřin před koncem byla kvalifikace přerušena a skupinka pilotů čekala na její znovuotevření, k němuž došlo po deseti minutách, v nichž byl Red Bull odklizen z trati.
Nakonec na trať vyjeli všichni až na první pětici a havarovaného Verstappena. Nejvíce ohroženi byli Alonso, Magnussen a piloti Sauberu. Alonso se nakonec prodral kupředu, ale nakonec byl rád za 15. místo, zatímco Leclerc zhatil svou poslední šanci hodinami. Romain Grosjean měl dvakrát smůlu, nejdřív probrzdil a nezajel hodnotný čas, poté dosáhl stejně jako Alonso času 1:30,530, jenže ho zajel později než Španěl, takže si vytáhl prvního Černého Petra.
Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Ericsson, Sirotkin, Leclerc, Stroll
Q2 - 15 minut:Do prostřední části pochopitelně nepostoupil Verstappen, jehož vůz byl nepojízdný. Opět se skoro tři minuty čekalo, až se vydají na trať piloti, pak ale následovala doslova invaze. První časy zaznamenali Ferrari - tentokrát dominoval Vettel - 1:28,341 - před Räikkönenem (1:28,515). Na třetím místě se usadil Hamilton (1:28,458) a poté jeho kolega Bottas (1:28,991). Ricciardo se spokojil s časem 1:29,968 a stejně jako oba piloti Ferrari a Hamilton už další pokus neabsolvoval. Britský pilot byl jediným, kdo v této fázi nasadil měkké pneumatiky s cílem získat aspoň nějakou výhodu.
To zbytek pole včetně Bottase bojoval o postup do poslední části, nejurputnější souboj svedli piloti Force Indie, McLarenu s Brendonem Hartleyem. Nakonec všem vypálil rybník Esteban Ocon, jehož do první desítky posunul čas 1:30,009. Ačkoliv se oba piloti McLarenu dokázali zlepšit, na desítku to nestačilo, dokonce se před ně i výborným časem dostal Hartley. Bezpečně postoupily oba Renaulty a na rozdíl od Grosjeana se vysoko vyšvihl Magnussen.
Do Q3 nepostoupili: Hartley, Pérez, Alonso, Vandoorne, Verstappen
Q3 - 12 minut:První časy stanovili Pierre Gasly (1:30,388) a Carlos Sainz jr. (1:30,641), pak už začali úřadovat piloti Ferrari - vpředu Vettel, za ním Räikkönen. Čtyřnásobný mistr světa bohužel v poslední zatáčce vyjel mimo trať, takže jeho čas činil "pouze" 1:28,196, za ním jedoucí Räikkönen byl rychlejší, ale ne o tolik - 1:28,101. Mercedesy zaostaly, i když ne nijak výrazně: Hamilton 1:28,220, Bottas 1:28,316. Posledním do party byl Ricciardo v jakémsi středu - 1:28,410, Hülkenberg, Magnussen a Ocon si ponechali možnost jediného pokusu v závěru Q3.
Bottas byl prvním, kdo se ze špičky dostal na průběžnou druhou pozici, jenže to byla jen chvilková změna pořadí. Vettel se zlepšil, zatímco Hamilton probrzdil v první zatáčce a pak udělal ještě další chybu v prvním sektoru, takže nedosáhl ani osobního maxima. Čas 1:28,273 znamenal horší výsledek než první pokus, ale ani Räikkönen nedokázal využít šance díky špatnému druhému sektoru (1:28,310). Nakonec ale Ferrari obsadilo první řadu a Vettel se mohl radovat z 51. pole-position!
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.