SPIELBERG - KVALIFIKACE PRO SPRINT; Nabitý závodní víkend, v němž už od pátečního večera nebude čas na žádné zkoušení, bude se tvrdě usilovat o pozice. To s sebou nese i důsledky, jaké poznal tým Ferrari při kvalifikační bitvě o postavení na startu pro sobotní sprint.
Oproti tréninku teplota poněkud vystoupala - vzduch 27°C, trať 44°C a vlhkost se ustálila na 42 %. Pro jednotlivé pasáže kvalifikace byly předepsány určité směsi v pořadí žlutá - žlutá - červená.
Q1 - 12 minutTři minuty se nedělo nic, teprve poté jakoby se všichni probudili a rozjeli se za dobývání časů. Prvním, komu se prozatím čas měřil, byl Hamilton, ale jeho čas 1:06,416 mu byl později za porušení traťových limitů v zatáčce 6 smazán. Na rozdíl od Verstappena (1:05,690) a dalších pilotů ze špičky musel na trať ještě jednou, ale ani tentokrát nebyl prorokem - dokonce zajel horší čas (1:06,504). Jeho štěstím bylo, že se nedokázali zlepšit Albon, Hülkenberg a Ricciardo. Dalším, komu byl odečten původní čas za stejný prohřešek v deváté zatáčce byl Zhou.
Piloti Red Bullu, Ferrari, Russell, Piastri, Magnussen a Cunoda si druhé pokusy odpustili a nikdo na tom neprodělal. Opět se ukázaly už známé věci, rozdíly jsou nadále těsné a Pérez byl značně pomalejší než Verstappen.
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Albon, Zhou
Q2 - 10 minutTentokrát se špička vrhla na dráhu jakoby chtěla mít prostřední část rychle za sebou - Verstappen balík osmi pilotů vedl a stanovil maximum 1:05,186. Časy se o něco zrychlily a nikdo nezůstal pod hranicí 1:06,0. Q2 bychom mohli rozdělit na dvě části - do té druhé po šesti a půl minutách vyrazila zbylá smečka Stroll, Ocon, Magnussen, Gasly, Alonso, Sargeant a Cunoda. A jejich snažení provázely chyby. Velmi dobře rozjeté kolo měl Stroll, ale v poslední zatáčce se mu jeho vůz lehce smýkl a to ho stálo cenné setiny. Cunoda dokonce vycestoval až do únikové zóny označené rakouskými barvami. Onou výjimkou byl Sargeant, jehož čas 1:06,013 mu stejně nebyl k ničemu, protože kvůli jízdě za vyznačenou dráhou o něj přišel. Poslední pokus měl Magnussen a skutečně tvrdě atakoval příčky obou vozů Alpine, ale nakonec mu na Gaslyho chybělo nicotných 0,049 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Magnussen, Stroll, Alonso, Cunoda, Sargeant
Q3 - 8 minut
Když uteklo 7 minut a na trati se nic nedělo, bylo nanejvýš jasné, že všichni sází na jeden jediný pokus. Což byl hazard, eliminující jakoukoli chybu. První zajel měřený čas Hamilton, ale jeho výkon ovlivnil špatný průjezd zatáčkou 1. Jak se čas sunul k ukončení Q3, bylo jasné, že trojice Pérez, Ocon a Gasly bude mít co dělat, aby vůbec stihla zajet nějaký čas. Povedlo se jim to na poslední chvíli, ale spěch během zaváděcího kola je zřejmě ovlivnil natolik, že všichni tři vyprodukovali výkon za hranicí 1:06,0!
Absolutně nejhůř dopadl Leclerc, jemuž se při jízdě uličkou aktivoval anti-stall systém. Musel před sebe pustit Péreze a piloty Alpine a když Monačan opět uvedl monopost do pohybu, chyběla do konce Q3 minuta a jedenáct vteřin, což by znamenalo zajet zaváděcí kolo hodně rychle a tím si opotřebit pneumatiky přes míru. Navíc Charlesovi chyběly k nájezdu do měřeného kola pouhé dvě vteřiny. Také se patřičně vztekal, uhodil do volantu a stěžoval si na boxovou zídku: "Co se, k čertu, stalo?" - "Spustil se anti-stall" - "No, tak dík, ale anti-stall nemůže zastavit motor! Ten se vypnul!" Na další stížnosti dostal z garáže pokyn: "Dobře, jeď do boxů, tam to probereme."
Verstappen nakonec zdánlivě snadno uhájil pro zítřejší sprint start z nejlepší pozice - s McLareny bylo toto trio jediné, jemuž byly naměřeny časy pod 1:05.0.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.