SPIELBERG - KVALIFIKACE PRO SPRINT; Nabitý závodní víkend, v němž už od pátečního večera nebude čas na žádné zkoušení, bude se tvrdě usilovat o pozice. To s sebou nese i důsledky, jaké poznal tým Ferrari při kvalifikační bitvě o postavení na startu pro sobotní sprint.
Oproti tréninku teplota poněkud vystoupala - vzduch 27°C, trať 44°C a vlhkost se ustálila na 42 %. Pro jednotlivé pasáže kvalifikace byly předepsány určité směsi v pořadí žlutá - žlutá - červená.
Q1 - 12 minutTři minuty se nedělo nic, teprve poté jakoby se všichni probudili a rozjeli se za dobývání časů. Prvním, komu se prozatím čas měřil, byl Hamilton, ale jeho čas 1:06,416 mu byl později za porušení traťových limitů v zatáčce 6 smazán. Na rozdíl od Verstappena (1:05,690) a dalších pilotů ze špičky musel na trať ještě jednou, ale ani tentokrát nebyl prorokem - dokonce zajel horší čas (1:06,504). Jeho štěstím bylo, že se nedokázali zlepšit Albon, Hülkenberg a Ricciardo. Dalším, komu byl odečten původní čas za stejný prohřešek v deváté zatáčce byl Zhou.
Piloti Red Bullu, Ferrari, Russell, Piastri, Magnussen a Cunoda si druhé pokusy odpustili a nikdo na tom neprodělal. Opět se ukázaly už známé věci, rozdíly jsou nadále těsné a Pérez byl značně pomalejší než Verstappen.
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Albon, Zhou
Q2 - 10 minutTentokrát se špička vrhla na dráhu jakoby chtěla mít prostřední část rychle za sebou - Verstappen balík osmi pilotů vedl a stanovil maximum 1:05,186. Časy se o něco zrychlily a nikdo nezůstal pod hranicí 1:06,0. Q2 bychom mohli rozdělit na dvě části - do té druhé po šesti a půl minutách vyrazila zbylá smečka Stroll, Ocon, Magnussen, Gasly, Alonso, Sargeant a Cunoda. A jejich snažení provázely chyby. Velmi dobře rozjeté kolo měl Stroll, ale v poslední zatáčce se mu jeho vůz lehce smýkl a to ho stálo cenné setiny. Cunoda dokonce vycestoval až do únikové zóny označené rakouskými barvami. Onou výjimkou byl Sargeant, jehož čas 1:06,013 mu stejně nebyl k ničemu, protože kvůli jízdě za vyznačenou dráhou o něj přišel. Poslední pokus měl Magnussen a skutečně tvrdě atakoval příčky obou vozů Alpine, ale nakonec mu na Gaslyho chybělo nicotných 0,049 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Magnussen, Stroll, Alonso, Cunoda, Sargeant
Q3 - 8 minut
Když uteklo 7 minut a na trati se nic nedělo, bylo nanejvýš jasné, že všichni sází na jeden jediný pokus. Což byl hazard, eliminující jakoukoli chybu. První zajel měřený čas Hamilton, ale jeho výkon ovlivnil špatný průjezd zatáčkou 1. Jak se čas sunul k ukončení Q3, bylo jasné, že trojice Pérez, Ocon a Gasly bude mít co dělat, aby vůbec stihla zajet nějaký čas. Povedlo se jim to na poslední chvíli, ale spěch během zaváděcího kola je zřejmě ovlivnil natolik, že všichni tři vyprodukovali výkon za hranicí 1:06,0!
Absolutně nejhůř dopadl Leclerc, jemuž se při jízdě uličkou aktivoval anti-stall systém. Musel před sebe pustit Péreze a piloty Alpine a když Monačan opět uvedl monopost do pohybu, chyběla do konce Q3 minuta a jedenáct vteřin, což by znamenalo zajet zaváděcí kolo hodně rychle a tím si opotřebit pneumatiky přes míru. Navíc Charlesovi chyběly k nájezdu do měřeného kola pouhé dvě vteřiny. Také se patřičně vztekal, uhodil do volantu a stěžoval si na boxovou zídku: "Co se, k čertu, stalo?" - "Spustil se anti-stall" - "No, tak dík, ale anti-stall nemůže zastavit motor! Ten se vypnul!" Na další stížnosti dostal z garáže pokyn: "Dobře, jeď do boxů, tam to probereme."
Verstappen nakonec zdánlivě snadno uhájil pro zítřejší sprint start z nejlepší pozice - s McLareny bylo toto trio jediné, jemuž byly naměřeny časy pod 1:05.0.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.