SPIELBERG - KVALIFIKACE PRO SPRINT; Nabitý závodní víkend, v němž už od pátečního večera nebude čas na žádné zkoušení, bude se tvrdě usilovat o pozice. To s sebou nese i důsledky, jaké poznal tým Ferrari při kvalifikační bitvě o postavení na startu pro sobotní sprint.
Oproti tréninku teplota poněkud vystoupala - vzduch 27°C, trať 44°C a vlhkost se ustálila na 42 %. Pro jednotlivé pasáže kvalifikace byly předepsány určité směsi v pořadí žlutá - žlutá - červená.
Q1 - 12 minutTři minuty se nedělo nic, teprve poté jakoby se všichni probudili a rozjeli se za dobývání časů. Prvním, komu se prozatím čas měřil, byl Hamilton, ale jeho čas 1:06,416 mu byl později za porušení traťových limitů v zatáčce 6 smazán. Na rozdíl od Verstappena (1:05,690) a dalších pilotů ze špičky musel na trať ještě jednou, ale ani tentokrát nebyl prorokem - dokonce zajel horší čas (1:06,504). Jeho štěstím bylo, že se nedokázali zlepšit Albon, Hülkenberg a Ricciardo. Dalším, komu byl odečten původní čas za stejný prohřešek v deváté zatáčce byl Zhou.
Piloti Red Bullu, Ferrari, Russell, Piastri, Magnussen a Cunoda si druhé pokusy odpustili a nikdo na tom neprodělal. Opět se ukázaly už známé věci, rozdíly jsou nadále těsné a Pérez byl značně pomalejší než Verstappen.
Do Q2 nepostoupili: Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Albon, Zhou
Q2 - 10 minutTentokrát se špička vrhla na dráhu jakoby chtěla mít prostřední část rychle za sebou - Verstappen balík osmi pilotů vedl a stanovil maximum 1:05,186. Časy se o něco zrychlily a nikdo nezůstal pod hranicí 1:06,0. Q2 bychom mohli rozdělit na dvě části - do té druhé po šesti a půl minutách vyrazila zbylá smečka Stroll, Ocon, Magnussen, Gasly, Alonso, Sargeant a Cunoda. A jejich snažení provázely chyby. Velmi dobře rozjeté kolo měl Stroll, ale v poslední zatáčce se mu jeho vůz lehce smýkl a to ho stálo cenné setiny. Cunoda dokonce vycestoval až do únikové zóny označené rakouskými barvami. Onou výjimkou byl Sargeant, jehož čas 1:06,013 mu stejně nebyl k ničemu, protože kvůli jízdě za vyznačenou dráhou o něj přišel. Poslední pokus měl Magnussen a skutečně tvrdě atakoval příčky obou vozů Alpine, ale nakonec mu na Gaslyho chybělo nicotných 0,049 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Magnussen, Stroll, Alonso, Cunoda, Sargeant
Q3 - 8 minut
Když uteklo 7 minut a na trati se nic nedělo, bylo nanejvýš jasné, že všichni sází na jeden jediný pokus. Což byl hazard, eliminující jakoukoli chybu. První zajel měřený čas Hamilton, ale jeho výkon ovlivnil špatný průjezd zatáčkou 1. Jak se čas sunul k ukončení Q3, bylo jasné, že trojice Pérez, Ocon a Gasly bude mít co dělat, aby vůbec stihla zajet nějaký čas. Povedlo se jim to na poslední chvíli, ale spěch během zaváděcího kola je zřejmě ovlivnil natolik, že všichni tři vyprodukovali výkon za hranicí 1:06,0!
Absolutně nejhůř dopadl Leclerc, jemuž se při jízdě uličkou aktivoval anti-stall systém. Musel před sebe pustit Péreze a piloty Alpine a když Monačan opět uvedl monopost do pohybu, chyběla do konce Q3 minuta a jedenáct vteřin, což by znamenalo zajet zaváděcí kolo hodně rychle a tím si opotřebit pneumatiky přes míru. Navíc Charlesovi chyběly k nájezdu do měřeného kola pouhé dvě vteřiny. Také se patřičně vztekal, uhodil do volantu a stěžoval si na boxovou zídku: "Co se, k čertu, stalo?" - "Spustil se anti-stall" - "No, tak dík, ale anti-stall nemůže zastavit motor! Ten se vypnul!" Na další stížnosti dostal z garáže pokyn: "Dobře, jeď do boxů, tam to probereme."
Verstappen nakonec zdánlivě snadno uhájil pro zítřejší sprint start z nejlepší pozice - s McLareny bylo toto trio jediné, jemuž byly naměřeny časy pod 1:05.0.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.